Eén van onze katten durft niet naar buiten!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Eén van onze katten durft niet naar buiten!

Bericht door Tessa-M »

Hallo allemaal,

Wij hebben 2 katers die inmiddels twee weekjes naar buiten gaan/mogen. Ik woon in een woonwijk, met aan de achterkant alleen maar tuinen en veel gezinnen met katten. Het is een echte kattenbuurt. Dat maakt het aan de ene kant lastig, maar aan de andere kant wilden onze katten daardoor al heel snel naar buiten. We hebben het gered om ze tot een aantal maanden na de castratie binnen te houden.

Daarvoor gingen ze steeds aan een tuigje samen in de tuin en af en toe liepen we met ze mee de poort in, toen durfden ze al erg veel en verweg te gaan! Maar nu ze zonder tuigje en zonder ons zijn, zijn ze een stuk voorzichtiger valt me op. Onze doerak komt net aan 2 a 3 tuinen verder en komt snel terug naar huis gerent als hij iets engs meemaakt.. :-)

Maar onze andere kater komt hooguit 1 meter verder dan de drempel en als ik dan de deur dicht doe begint hij zeer hard te mauwen voor de deur, echt heel zielig..!
Als ik hem dan binnenlaat gaat hij weer voor de deur naar buiten zitten kijken. :-S
Aan de ene kant wil hij graag met zijn broertje mee, zodra die uit het zicht is laat hij het gewoon rusten..

Ik vind het helemaal niet erg als hij meer een huiskat wordt, hij moet niet perse naar buiten als hij dat niet wil..Ik denk ook dat als het straks warmer wordt en we weer af en toe in de tuin kunnen zitten met de deur open, hij zachtjes aan mischien wel verder durft..

Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of iemand dit herkent of enig idee heeft hoe dit komt?

Alvast bedankt, Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Eén van onze katten durft niet naar buiten!

Bericht door Camoth »

Coco wil ook niet naar buiten (alleen op het afgezette balkon). Ik heb haar geprobeerd aan een tuigje naar buiten te doen, maar ze vind het doodeng. Wil geen stap voorbij de voordeur verzetten, terwijl ze volgens het asiel ooit een buitenkat is geweest. Ik zou me er niet zo druk om maken. Anders maak je gewoon een wandelingetje met ze? Loop je zonder tuigje gewoon een stukje met ze mee?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eén van onze katten durft niet naar buiten!

Bericht door Adriana »

het is buiten niet pluis vindt-ie en daar is niks mis mee hoor.
hij ziet zijn broer ook hardrennend naar binnen komen na weer een bloedstollende ervaring en de ene kat is dapperder dan de andere.
de ene kat wil ook veel meer op avontuur dan de andere en er hoeft toch niks?
Mo is de lafheid zelve en laat alle enge dingen door een ander opknappen en blijft zelf een paar meter achter om te kijken hoe het afloopt..
dat is met grote dikke duiven en kauwen op het afgezette balkon en ook als er een deur in het trappenhuis opengaat weet ie niet hoe gauw ie weer naar boven..
. .. terwijl Enzo tussen de spijlen door zit te gluren wie daar nou weer langskomt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Eén van onze katten durft niet naar buiten!

Bericht door Roos en Minousch »

Das dan toch niet zo moeilijk, als hij niet wil hou je hem toch lekker binnen...Niet elke kat heeft behoefte om naar buiten te gaan gelukkig, ik wou dat meer katten zo slim waren...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Eén van onze katten durft niet naar buiten!

Bericht door Cari »

Ik vind het helemaal niet erg als hij meer een huiskat wordt, hij moet niet perse naar buiten als hij dat niet wil..Ik denk ook dat als het straks warmer wordt en we weer af en toe in de tuin kunnen zitten met de deur open, hij zachtjes aan mischien wel verder durft..
Dat denk ik ook. Laat het hemlekkerin zijn eigen tempo allemaal ontdekken. Zorg in ieder geval dat ie altijd meteen weer naar binnen kan, dus laat, als je geen kattenluik hebt, de deur op een kier staan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie