Zorgen om kat van m'n broer

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Even een kleine update: het gaat echt super! Ik heb hem echt wakker geschud, geloof ik. Van de week kwam ik weer even langs bij Sonic, zonder dat m'n broer er was. Een check-up en Sonic had eten, water en de kattenbak was leeggeschept. Ook zag ik kattenmelk staan en dus geen gewone halfvolle melk! Alleen de asbak voor z'n joints stond binnen, dus dat zal ie nog wel in de woonkamer doen. Maar alsnog ben ik supertrots op hem! Sonic kwam me begroeten en had wel zin om even te spelen en wat geknuffeld te worden. Nog een snoepje gegeven en toen ben ik weer weggegaan. Sonic heeft me 'uitgezwaaid' vanachter het raam. Het is echt een schatje!

Morgenavond zie ik hem tijdens een etentje met m'n ouders, dus ik heb een boek met notenmuziek voor hem gekocht voor de piano als cadeautje. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Nyncke »

Super!!!
Veel plezier morgen tijdens het eten,!!!
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Anne82 »

Fijn te horen dat alles zo verbeterd is!!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Adriana »

:eclap: gelukkig goeie berichten over Sonic!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het zo goed gaat met Sonic!!

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Cari »

Mooi :thup:!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Rowena »

Koop voor je zelf ook een cadeautje ;)! Heb je zeker verdient. Echt heel goed dat het een stuk beter gaat nu :)!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Dieneke »

Goed nieuws! Toch nog vinger aan de pols houden lijkt me, maar goed gedaan van jullie beide!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Catfish »

Wat een goed nieuws allemaal! Hartstikke goed gedaan van jullie beiden! :eclap:
Hou het inderdaad in de peiling, maar mijn oprechte complimenten!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Umimeis »

Da's mooi om te horen dat het goed gaat!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Dafpoetser »

Sonic boft maar met zo'n lieve pleegmoeder!

(en je broer met zo'n lieve zus)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Inmiddels weer bijna een half jaar verder, dus tijd voor een update over Sonic. Het gaat nog steeds goed met m'n pleegkat. Soms is de kattenbak wat achterstallig en het water niet altijd vers, maar in vergelijking tot eerst gaat het stukken beter. Helaas met m'n broer een stuk minder. Hij had een baan, maar omdat hij een aantal keer niet is komen opdagen is hij ontslagen. Nu zit ie weer te einzelgangen thuis met z'n x-box en jointjes.

Maargoed, dit topic gaat over Sonic en over Sonic hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken. M'n broer heeft laatst uit zichzelf ook hulp aan me gevraagd, want Sonic was niet lekker en geld voor de DA had hij niet. Er was niet ernstigs aan de hand, maar het feit dat hij me hiervoor durfde te bellen zegt een hoop. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door JLC »

Ik hoop voor Sonic dat het goed blijft gaan. Goed van je broer dat hij om je hulp heeft durven vragen. Hopelijk krijgt hij straks weer een baan, maar dan moet hij wel komen opdagen. ;-)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
openssh
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:35
Locatie: Landgraaf

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door openssh »

Lastige situatie allereerst. Ik zal een directe reactie hierop geven betreft je broer, om even de feiten op tafel te gooien, ik denk dat je daar ook wat aan hebt! Aan je verhaal te lezen denk ik, zoals JLC en andere ook al aangeven, dat de leefomgeving voor Sonic niet goed is, wat eigenlijk direct een gevolg is van je broers mentaliteit. Dit maakt het er natuurlijk niet makkelijker op, aangezien het je broer is. Ik denk dat het beter is als sonic er weggaat en een beter baasje krijgt toegewezen. Ik merk aan je verhaal dat je broer amper zelf rondkomt, en zoals duidelijk is zal je broer niet stoppen met blowen om dat geld te steken in een goede verzorging van de kat, hoe hard dit ook klinkt. Je broer is op dit moment gewoon niet in staat een goede verzorging te bieden, dus hier word jij natuurlijk direct in betrokken want jij word dan eigenlijk diegene die de verzorging gaat overnemen, wat nu al aan het gebeuren is en wat ook zo zal aanhouden als de situatie van je broer niet veranderd/verbeterd. De vraag die je jezelf moet stellen is of je dat wilt blijven doen en of je de kat er weg gaat halen. Maar dan zal je broer nog altijd een kat willen hebben, haalt hij zich een nieuwe en dan ben je weer terug bij af. Je zal hierbij dus echt je broer tot inkeer moeten brengen wil je een blijvende verbetering zien, en ik betwijfel of dat mogelijk is aan je verhaal te zien aangezien er meerdere zaken spelen.

Ik heb bewondering voor jou dat je hier echt wat aan wilt doen! En ook voor je broer dat hij een kat wilt want hij zal echt geen dieren hater zijn maar hij heeft gewoon de middelen niet op dit moment om echt een kat te nemen, soms moet je realistisch zijn.

Ik hoop dat je wat goeds kunt voortbrengen uit deze situatie, hou ons op de hoogte en heel veel success!
openssh
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:35
Locatie: Landgraaf

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door openssh »

Tember schreef:Inmiddels weer bijna een half jaar verder, dus tijd voor een update over Sonic. Het gaat nog steeds goed met m'n pleegkat. Soms is de kattenbak wat achterstallig en het water niet altijd vers, maar in vergelijking tot eerst gaat het stukken beter. Helaas met m'n broer een stuk minder. Hij had een baan, maar omdat hij een aantal keer niet is komen opdagen is hij ontslagen. Nu zit ie weer te einzelgangen thuis met z'n x-box en jointjes.

Maargoed, dit topic gaat over Sonic en over Sonic hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken. M'n broer heeft laatst uit zichzelf ook hulp aan me gevraagd, want Sonic was niet lekker en geld voor de DA had hij niet. Er was niet ernstigs aan de hand, maar het feit dat hij me hiervoor durfde te bellen zegt een hoop. :)
Ik had je laatste reactie niet gelezen, ik zal mijn vorige reactie wel laten staan. Goed om te horen dat er al verbetering te zien is!
Plaats reactie