Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Hahaha da's nou ook wat....de poezen vd buren zijn stiekum door het luikje gekomen, ze zagen de drumsticks liggen en begonnen er meteen aan te kluiven. Ik weet zeker dat ze dit nog nooit eerder gedaan hebben, anders had de buurvrouw het wel verteld.
Wat een natuurtalenten. En Sam die stond erbij en keek er naar.
Zijn mijn katten nou zo dom? hahaha :lol:



EDIT:

Geen succes bij de heren, maar wel bij de dames.
Dus dat word dus kippennekjes halen voor de heren.......hopen dat ze dat wel lusten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sannie_xx »

Vanwege het recente huidprobleem van Zooey ben ik wat huiverig om haar het natvoer te geven wat ik gaf: Super de Boer maaltijdzakjes. Hier zaten geen granen of suikers oid in, dus leek me goed spul. Maar ja.... er blijven wel conserveermiddelen in zitten.

Maar die koppies dan 's avonds: wat? Krijgen we vanavond niks lekkers?
Dus heb ik een klein beetje rauwe kipfilet voor ze opgesneden. Dat was de grootste hit! Echt, de kipfilet zat aan de muren geplakt :shock: Vooral Zooey was er helemaal zot op. Ze bromde tegen Mouse dat hij niet bij haar kip in de buurt mocht komen (dat doet ze alleen als ze iets écht heel lekker vindt), ze speelde met haar kip tijdens het eten en gooide het in de lucht (en zo kwam het op de muur)......wauw, dat had ik niet verwacht.

Dus.... ik wil ze wat vaker vers erbij gaan geven ipv natvoer. Nou ben ik al langere tijd geinteresseerd in eendagskuikens voeren. Maar, online kan ik alleen website vinden waar je ze in hele grote hoeveelheden kan kopen. Is er iemand bekend met een winkel in/rondom Utrecht waar ik ze in kleinere hoeveelheden zou kunnen kopen?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Je zou eens bij wat dierenwinkels kunnen vragen of ze het hebben, vroeger zat er 1 in Lunetten die ze had.
Of je zou een oproepje kunnen plaatsen op Barfplaats of je mee kunt bestellen met iemand.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sannie_xx »

Echt, in Lunetten? Jeetje, ben ik daar net van weg verhuisd :lol: Drie maanden geleden woonde ik daar nog!
Maar ik zal het eens navragen, dankjewel!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Prooidier verkoopt ze ook (die verkopen alles mbt barf en kvv, ook kippennekjes), maar dat zit in Hilversum, misschien wat uit de buurt?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
jennybo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:59
Locatie: west friesland (n-h)

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door jennybo »

Ik had vandaag carnibest gekocht , het was nog bevroren en ze hadden er al erg in , met z'n 3e op het aanrecht , ik was niet meer veilig , even een blikje whiskas er door maar volgens mij lusten ze het zo ook wel .
Ze kregen ook wel eens runderhart uit de vriezer , maar dit vinden ze lekkerder .Het ziet er goed uit en ze moeten ook wel kauwen , je hoort het knisperen .
Ik wil een beetje overstappen naar verse voeding , misschien stinkt hun ontlasting dan minder.
Alle buiken zijn vol dus nu snurken maar !!
Binkie , rood en Mouse lappie , 28 april 2009
Odie , halve maine coon , 3 juni 2009
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Heerlijk, nou mijn ervaring is mooie, stevige en niet al te stinkende ontlasting!
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door DJR »

Als ik het goed heb begrepen is Energique ook versvoeding. Van oorsprong is het voor honden maar nr. 1 is ook geschikt voor katten. Nu vroeg ik mij af of het ook al geschikt is voor kittens? Mijn katjes zijn al ruim 14 weken.
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Ken zelf dat merk niet maar als het geschikt is voor katten is het ook geschikt voor kittens.

Binnen versvoedingen is er nl geen kittenvariant, het enige is dat ze relatief meer eten omdat ze in de groei zitten.
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door DJR »

Dank je voor je reactie,
Omdat er bij de Energique namelijk wel een pup-variant is voor hondjes tot 10-12 maanden.
Heb vanavond een stukje gegeven en ze vonden het wel heerlijk :D
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Ja, weet dat er bij kivo ook een pupvariant is ( fijner gemalen )....wat in mijn ogen je reinste kolder is....moet je eens zien wat kittens en puppen wegwerken als ze 8 weken zijn, daar zeg je U tegen wat ze met die tandjes kunnen.
Gebruikersavatar
Rman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:25

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Rman »

ff een vraagje over versvoeding, nu ja uit de diepvries.

naast de iams brokken wil ik mijn twee kater ook hart geven dat in bevroren toestand in de dierenwinkel verkocht wordt. Daar werd mij verteld dat ik dit wel eerst een paar minuten moet koken

Is dit werkelijk nodig of kan ik dit ook gewoon ontdooit geven?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Nee hoor, barf is de afkorting van bones and raw food.
Dus je kunt het gewoon rauw geven.

Alleen weet ik niet hoe vaak je van plan bent om hart te gaan geven. Bij barf/vers werk je met percentages om de voeding in de goede verhoudingen te geven.
Als je iedere dag wil geven naast je brokjes kun je beter een compleet variant geven, er zijn verschillende merken smuldier ( gewoon te koop bij de supermarkt ) verder oa carnibest, bandit, haarksberg. De laatste kun je bij veel dierspeciaalzaken kopen, een belrondje maken is niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Rman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:25

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Rman »

bedankt voor het antwoord Tiger.

Wel, ik heb gewoon een zakje met bevroren stukjes hart gekocht bij de dierenwinkel. Niet voor dagelijks gebruik maar zo af en toe, zo eens in de week. Ik geef de beide volwassen katers (7 en 6 jaar) dagelijks Iams(vis en kip). Nu ik toch bezig ben heb ik nog een vraag. Hoe belangrijk is het afwisselen van voeding voor katten? kan het kwaad als ze hun hele leven dezelfde Iams te eten krijgen?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Als ik brokjes zou geven, zou ik niet teveel wisselen, dat heeft te maken met de samenstelling van de verschillende soorten voer. Hierdoor kunnen je katten meer last van blaasgruis krijgen.
Kortom; als je een goede brok hebt, gewoon het daarbij houden.

Vers vlees, kun je zoveel wisselen als je wil.
Tenminste als je het maar 1x per week geeft dan haal je wat lekkers ( denk ook eens aan een kipfiletje, stukje wilde zalm bij de Lidl, rundergehakt, blikje tonijn- in water en goed afspoelen ivm zout wat is toegevoegt- ) en geeft het. Alleen geen varkensvlees geven.
Plaats reactie