Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mippie1987
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 15:24

Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Bericht door Mippie1987 »

hallo,

ik heb even een vraagje.
ik heb een poes van 1.5 jaar en zit erover te denken om een kitten (poes) erbij te nemen maar twijfel of dit goed zal gaan. de poes die ik al heb is een europeese korthaar (cypers) en ik denk erover om er een heilige birmaan te nemen. de poes die ik nu heb gaat overdag een paar keer naar buiten en de heilige birmaan wil ik dan binnen houden. wat denken jullie, zal dit kunnen?
alvast bedankt.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: kitten bij een poes van 1.5 jaar

Bericht door JLC »

Op zich zou het wel moeten kunnen, maar je moet er wel geduld voor hebben. Het zal misschien niet in een keer goed gaan. Ik weet dat er op dit forum mensen zitten met meer ervaring hiermee. Maar vaak is geduld het toverwoord. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je katten niet hoeven te concurreren om mandjes, speeltjes, kattenbak e.d.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
monmon
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2010 15:44

Re: Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Bericht door monmon »

Hallo,

Natuurlijk gaat dat ik heb zelf 10 katten en als er een kitten bij kwam ging dat prima, maar je moet ze wel de ruimte geven.
Ze moeten weg kunnen en als je een kitten neemt, zet dan de reismand in de kamer met het deurtje los zodat
het kitten zelf kan beslissen wanneer ze eruit wilt.
Jou kat is nog niet zo oud dus zullen ze gauw genoeg aan elkaar wennen.
Ik heb zelf een cattery met perzische langhaar katten, en daar komt af en toe ook een nieuw kitten bij, het duurt meestal 1 weekje
en dan zij ze wel gewend aan elkaar. succes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Het is voor de birmaan niet leuk als hij als enige niet naar buiten kan. Ik vind dat niet eerlijk tegenover hem. Kan hij er wat aan doen dat hij een raskat is :-( :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Boheme

Re: Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Bericht door Boheme »

Ik denk ook dat het wennen niet zo'n probleem zal zijn, het is even wennen, maar meestal gaat dat wel goed.
Maar wil je nieuwe birmaantje ook gewoon naar buiten laten gaan?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Bericht door Camoth »

Heb je een tuin die je af kan zetten? De ene kat wel naar buiten en de andere niet is echt een beetje sneu.
En een Birmaan naar buiten laten is in de meeste gevallen echt geen optie (die worden heel makkelijk gejat. Zijn allemansvriendjes en overduidelijk raskat, dus geld waard).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten bij een poes van 1,5 jaar

Bericht door Nyncke »

Wennen zal het probleem niet zijn.
Maar als er 1 wel naar buiten kan en de ander niet, dat gaat je wel problemen opleveren, dat kan ik je op een briefje geven.
Een ren ( ziet eruit als een grote volière ) zou een goede optie zijn.

Het is overigens de doorslaggevende rede dat ik nog steeds geen Noorse boskat of MainCoon heb.
Plaats reactie