Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tinusje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2009 08:55

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Tinusje »

hallo,

Ik kwam even zoeken naar wat het eigenlijk is, wat Beau soms doet. Ik weet nu dat het trappelen heet en dat het geen kwaad kan. fijn om te lezen!

Groetjes Tinusje
In gezelschap van mooie Beau
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Tamir »

Heb gisteren met onze kat gemerkt dat 'ie graag naar mijn gezicht kruipt en zijn koppie onder mijn kin legt. Dan trappelt 'ie met zijn nagels langs mijn nek en likt 'ie onder mijn kin. Heel aandoenlijk en lief! Alleen beetje pijnlijk aan mijn keel, heb nu al twee rode puntjes op mijn huid. Net alsof ik gebeten ben door een vampier. ;)
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Nyncke »

Tja, het is aan jezelf wat je toestaat of niet toestaat.
Binkie wilde aan mijn oorlel sabbelen toen hij klein was, heb hem steeds weggezet naar een paar keer hield hij ermee op.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Dafpoetser »

Achja, wat herkenbaar!
Tommie doet het ook nog steeds, pakt met zijn bekkie de rand van zijn mandje, en begint te trappelen.
Hij is nu bijna door zijn mandje heengetrappelt!

Toen ik 'm net had, en hij sprong op schoot, en ik een dun T-shirtje aanhad, zat ie opeens "aangekoppeld" :oops: ...deed hartstikke zeer, maar ik vond het superschattig. Later deed hij het ook met een stukje trui (zie foto)

Afbeelding

Groetjes,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Adriana »

Rob, je zou eens bij karaktereigenschappen van Siamezen kunnen zoeken, daar kom je veel gedrag tegen dat Tommie ook heeft. er zijn verhalen bekend van Siamezen die gaten sabbelen/knabbelen in wollen truien van baasjes. Siamezen zijn praters en erg gevoelig. zou me niks verbazen als er Oosters bloed in Tommie zit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Dafpoetser »

Tommie ziet er op het eerste oog erg HTK (huis tuin keuken) uit...ook is het geen "prater"...hij zegt alleen wat als het echt hoognodig is...en dan op een heel maffe manier...heel hoog, en het klinkt meer als "kwaak" dan op "miauw".

Maar wat dat gevoelige betreft denk ik dat je het helemaal goed hebt. De kat voelt feilloos stemmingen aan, en intonaties van stemmen. Ook is hij geweldig lief met (ook drukke) kinderen. Als die gaan spelen, wil hij meedoen, en wijkt geen moment van hun zijde.
Ben me erg bewust dat we gezegend zijn met een bijzonder menneke, een bijzonder lief menneke, een vriendje.
Met een kat is het altijd maar afwachten of je vriendjes wordt, maar in "ons" geval is er daar geen sprake van. We zijn vriendjes.

Ik hoop dat Tommie net zo dol is op mij/ons als ik/wij op hem!

Groetjes,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

nou in dat geval is onze merlijn een siamees, hahaha.. we zijn er vanacht constant uit geweest om merlijn bij alles wat stof is weg te jagen.. van morgen toch weer een nieuw gat ontdekt in het kleed en het gat in de radiatorhangmat is vergroot.. en vanmiddag toen ik thuis kwam; een dikke kots op de deurmat bestaande uit gal en kleed..
ik heb alles al geprobeerd om hem dit af te leren, maar hij blijft alles wat stof is eten.. ik wordt er helemaal gek van.. hij leert het gewoon niet.. sabbelen is leuk, maar geen kleding is veilig..
we hebben bijtringen gehad, kauwsnoepjes, enz.. hij is 11 maand, dan is het wisselen toch wel voorbij!! :s
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door castratenkoor »

elvedinenleonie - mijn rode Bram werkte ook van alles naar binnen, heb hem wel eens onder narcose moeten laten bevrijden van isolatie materiaal.
Hij is nu 5 jaar en hij doet het niet meer. Geen prachtig gekleurde drollen meer in de bak.

Dus er is nog hoop voor jouw Merlijn.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

haha, bij ons komt het niet tot drollen.. alles wat hij eet, op kattenvoer na, komt er binnen 24 uur gelukkig weer uit..
zou er een reden zijn waarom hij dit doet?? misschien last van de tandjes?? of gewoon een mama'skindje dat hij nog steeds sabbelbehoeftes heeft??
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Adriana »

over wol-etende katten en tips:
http://www.dierenklinieknoordwolde.nl/i ... rectory=97

http://www.dierenziekenhuis.nl/html/docdb.asp?id=26

Wol eten
Sommige eigenaren van katten met oosters bloed, dus vooral Siamese katten, hoewel dat probleem helaas niet beperkt blijft tot alleen deze groep, hebben tot hun grote schrik moeten vaststellen dat hun katten plots de voor hen onweerstaanbare neiging begonnen te vertonen om bijvoorbeeld alles wat van wol is op te eten: een trui, kousen, een sjaal, noem maar op... En ze beperken zich helaas niet tot het eten van dit materiaal, alles moet eraan geloven: ondergoed, handdoeken, theedoeken, zelfs de bekleding van het meubilair gaat deel uitmaken van het dagelijks menu. Vaak eten deze katten grote hoeveelheden van dit materiaal, maar vreemd genoeg passeert het blijkbaar zonder schade het spijsverteringskanaal. Soms wordt het toch in de maag of de ingewanden samengeperst tot een obstructie die dan operatief verwijderd moet worden. Helaas is voor sommige katten de beschadiging aan de ingewanden zo ernstig dat alleen nog het inslapen rest, hoewel weer andere katten rustig doorgaan met wol eten en ander materiaal. En ze leiden een lang en gezond leven... Het spreekt vanzelf dat de financiële schade van dit vreemde gedrag enorm kan zijn, zodat het voor de eigenaar van een wol-etende kat wel eens te veel wordt en hij het dier laat inslapen. De oorzaak van dit bizarre gedrag is nog steeds niet bekend. Het is niet het resultaat van een tekort aan een bepaald voedingsmiddel. Men heeft tal van mogelijkheden onderzocht en men is nu geneigd te denken dat het neuronale stoornissen van het onwillekeurige of autonome zenuwstelsel betreft die de controle van het verteringsstelsel beïnvloeden en een ongebruikelijke eetlust opwekken. Ook kan dit gedrag, zoals men vastgesteld heeft, erfelijk zijn. Ook spanningen (vreemde omgeving) kunnen katten ertoe brengen wol te eten. Wat hieraan te doen? Sommige katten raken dikwijls in een soort trance bij het wol eten en houden daar niet mee op, ook al roept of schreeuwt u nog zo luid. Ook een straal met de door mij al eerder genoemde plantenspuit helpt niet. Even houdt de "bespoten" kat op, maar hij keert daarna direct weer terug naar zijn "maaltijd". De enige effectieve methode, voor zover mij bekend, om een wol-etende kat tot andere gedachten te brengen, is de volgende. Men moet het materiaal zelf tot negatieve prikkel maken door stukjes stof een vies smaakje te geven en ze met opzet te laten rondslingeren. De stukjes stof met peper, kerriepoeder, mosterd, javel, enz. behandelen, helpt niet veel. Beter is het aromatische luchtjes zoals menthol-olie of eukalyptisch-olie te gebruiken. Als uw kat de met deze middelen besproeide stukjes stof eet, kan dit een wonderbaarlijke hervormende uitwerking op het wol-etende dier hebben en zal het nooit meer proberen wol of een ander materiaal te eten. Soms kan de kat worden genezen door hem ongelimiteerd te voorzien van droogvoer. Dit geeft de kat een comfortabel vol gevoel, zodat hij niet langer de noodzaak voelt zijn dieet aan te vullen met wol. Ook kan het geven van taaie stukken vlees en grote met resten vlees bedekte botten wel eens helpen. De kat moet meer inspanningen doen bij het eten en "vergeet" daarna wol te eten... Tot slot wil ik nog opmerken dat katten die geregeld naar buiten kunnen, zelden of nooit wol eten, doch het blijft een moeilijk probleem.
http://home.scarlet.be/~ds964938/public ... lg005.html
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Dafpoetser »

Pfoeh, gelukkig bleef het hier bij wat gesabbel en een natte plek op trui / T-shirt...
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Adriana »

hihi, nog wel....
maar er staan je nog veel verrassingen te wachten met lieve Tommie, reken daar maar op!
ja, htk maar die SiameesBirmaan/-mees kan generaties terug binnen zijn geslopen en dan blijft een deel van de genen rondspoken..
vraag maar eens aan fokkers: paps en mams met zorg uitgezocht en dan - spannend/spannend -> kittens,
oeps! verrassing: andere kleur, veel meer/andere vacht, andere tekening, grotere/kleinere oren/staart en noem maar op. erfelijke eigenschappen kun je niet afdwingen.
Laatst gewijzigd door Adriana op 14 apr 2010 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door loek »

(Even off topic: Rob dat menneke van jou klinkt inderdaad geweldig. Vooral dat met drukke kinderen willen meespelen...wow. Die van mij zijn alleen maar op hun hoede (Diesel) tot bang (Muis) voor kinderen. Overigens lijkt Tommie beste wel op Diesel w.b. uiterlijk. Heel grappig om te zien!!! (Zie Diesel hiernaast en fototopic http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... k+foto%27s)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

ik ga maar ns eucaliptusolie aanschaffen.. bedankt, goed artikel!!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Dafpoetser »

het bewijs!

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie