Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door helskinky »

Hallo wij hebben na lang overleg een poes genomen,via Marktplaats, een kruising Maine Coon van 9 maanden.Ik heb hem gisteren opgehaald, uit een heel druk gezin, kater(die ze de baas was) een nest puppies van honden, veel kinderen en vrij vies .
Nu heeft ze gisteren avond onder de kast gelegen,we hebben haar gelaten. wel gepraat tegen haar. Vannacht heeft ze brokjes gegeten en vanmorgen was ze heel aanhankelijk. Heel dicht bij me blijven, toen ging ik naar mijn werk,maar mijn dochters waren allebei thuis. Ze is lief,aaibaar,maar vanmiddag. ging ik een foto van haar maken en liep ze om me heen, en beet ze zachtjes in mijn arm,mauwend, en best een beetje opgewonden, te zien aan haar staart en ogen,maar niet vals. Daarna nog een keer in mijn arm, en later ook bij mijn dochter in haar tenen/been. Moet ik dit negeren,wat zou het betekenen(stress, het missen van de andere familie/kat,liefde?) Ik wil de goeie keus maken, dus nee zeggen resoluut het afleren (niet slaan) of laten gaan.

Update
Het is nu de tweede avond,ze springt ineens tegen je been,( slaakt kleine mauwtjes )of op mijn schouders pakt een pluk haar en gaat een beetje hijgen,,geen nagels,maar wel masseren. Bij mijn dochters pakte ze dr arm, hoog op de schoudermen hing helemaal met haar pootjes om d'r arm en schokte een beetje met haar onderlijf. Het lijkt wel reu gedrag. Wie o wie weet wat?? Ik heb de vorige eigenaar gemaild en ze is met 7 weken al bij moeders weg gehaald
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door JLC »

Ik zou zeggen dat de kat nog aan jullie moet wennen en aan het nieuwe huis. Maar ik ben het met je eens dat er wel wat vreemd gedrag tussen zit. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
En 7 weken is wel vroeg om bij de moederpoes weggehaald te worden.
Heeft de vorige eigenaar al een reactie gegeven op je e-mail?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door helskinky »

Ja ze zei dat ze dit gedrag nooit vertoonde,lag altijd naast hun op de bank, of in bed. Kleine kinderen mochten alles bij haar uithalen. Ze speelde wel vaak met de kater,maar die wilde dat niet, en haalde ze ook uit. Nu lijkt het ook geen agressief gedrag,maar normaal is het ook niet. Moet ik het negeren,haar resoluut op de grond zetten.. Het begint ineens, dan gaat ze kort mauwen achter in haar keel, krijgt een beetje donkere ogen en poef ineens zit ze op je hoofd, arm of been :icon_shifty: ..Terugbrengen is ook zoiets,ze is hartstikke lief, en het is nog te vroeg om te zeggen of het altijd zo blijft..maar blijft het zo weet ik niet of ik hiermee wil verdergaan
Gr. Nancy
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door JLC »

Ik zou het toch proberen af te leren door resoluut nee of foei te zeggen. Het is nog een jong beestje, dus valt er nog wel wat te leren.
Daarnaast moet zij wennen aan een nieuw huis en een nieuwe bazin. Je moet hiermee wel rekening houden.

Toch kan ik mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat jouw kat deze problemen al had bij de vorige eigenaar en dat dit gedrag een reden is om haar weg te doen. Dit is het gevoel wat ik erbij heb. Jouw kat komt, je zegt hetzelf, uit een druk gezin met kinderen, een andere kat en een nest puppies. Misschien kreeg ze daar te weinig aandacht en is dit een manier om aandacht te trekken en dit in combinatie met te vroeg bij haar moeder weg (hoewel 7 weken wel de wettelijke termijn is, leert de praktijk iets anders).
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door helskinky »

Ik weet het niet ,zij deden haar weg omdat ze van een vriendin was, die is naar Belgie vertrokken,en ze was erg dominant naar hun kater zij zegt, Mio wilde spelen, en de kater niet. en die was er eerder...vandaar de keus om haar weg te doen??
Het is nu ochtend en Mio is gewoon een kat, lekker met een balletje spelen,beetje snuffelen,mauwen. Ze is gelukig nu ook naar de bak geweest :eclap: Het is natuurlijk allemaal erg nieuw,eng,raar enz. En voor de rest is het een scheet, dus ik wacht het af, en ga volgende week even langs de dierenarts voor een algehele check up
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door Adriana »

al onze katten vertonen het gedrag van jullie nieuwe huisgenoot en vooral als ze aandacht willen!
ze knabbelen zachtjes en vaak zijn mijn oren de klos. ze zetten hun gebit over mijn onderarm maar bijten niet door. ze slaan hun pootjes over en rond mijn arm en zetten hun nagels uit maar niet in mijn arm.
het signaal is a a n d a c h t !! en graag nù!

dit is hoogstwaarschijnlijk een vrij slimme kat, die erg veel tekortgekomen is. daar kun je rustig tegen praten en je zult zien dat ze dan rustiger wordt. en misschien wel mee miauwt.
in het verloop van je berichtjes zie je dat ze vrij snel bezig is het huis te verkennen en in te nemen als territorium. jullie moeten ook haar luchtje krijgen want jullie zijn ook van haar. de grootste ramp hier is als ik mijn haar gewassen heb, dan ruik ik vreemd en moeten de beide katers dat weer corrigeren, je begrijpt: pootjes om en op mijn hoofd en wrijven en luchtjes, want bàh!, wat heeft vrouwtje nou weer uitgespookt...
ze heeft het bij jullie prima naar haar zin en het is een kwestie van het begrijpen van haar gedrag en beetje kats meedoen. zeker niet verbieden of afleren of anders. laat haar gewoon zichzelf blijven, je krijgt dit bovendien niet afgeleerd zonder dat je gedragsproblemen riskeert.
het zou wel eens kunnen zijn dat ze wat meer Oosters bloed heeft en mijn ervaring is dat katten met Oosters bloed, met name Siamezen dit gedrag ook vrij sterk hebben. die eten bij wijze van spreken wollen truien van baasjes op!

van genieten zou ik zeggen en niks aan doen. en proberen te begrijpen en aanvullen, dus praten en kriebelen.
en hardstikke goed dat je een algemene check laat doen, meten is weten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door helskinky »

:grin: Cheeta,bedankt dat stelt me gerust, het is gewoon een hele lieve poes,omdat ze juist met veel kinderen is opgegroeid is ze heel tolerant. Ik kan haar borstelen,en ze vindt het niet overal leuk,maar ze wordt niet vals, of gebruikt haar nagels.En i.d.d ze praat wel,met korte miauwtjes,langere miaaauw, dus er is contact :smile:
Ik heb wat speeltjes gekocht,maar het meeste plezier heeft ze van een zilverfolie balletje ;-) Het is een Maine Coone en de vorige eigenaar zei dat het een kruising is, maar daar ben ik niet helemaal zeker van,en die hebben toch ook een karakter (elke kat wel).
Woensdag eerst maar ff naar de DA, en we laten haar lekker bijkomen,en wennen aan onze familie
Afbeelding
Dit is onze Mio
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door Adriana »

;-) dag Mio en welkom op het Forum!
je zult zien dat als je op dezelfde toonhoogte terugmiauwt, dat er na verloop van tijd een reactie komt.
ze heeft een lief gezicht en ziet er, voorzover ik op de foto's kan zien erg goed uit
er zijn nogal wat Kattenforumleden met MC's, die kunnen je binnenkort nog veel meer vertellen, ook over gedrag.
wat ik wel denk ik dat deze mevrouw niet snel een tweede kat in haar huis zal accepteren, maar met zoveel huisgenoten zal ze zelden langere tijd alleen zijn en er zijn katzels die zich liever op hun baasje richten dan op andere katten..
wij hebben zo'n portret, dat duldt geen enkele viervoeter in haar buurt en haar baasje is haar alles. gelukkig is het wederzijds!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door helskinky »

Even een update over Mio. Vandaag naar de dierenarts geweest, hij vond haar er goed uitzien,begreep niet helemaal waarom ik een kat via marktplaats heb genomen,maar was het er over eens dat het geweldig uit had gepakt( nu ik nadenk hebben wij,maar ook Mio reuze geboft). Alles was goed, 4,6 kilo,jong, beetje ontstoken/rodig tandvlees maar dat kan ook aan de voeding daar hebben gelegen. Mio zelf had het niet naar zijn zin,maar werd niet agressief of ging krabben. Hij heeft wat klitten weggehaald,kreeg een pipet in de nek voor wormen, en een injectie tegen kattenziekte. Gevraagd of Mio nog groter zou worden, ja ze is nog lang niet uitgegroeid. Toen kwam ik met het idee of Mio wel een zij is, omdat ze daar steeds ruzie had met een kater, ik vond het ook meer een man (gevoel) en als Mio op de bak plast ruikt ze vrij stevig. Okee zei die ik ga even voelen...Ja hoor ik voel ballen!! Haha dus Mio is een mannetje!
Gelijk een afspraak gemaakt voor chippen en castreren ,volgende week is ie aan de beurt.
Nu is HIJ een beetje van slag en ligt onder het bed, laat hem maar even, is ook niet niks na maanden een vrouwtje te zijn geweest ineens een man blijken te zijn .
Moet ik nog iets speciaals doen, of hem gewoon nu ff bij laten komen. Ik heb ook speciaal MC kittenvoer gekocht van Royal Canin.
Groetjes van een blije katteneigenaar
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door Adriana »

Dennis van Tember is haar loopbaan begonnen als kater en gaat nu verder als poes, dus we hebben meer gender-wisselingen.. maar ik kan me voorstellen dat het een beetje vreemde boodschap is, alhoewel, je had dus een perfect voorgevoel..
en met de uitslag bij de da kun je erg blij zijn, hihi dat wordt dus een hééle grote kater!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Lieve kat maar beetje vreemd gedrag

Bericht door Catfish »

Ik denk ook dat het "ik wil aandacht!!" gedrag is. En als zij, sorry, hij ( :lol: ;-) :lol: ) jullie geen pijn doet, is het wel gezellig gedrag toch? Vind ik...
Enne... Gelukkig is Mio een universele naam, whaaha! En ik heb dat al vaker gehoord, zo'n 'geslachtsverwisseling'.
En een Maine Coon, ik ga elke keer weer door de knietjes... :verliefd:
Goed dat jullie Mio op hebben gehaald, veel plezier samen! Maardat komt vast wel goed. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie