Mowgly haalt na een half jaar uit naar de hond

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mowgly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2010 15:21

Mowgly haalt na een half jaar uit naar de hond

Bericht door mowgly »

Ik heb Mijn kat sinds november vorig jaar .Het is een hele leuke poes van 5 jaar oud. ik heb haar via marktplaats. toen ik haar nam heb ik mijn jack russel van bijna 8 meegenomen om te kijken wat ze deden.
ik heb haar ook gekregen/gekocht dat het absoluut geen buiten poes zou zijn .Nou ze zit echt heeel graag op balkon vogels te bekijken.en ook het dakterras is zeer intressant.( ik zocht juist een poes die geen tuin nodig had ). Sinds 2 weken valt ze echter mijn hond aan .Mijn hond was al mijn oude overleden katten gewend.En met deze ging hij ook goed om. Maar nu als hij ook maar langs loopt op balkon wil en echt niets doet valt mijn kat hem aan . ze loopt voor hem langs of valt hem van achteraan aan .

waarom doet ze dit pas na een half jaar en weet iemand wat je eraan kan doen .Ik zou het namelijk heel erg vinden om haar weg te doen .Dit is zeker niet mijn gedachte gang.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: mowgly haalt na een half jaar uit naar de hond ?

Bericht door Catfish »

Phoeh, er zijn zo veel mogelijkheden, kom er maar eens achter...
Maar een paar dingen die in me opkwamen.

Je hond is al wat ouder, is hij/zij verzwakt en/of ziek de laatste tijd? Katten hebben dat vaak snel door, en dan is je hond een gemakkelijke gemakkelijke 'prooi'.

Heeft je kat altijd alleen gewoond of waren er meer katten waar je hem/haar (welke is het, en hoe heet je kat? ;-)) vandaan hebt? Misschien mist ze wel een kattenvriendje.

Wie weet ging ze daar wel naar buiten, en is ze nu gefrustreerd.

Er komen vast nog veel meer reacties, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Een poes die Mowgly heet dus, laat maar.... :eshifty:
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
mowgly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2010 15:21

Re: mowgly haalt na een half jaar uit naar de hond ?

Bericht door mowgly »

ze woonde bij een meisje die ging verhuizen en mocht geen dieren mee! op haar studenten flat .Ze is is dus niet opgegroeid met andere poezen .Maar de hond verzwakt Ja dat wel .
hij gaat namelijk sinds twee weken met de baas mee naar de caravan oftewel de boerderij.Dat gebeurt alleen in het zomer seizoen en aangezien meneer denkt dat hij pup is red hij dat niet oftewel hij ligt daarna 3 dagen gestrekt op de stoel/mand.en laat alles op zich af komen .
maar kan het ook zijn dat de poes ineens ook de baas wil zijn in huis ???
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: mowgly haalt na een half jaar uit naar de hond ?

Bericht door Catfish »

Ja, dat kan zeker! Vooral omdat de hond nu regelmatig weg is, waarop hij ook weer terugkomt. Is ie eindelijk weg, komt ie weer terug!
En ook heel belangrijk, uitgeput is. Mowgly merkt dit alles zeker op!
Ik denk dat de combinatie van deze twee factoren het lastig maken.

Negeer haar negatieve gedrag, tenzij ze je hond verwondt uiteraard. Maar nooit slaan, ofmeer van dat soort onzin.
Als je hond er is, speel met haar favoriete speeltje of geef haar wat lekkers, misschien gaat ze hem zo associëren met positieve dingen.
En als je hond niet zo nodig de baas hoeft te zijn, zal hij zijn 'rangverlaging' wel pikken.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie