Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Bericht door Kimms »

Onze Kimms is erg mager. Sinds 4 weken is ze bij ons (gelukkig). We lappen dat katje weleens even op, dacht ik. Maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Zijn er onderliggende ziektes? Bloedonderzoek heeft het ergste uitgesloten en morgen gaat Kimmy naar de DA voor een gebitscontrole. Haar buikje is in ieder geval wel gevuld nu. Toen ik haar haalde was dat gewoon leeg. Vet- en spiermassa moet ze ook kweken. Misschien wil ik allemaal wel te veel te snel.. Geduld en liefde steek ik er wel in. (Geduld is lastig :eangel: ). Soms zet ik haar even bij het eten en dan eet ze ook een beetje. Zo van: oja, er staat eten voor me klaar. Ze slaapt veel en is een rustige poes (Heilige Birmaan, 2 jaar oud). Een poes moet eten, instinctief. We wachten morgen maar weer eens af. Zojuist heeft ze de bakjes ook weer zelf gevonden. Het wisselt een beetje van dag tot dag.

Groetjes, Jess en Knorrepoes Kimmy
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Bericht door Cari »

Ach, is de arme Kimmy niet goed verzorgd geweest? Goed van je dat je haar al hebt laten onderzoeken :eclap: . Als ze gezond is en voldoende eet, komt het wel goed. Maar aankomen gaat niet zo snel en spiermassa kweken al helemaal niet. Met geduld, geduld en de liefde die je haar geeft, gaat het zeker lukken ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Bericht door Adriana »

wij hebben er ook zo eentje, die moet je aanzetten om te eten.
heb alle vormen bakjes/schoteltjes geprobeerd (zonder opstaande randjes zodat ze hun snorren niet stoten, alleen met heet water afspoelen)..
soms moet ik het op verschillende plaatsen zetten en hem er naar toe brengen,
af en toe smeer ik met een lekker vleesje even langs zijn bek en dan duurt het even voordat het kwartje valt..
en dat is los van de schildklierproblemen, die hij ook heeft.

het is ook zo dat als katten in hun jeugd ondervoed zijn geweest dat ze dan op 'latere' leeftijd dat weefsel ook niet meer of veel minder en heel erg moeizaam aanmaken en altijd schraal zullen blijven.
je zou als vetgehalte in het natvoer tussen 8 - 10 aan kunnen houden, de meeste natvoeders zitten op 5.
en de stofwisseling van de ene kat is de andere niet, mijn katers komen op dit moment wel aan van Yarrah tinnetjes, geweldig tegen allergie, goeie samenstelling en geen bio-vlees. en verhoudingsgewijs niet eens zo duur (via Zooplus). zelfs de nierkater doet het er prima op.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Bericht door Kimms »

inderdaad, ik heb de rubberrand van de bakjes afgehaald (misschien vindt ze die stinken.. :???: )
Maakt volgens mij niet veel uit. Ik had het natvoer uit het menu geschrapt omdat daar minder voedingsstoffen inzitten en ik vind dat ze juist veel voedingsstoffen nodig heeft. Maar ik kan dat niet aanzien; weinig tot niet eten. Dus het natvoer maar weer er neer gezet. En dat vindt ze wel oké. Ze eet gewoon erg weinig. Ik heb er veel over gelezen maar vind het ergens 'fijn' dat Kimms niet de enige is met deze toestand. Ik ben heel benieuwd wat de DA morgenochtend zegt...

Cari en Adriana, bedankt voor jullie reaktie. Fijn.
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Bericht door helskinky »

Ik heb hetzelfde met Mio, ik hoef hem er niet aan te herrinneren,maar hij eet gewoon weinig. Een half mini blikje gourmet en dat gaat niet eens op. Overdag staan er RC Maine Coone kitten brokken, en hij eet wel,maar mondjesmaat. Ben 3 weken geleden bij de DA geweest voor een controle,vaccinatie enz. Toen woog hij 4,6 kilo, nu weer geweest voor een herhaling van de prik en was ie 2 ons afgevallen :???: Dokter vindt het nog niet alarmerend, en zei dat ie event nog een wormenkuur gaf, omdat ie gecastreerd is en dat die dan terug kunnen komen ?
Geef hem nu 'smorgens ook wat natvoer als extra en ik heb mijn eerste Carnibest worsten binnen en die gaan we morgen introduceren.
Hij is niet stresserig, of zoiets,maar ik hoop dat ie wel een beetje vlees op zijn kontje gaat krijgen ;-)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat eraan herinneren dat ze moet eten?

Bericht door Admin »

Er staat een verse column over dit onderwerp op het weblog over moeilijke eter Indy.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie