Zielig katje buiten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Zielig katje buiten

Bericht door Sann »

Hey iedereen!

Wij zijn recentelijk verhuist en kennen eigenlijk niemand in de buurt. Maar, heb inmiddels wel een leuk vriendje gekregen - namelijk een heel lief poesje uit de buurt. Voor zover ik het kan zien is het een dame.

Ze is echt heel lief, en volgens mij extreem op zoek naar aandacht/liefde. Komt naar me toe en spint heel luid en veel kopjes en sinds kort volgt ze mij ook. Wandelingen naar de brievenbus zijn een stuk gezelliger!

Echter is er wel een probleem... Ze ziet er echt heel slecht uit. 1 oor is er maar voor de helft, heel kale plekken op de vacht en soort kale/litteken achtige plekken boven de ogen/bij de oren. Soms lijkt het ook op een wond. Zal misschien de volgende keer een foto maken. Het ziet er in ieder geval erg slecht uit voor mijn gevoel.

Ik weet wel waar ze vandaan komt, maar ja die mensen ken ik zelf dus niet en ze spreken ook geen Nederlands. (man sprak een keer engels tegen me)
Heb wel eens een kattenbak in het voorhalletje gezien, dus ik denk dat ze wel enigszins geven om de kat? Maar ik kan er echt slecht tegen dat ze er zo zielig bijloopt.

Wat kan ik het beste doen voor de kat? Durf eerlijk gezegd niet zomaar aan de deur te bellen en te zeggen dat ik hun kat er ongezond uit vindt zien. Maak dan ook niet echt vrienden in de buurt...

Hoor dus graag tips. Misschien kan ik haar af en toe gezond eten geven?

Thanks.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zielig katje buiten..

Bericht door castratenkoor »

Dat zijn lastige dingen. Toch is het het verstandigst met de mensen te gaan praten, misschien willen ze wel afstand doen van de kat als je dat voorstelt.
Zomaar de kat eten geven en in jouw huis laten zou ik niet doen.
Het kan best zijn dat de kat ziek is en dat de eigenaars er niks aan kunnen doen.
Communiceren is het verstandigst denk ik.

Succes.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Zielig katje buiten

Bericht door JLC »

Ik zou eerst eens informeren in de buurt van wie dit katje is. Als het katje een baasje heeft, dan zou ik gaan praten met het baasje. Als het katje uiteindelijk van niemand is, kun je altijd nog overwegen het katje in huis te nemen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Zielig katje buiten

Bericht door jobey »

hoe lastig het ook is, de kat is niet van jou maar waarschijnlijk van die engels pratende mensen. Ik zou toch aanbellen en vragen stellen over de kat, of ze er wel voor willen zorgen zo niet dan kan je altijd aanbieden dat jij de kat wel wil overnemen (als je dit wilt.)
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Zielig katje buiten

Bericht door Sann »

Ok dank jullie wel voor de adviezen.

Als ik ze weer eens in de tuin zie zal ik proberen een praatje aan te knopen! Misschien eerst normale dingen zeggen/vragen zoals leeftijd enzo. En dat het een lieve kat is. Daarna vragen hoe ze aan die wonden komt!?

Ik ga het proberen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zielig katje buiten

Bericht door Kattenbella »

Heb ook ooit eens een katje opgevangen via buren en meegenomen naar de dierenarts. Ze bleek een ernstige vorm van voedselallergie te hebben, terwijl iedereen dacht dat ze mishandeld werd. De kat was gechipped en ik heb de eigenaar opgespoord en de kat natuurlijk weer meegegeven.
Het kan soms anders zijn dan het lijkt. Ik zou dus toch vriendelijk een gesprek aan proberen te gaan met deze mensen, bijvoorbeeld over jullie gezamelijke liefde voor katten en over hun kat, hoe hij/zij heet en hou oud de kat is.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie