Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Roos en Minousch »

een kat opsluiten in een kleine ruimte doe je niet, dat is mijn toelichting..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Anne82 »

Neej, daar zou ik ook niet echt lekker verder van kunnen slapen als ik mijn katten heb opgesloten in de badkamer. Hoewel dat bij ons toch geen zin zou hebben want zodra ze voor een dichte deur staan gaan ze als een gek aan die deur krabben net zo lang totdat iemand de deur open doet. :lol:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Nyncke »

Roos en Minousch schreef:een kat opsluiten in een kleine ruimte doe je niet, dat is mijn toelichting..
Sorry, ik dacht dat je er een goed onderbouwde mening over had, vind het leuk om daar over na te denken.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door ]-marjolein-[ »

Negeren werkt het beste denk ik. Die van mij begint standaard om 10 over half 7 te mauwen, met pootjes uit te halen in gezichten en over het bed te racen. Eerlijk gezegd merk ik het al nauwelijks meer...ik draai me nog eens lekker om en na n tijdje is ie uitgeraasd en gaat ie ook weer doen wat hij t liefst doet...slapen...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Sannie_xx »

Ach, opsluiten heeft over het algemeen niet zoveel zin --> bij mij mauwen ze de hele boel bij elkaar als ik per ongeluk even niet heb gezien dat ze nog in de hal zaten (of in de kledingkast!) als ik de deur dicht doe. Geen vergeten mogelijk.

Alhoewel ze de badkamer hier dan weer totaal niet erg zouden vinden; daar liggen die van mij allebei héél graag.

Ik ken het fenomeen wel, maar negeren is vaak het beste middel. Vooral niet als beloning eten geven. Ik heb Mouse wekenlang vol persistentie weggeduwd, niet aangekeken en genegeerd om hem het neuslikken af te leren. Dat doet hij nog wel, maar niet meer als ik slaap. Hij weet dat hij dan van het bed geduwd wordt, de rug toegekeerd krijgt, en geen aandacht meer.
Geloof me, dat vinden ze NIET leuk. Het vraagt bij katten alleen wat doorzettingsvermogen.
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Jarnoootje »

Bij ons gaat Fay, de oudste, net zo lang mauwen en rondlopen tot ik mijn kussen aan de kant schuif zodat zij op het randje kan gaan liggen naast mijn hoofd. Op het moment dat ik dat doe is ze rustig en slaapt ze de hele nacht naast mij.

Echter heeft de jongste daar wat meer moeite mee, die sliep tot voor kort aan het voeten eind, maar nu ze ontdekt heeft dat ze ook naast ons hoofd mag slapen is het 's nachts een heel gevecht wie daar mag liggen. Wel erg komischo m te zien.

Oplossing;
Fay naast mijn kussen en Otra naast die van mijn vriendin. Beide katten blij, wij weer rust :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Adriana »

[quote van roos+minousch]....een kat opsluiten in een kleine ruimte doe je niet, dat is mijn toelichting..
Nyncke schreef:Sorry, ik dacht dat je er een goed onderbouwde mening over had, vind het leuk om daar over na te denken.
van opsluiten kunnen ze enorm schichtig worden, zeker als ze niet naar buiten kunnen kijken/geen contact met de omgeving kunnen hebben. de meeste badkamers zijn inpandig, dus met de deur dicht een donker hol voor een kat, waar-ie wanhopig zal proberen uit te komen.
vervolgens heb je problemen in de vertrouwensband met je huisdier, ook niet zo jofel. en gevoelsmatig vind ik 'de isoleer' ook geen prettige gedachte, ik zou geen oog dicht doen..
:twisted: op die manier opsluiten is voor mij hetzelfde als corrigeermiddel plantenspuit, dat doe je niet en duidt op onmacht (is mijn mening)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Camoth »

Ik zet Bindi wel eens in de badkamer neer hier. Dat doe ik wanneer ze rond 4 uur snachts heeft besloten dat ik op moet staan en gaat lopen krabben aan mijn benen/armen/dekbed en meermaals op de grond zetten niet heeft geholpen. Dan zet ik haar in de badkamer neer, wacht een minuut of vijf en laat haar er dan weer uit. Dan is het 9 van de 10 keer over. Als ze miauwt of krabt wacht ik langer, net zo lang totdat ze stil is en ophoudt met krabbelen aan de deur. Ze is nu zo ver dat ze snapt dat ze er alleen uit gehaald wordt als ze kapt met miauwen en krabbelen, dus dat doet ze niet eens meer.

Het is geen ideale oplossing, maar ik heb geen andere keuze. Mijn huis heeft maar twee kamers (de badkamer en de rest), en als ik een tentamen of iets anders belangrijks de volgende dag heb kan ik gewoon niet om 4 uur snachts even leuk een half uur met Bindi gaan spelen. Plus natuurlijk dat je daarmee het gedrag juist uitlokt ("Als ik vervelend ga doen snachts dan gaat het baasje leuk met me spelen!"). Als ik straks een ander huis heb dan gaat gewoon de slaapkamerdeur dicht als ze vervelend gaat doen snachts.

edit: heeft niets met isoleer te maken. Is gewoon even een afkoelmomentje. Als ze in de badkamer zit kan ze moeilijk druk lopen doen en gaat ze op het matje liggen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Jarnoootje »

Ben ik geheel met je eens. Als je niet te pas en te onpas het beesje in de badkamer zet kan het echt geen kwaad. Ook een kat/poes moet je duidelijke grenzen stellen en daar gewoon consequent in zijn.

Ik doe het ook wel eens met onze katten als ze 's nachts stierlijk vervelend zijn. Even opsluiten, daarna komen ze heerlijk rustig en lief tegen je aan liggen 'sorry' zeggend.

Zielig of niet, opvoeden moet je ze anders krijg je verwende nesten die alleen doen waar ze zelf zin in hebben. Werkt eigenlijk hetzelfde als mensen.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Camoth »

Anyway: ze heeft voor zover ik weet niks geschreven over een kat tijdelijk in een ruimte zetten om af te laten koelen. Wat zij zegt is meestal dat je beschermende kleren aan moet trekken. Maar dat is voor katten die je echt aanvallen. Wat Bindi doet is aandacht trekken om te spelen (dus niet omdat ze honger heeft). Ze schraapt dan met haar pootje onder mijn deken over m'n armen en benen heen tot bloedens toe (dus negeren is geen optie). Daarbij kan ik hier geen eten de hele nacht laten staan, aangezien Coco op dieet staat. Ik ga ook niet helemaal van top tot teen aangekleed in bed liggen, sorry, maar er zijn wel grenzen hoor. Plus dat ik dan dus op het moment dat ze dat weer doet uit bed moet gaan, kleren aan moet gaan trekken en weer terug in bed moet gaan liggen, dus dan ben ik alweer wakker. Want zo vaak doet ze het niet, dus preventief aangekleed in bed gaan liggen is echt onzin.

Daarbij zou ik niet weten waarom ik een methode die werkt (namelijk inmiddels als meer dan een maand niet nodig gehad) zou moeten stoppen. Bindi komt nog even graag op schoot liggen en knuffelen. Sterker nog, zodra ik haar uit de badkamer laat komt ze bij me op bed liggen en slapen. Dus wat is nou precies je punt?

edit: Wat Halls trouwens wel zegt is dat een kat niet jouw leefritme dient te bepalen. Jij hoeft dus niet als een kat zeurt om eten/spelen daar per definitie aan toe te geven volgens haar.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Admin »

Hou topics vrij van persoonlijke aanvallen (die zijn nu verwijderd). Doe dat via de PB en val niet iedere bezoeker daarmee lastig. Onnodige steken onder water die (in mijn ogen) aanleiding geven tot verdere conflicten zullen direct worden verwijderd. Bij herhaaldelijk overtreden volgt geen waarschuwing meer maar een al dan niet tijdelijke ban.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Umimeis »

Ik denk dat een paar minuutjes even afkoelen in de badkamer geen kwaad kan, zoals Camoth dat doet. Maar je moet een kat zeker niet de hele nacht opsluiten in de badkamer.

Negeren of plantenspuit gebruiken werkt het beste.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Rowena »

Ik word af en toe ook helemaal gek van Luna. Ze heeft de gewoonte om ons wakker te likken. Niet alleen om 6 uur. Het begint soms al om 3 uur, dan om 4 uur, 5 uur, 6 uur, 7 uur etc.. We geven haar absoluut geen aandacht en zetten haar meteen van bed af. Ze likt ook niet even, maar blijft gewoon doorgaan. Zelfs als ik onder de dekens ga liggen, gaat ze aan mijn haren likken. Als ik het echt heb gehad, zet ik haar uit de slaapkamer en doe ik de deur dicht. Ze is nogal hardleers, want ze blijft het gewoon steeds weer doen.. Iemand toch nog andere tips, dan alles wat ik al heb gedaan?
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Nyncke »

Het is lastig, iedere keer dat je ooit wel hebt gereageert wordt het moeilijker om weer af te leren. Dus moet je weer wat langer consequent zijn.

Ik zou in jou plaats de poezen helemaal van de slaapkamer houden.
Mijn poezen zijn altijd beneden en hebben de huiskamer en de keuken ter beschikking.
Kunnen ze als ze een energie aanval hebben gewoon hun gang gaan.
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Poes wekt me iedere ochtend rond half 6

Bericht door Rowena »

Reageren hebben we vanaf het begin gelukkig al bijna niet gedaan. We zaten er ook aan te denken om ze uit de slaapkamer te houden. Alleen vind ik dit zo zielig voor Yoshi, hij komt altijd lekker knuffelen op bed, en ligt altijd gewoon rustig te slapen..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Plaats reactie