oeps, net met de dierenarts gebeld en uitslag was niet zoals verwacht..
voor de liefhebbers:
het moet zijn volgens de referentiewaardes van het lab dat het bloed heeft onderzocht (T-4)
tussen 57,9 - 16,1.
vóór zijn operatie was het 167 en nu ongeveer 10 dagen erna is het 61.
de da vond dat wat aan de hoge kant voor een relatief jong dier, dat had nog verder moeten zakken.
maar ik vind zakken van 167 naar 61 en dan zo dicht bij de bovengrens komen helemaal niet verkeerd.
als ik Enzo de afgelopen 10 dagen 'bezig' heb gezien dan slaapt hij 23 van de 24 uur en hij was, denk ik, volledig uitgeput.
zijn hartslag bij de dierenarts was inmiddels redelijk normaal, dus dat is al wel in orde.
zijn gedrag is ook stukken rustiger en hij eet goed. overmatig mauwen heeft hij nooit gedaan.
dus denken wij (da en ik) dat hij veel meer tijd nodig heeft om alles op orde te krijgen en te herstellen van die erg hoge waarde.
veel slapen dus, lekkere hapjes en lekkere vleesjes en af en toe lekker in de zon soezen.
en over ongeveer 1 - anderhalve maand opnieuw wat bloed wegbrengen voor een nieuwe T-4-bepaling.
(mag ik een 10-rittenkaart voor bloedonderzoek voor beide tiepjes, riep ik jolig..)
gisteravond voor het eerst heeft hij even 'tikkertje gespeeld' met MoMo
en ik heb een spannend hondenspeeltje voor hem gekocht als troost:
een stapel houten schijven met bakjes, schijven kun je onderling verdraaien en als je dat goed doet dan kun je bij het lekkers in de bakjes!
lijkt me wel wat voor dit tiepje. de hondentornado
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/bezigheid en vandaag nog met 20% korting!!
en hij blaft toch al (vooral in zijn slaap ligt hij soms uren te bliepen) en dat zal hem aanspreken, dus dat klopt wel..
en ik heb hem uitgebreid namens @Thee geknuffeld en gekriebeld en hij begreep 't en vond 't heerlijk..