Kater eet plakband

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Kater eet plakband

Bericht door Adriana »

5-jarige kater Enzo heeft hoogstwaarschijnlijk gisteren en zeker ook vanmorgen delen opgegeten van het plakband waarmee een Zooplus-doos dichtgeplakt zat. (kon niet wachten, krijgt hier heus wel te eten hoor!)
eerst dacht ik dat hij ermee aan het spelen was, maar vanmorgen heb ik een stuk van toch 4x4 cm uit zijn bek gehaald.
anti-haarbalpasta gegeven om te proberen het eruit te laten glibberen.

hij at wel maar zeker niet de hoeveelheid, die ik van hem gewend ben.
bovendien heeft hij zich teruggetrokken en ik merk aan opperkater MoMo dat Enzo niet in orde is. die gedraagt zich ineens veel te brutaal en macho.

dierenarts gebeld, zit niet echt op een darm-operatie te wachten..
voorlopig goed in de gaten houden en als hij gaat overgeven en niet meer eet en/of niet meer poept, dan heeft hij afgeknelde darmen of obstipatie/blokkering.
en laxeermiddel geven, laxatract bv. gelukkig heb ik dat in huis. en dat wordt vrees ik dwangvoeren..

heb ik nog iets over het hoofd gezien?
(k hoop dat Enzo de enige kater is die dol is op zooplus-plakband - hij trok het van de doos af en ik dacht dat hij ermee zat te spelen omdat het zo leuk ritselde..
never a dull moment als je huisdieren hebt - maar dat zal met kleine kinderen niet anders zijn...)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater eet plakband

Bericht door Cari »

Jeetje... heb je enig idee hoeveel hij op heeft? Helpt braken niet meer? Dan vermijd je dat het in de darmen komt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater eet plakband

Bericht door Adriana »

k heb hem vanmorgen zoveel mogelijk gras laten eten op het balkon, normaal kotst hij binnen een kwartier maar nu niet.
en er zit een behoorlijke hoeveelheid laxatract in en ik heb al mijn vingers nog, maar dat is geen garantie. dus de volgende keer dikkere grotere handdoek voor de Egyptische mummie-dwangvoer-methode, arm beest!
ga voorlopig maar even niet weg en volg hem naar zijn kattenbak op het toilet, gezellig saampjes!
maar ik weet niet hoeveel plakband hij gisteren soldaat gemaakt heeft.

ja stom, dit beest eet alles. het is dat hij geen vat krijgt met zijn knipkiezen op de hoekjes van vatendoekjes, anders ..
hij heeft in zijn leven te weinig voer gehad en zeker de laatste anderhalf jaar in de garage en hij woog minder dan 3 kg, terwijl een kater van zijn afmetingen toch wel een dikke 5 kg moet wegen.
nog een geluk bij een ongeluk dat ik het vanmorgen zag, dus als het fout gaat dan weet ik onmiddellijk waar het aan ligt. de dierenarts heeft in ieder geval ook al een voorbericht gehad en daar opereren ze de spoedgevallen er gewoon tussendoor.
Afbeelding
Afbeelding
Enzo is de voorste, de achterste is matroos Mies (broer en zus)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater eet plakband

Bericht door Cari »

Hopen maar dat het niet nodig is :epray: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater eet plakband

Bericht door Adriana »

hoe blij kun je zijn met een kattendrol, .. nou ìk heel erg!

het eerste deel van het Zooplus-plakband zie ik terug in ontlasting van vanmiddag en dat is dus gisteren naar binnen gegaan.
het is zachter geworden en in een aantal lagen op elkaar geplakt.
het was van dat brede doorzichtige plakband en hij heeft daar flinke stukken uit gehapt.
vanavond nog wat laxeermiddel voeren en dan komt vannacht en morgen hoop ik de rest.

sinds vanmiddag eet hij weer en ik heb zoveel mogelijk met hem gespeeld zodat hij goed in beweging was.
en alleen natvoer gegeven met ook nog wat haarbalpasta.
joepie en pak van m'n hart!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater eet plakband

Bericht door Cari »

Godzijdank! En nou voortaan geen rotzooi meer laten slingeren hè :enaughty: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kater eet plakband

Bericht door loek »

Jeetje da's ook wat! Nou gelukkig is de het eerste deel er al weer uit! Zal de rest vast volgen! (afkloppen....we kloppen wat af hier ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater eet plakband

Bericht door Adriana »

Cari schreef:Godzijdank! En nou voortaan geen rotzooi meer laten slingeren hè :enaughty: !
hij heeft het zelf van de doos af geklauwd en losgetrokken en dat was een heel leuk spelletje omdat het zo ritselde. en als je je nagels erin zet of zelfs gewoon je hoektanden (en dat deed hij vanmorgen) dan krijg je er een stuk af.
vanmorgen heb ik nog wat uit zijn bek kunnen halen en toen zag ik dat er een deel van het plakband ontbrak.

dit is een vreselijk beest dat ons nog veel verrassingen gaat bezorgen.
hij zit op de volkstuin op de klink van de deur en thuis kan hij als hij op zijn achterpoten staat met zijn voorpoten de klink naar beneden trekken. maar het is een zware metalen deur, die naar binnen open gaat.
gelukkig zat er in die doos een gratis speeltje uit het zooplus-bonusprogramma, zo'n rondlopende, deels open buis met een balletje erin, rood/geel plastic en een muis aan elastiek in het midden.
hij heeft die uitvoering al in de chiquere vorm en dat interesseert hem geen barst, maar deze goedkope vindt-ie het einde. en vanmiddag hebben we daar heel lang mee gespeeld om hem in beweging te krijgen.
maar kga het huis dozenvrij maken en dan mag Enzo bedenken wat de volgende streek is die hij kan uithalen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kater eet plakband

Bericht door Ambertje73 »

En zo heb je ieder keer iets nieuws! :lol:

Hopelijk gaat het goed! ;-)
Ik heb zelf geen kinderen, maar als het op de katten aankomt, dan ben ik altijd overbezorgd!!!
Wij hebben een half-Persje die zelfs loert op de peuken in de asbak (nee, ik rook niet). Hij heet Pugsley, maar we noemen hem wel Peukie of Peuksley. :grin:
Onze Jinx mag graag aan pedaalemmerzakken likken. Kan hij gelukkig niets af krijgen!

In het begin dat we katten hadden, lette ik soms ook niet zo goed op. Dan kreeg ik een een kadootje met zo'n versierseltje, plastic touwtje (krijg je ook vaak als versiering aan de bloemen, krullen ze met een schaar). Volgende dag lag die versiering in de kattenbak! Kon je (bij wijze van) de drol optillen aan een touwtje!OEPS! :icon_shifty:

Je kunt nog zo goed opletten, maar er ontgaat je soms wel eens iets (ligt dus niet aan de leeftijd Adriana! ;-) )
Het zal met de laxapast vast wel naar buiten komen, maar natuurlijk kan ik me voorstellen dat je even in de stress schiet!

Sterkte met "Loedertje"! :lol: , :icon_shifty: Enzo....
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater eet plakband

Bericht door Cari »

maar kga het huis dozenvrij maken en dan mag Enzo bedenken wat de volgende streek is die hij kan uithalen.
Nee, niet doen :shock: Dozen zijn leuk! Alleen het plakband even verwijderen :eangel: ..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kleintje Duisters
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 19:52

Re: Kater eet plakband

Bericht door Kleintje Duisters »

Wij Hebben een vermoeden dat onze kat Kleintje ook zoiets heeft. Hij heeft wel geen plakband gegeten, maar misschien piepschuim. We hebben het niet gezien, maar vermoeden het wel. Hij kotst zijn brokjes uit, heel nog wel. zijn nat voer eet hij gewoon maar de droge brokjes komen er weer heel uit. zijn kotst is ook heel droog. Wat moeten we doen ?

Lieve kusjes en pootjes van Kleintje
en hij Miauwt alvast bedankt.
naam:Kleintje Duisters
Leeftijd:10 maanden
baasje:Mark,Rattana,Charissa en Lookpla
eten:mama's kip of vis
knuffel:Olympie
vriendjes:Keesje en Vlekkie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kater eet plakband

Bericht door loek »

Zit de piepschuim er ook bij? (in de kots)

Ik zou persoonlijk sowieso de dierenarts bellen!!!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater eet plakband

Bericht door Adriana »

oei, op zaterdagavond en welkom op het Forum, trouwens,
je zult wel geen lactulose siroop in huis hebben maar je kunt dat wel bij de dichtstbijzijnde avond-apotheek halen,
het kan zonder recept en vraag dan gelijk een (dwang)voerspuitje (zonder naald) erbij en vertel even waarvoor,
lactulose kan geen kwaad en als er iets in de darmen vastzit, dan heb je kans dat het er met die siroop wel uit glibbert.
kun je heel voorzichtig zijn darmen voelen en is dat allemaal zacht?
als je kleine frummel wil eten, dan alleen nat zachtvoer met wat meer vocht.
en er zit niks anders op dan zijn poep uit te pluizen om te zien of er al piepschuim in zit
en kijk even welke dierenarts weekend-dienst heeft, waar wonen jullie?
probeer hem een beetje in beweging te houden door met hem te spelen..
drinkt en eet hij nog wel? en hoe gedraagt ie zich, stil in een hoekje of bijna niks aan de hand en normaal?
jullie weten natuurlijk ook niet hoe groot die stukken zijn maar het kan in de darmen vast blijven zitten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kleintje Duisters
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 19:52

Re: Kater eet plakband

Bericht door Kleintje Duisters »

nou er zat geen piepschuim bij
maar hij bleef maar overgeven.
Nu gaat het trouwens beter met hem maar hij gedraagt zich wel raar.
hij gaat van binnen naar buiten en stopt niet met miauwen

grtjes.
naam:Kleintje Duisters
Leeftijd:10 maanden
baasje:Mark,Rattana,Charissa en Lookpla
eten:mama's kip of vis
knuffel:Olympie
vriendjes:Keesje en Vlekkie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater eet plakband

Bericht door Ilone »

En ben je nog niet naar de da geweest??
Want als het al een week gaande is, lijkt het mij verstandig om toch eens een afspraak te maken..
Voor zover ik weet, duiden gedragsverandering en veel miauwen vaak op ziekte en/of pijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie