Kitten houden uit nestje, mannetje of vrouwtje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
cindyfrits
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2010 16:42

Kitten houden uit nestje, mannetje of vrouwtje

Bericht door cindyfrits »

Wie weet of het beter is een vrouwtje te houden uit eigen nestje of een mannetje?
Ik heb nu een aantal keer gehoord dat je beter een vrouwtje kunt houden dan een kater.
Omdat moeder vaak een kater afstoot.
Heeft iemand hier ervaring mee? misschien staat er wel ergens een topic over maar ik kon het niet vinden dus vandaar mijn vraag.
Ik heb een nestje met 4 kittens, 2 vrouwtjes en 2 mannetjes.
Ze zijn nu 3 weken oud.

Ik hoor graag jullie ervaring!

Groetjes Cindy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten houden uit nestje, mannetje of vrouwtje

Bericht door castratenkoor »

Ik denk niet dat dat veel uitmaakt een poes of een kater. Je kunt het beste kijken met welk kitten ze de beste band heeft.
Ik heb in heel mijn leven 1 x een nestje gehad en toen een katertje bij de moeder gehouden. Dat accepteerde elkaar prima maar had ook niet echt een knusse band of zo.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kitten houden uit nestje, mannetje of vrouwtje

Bericht door Roos en Minousch »

Maakt niet uit hoor, Chico woonde gewoon bij zijn moeder totdat hij bij mij kwam, en was toen al 1.5 jaar oud.
Laat je moeders wel steriliseren als de kittens een week of 6/7 zijn, en hou je haar binnen, anders heeft ze zo weer een nestje..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
zorah
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2010 13:55

Re: Kitten houden uit nestje, mannetje of vrouwtje

Bericht door zorah »

hallo,

wij hadden een poes uit een nestje van onze tante en oom en die logeerde tijdelijk bij ons maar de moeder en dochter vlogen elkaar na een paar weken in de haren zodat moeders uiteindelijk naar de zoon moest die meerdere katten heeft en dat gaat geweldig
Plaats reactie