Angsthaas? Of terecht bang?
Angsthaas? Of terecht bang?
Hoi allemaal,
Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb al in meerdere topics gelezen over kat op balkon laten.
Nu ben ik sinds Muka met 3 pootjes buiten het hekwerk stond, erg bang geworden, en mogen ze niet meer op het balkon, maar ook niet meer op de gallerij. Speedy is daarnaast ook een klimmert, die wandelt netjes over de smalle reling naar de buren....
Voorheen mochten de katten wel op de gallerij. Vonden ze heerlijk. Af en toe ging het koppie door de spijlen om te zien wat zich daar beneden allemaal afspeelde, lekker de gallerij heen en weer afrennen...
Nu woon ik 5 hoog, dus de kans is groot dat áls ze vallen, ze daar letsel aan overhouden, of zelfs erger....
Ben ik nu gewoon een angsthaas en moet ik ze gewoon over de gallerij laten razen?
Of ben ik "terecht bang"?
Ik word soms zelf een beetje vervelend van mn angst, en anderen in mijn omgeving ook...die zien het niet zoals ik het zie...
Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb al in meerdere topics gelezen over kat op balkon laten.
Nu ben ik sinds Muka met 3 pootjes buiten het hekwerk stond, erg bang geworden, en mogen ze niet meer op het balkon, maar ook niet meer op de gallerij. Speedy is daarnaast ook een klimmert, die wandelt netjes over de smalle reling naar de buren....
Voorheen mochten de katten wel op de gallerij. Vonden ze heerlijk. Af en toe ging het koppie door de spijlen om te zien wat zich daar beneden allemaal afspeelde, lekker de gallerij heen en weer afrennen...
Nu woon ik 5 hoog, dus de kans is groot dat áls ze vallen, ze daar letsel aan overhouden, of zelfs erger....
Ben ik nu gewoon een angsthaas en moet ik ze gewoon over de gallerij laten razen?
Of ben ik "terecht bang"?
Ik word soms zelf een beetje vervelend van mn angst, en anderen in mijn omgeving ook...die zien het niet zoals ik het zie...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Re: Angsthaas? Of terecht bang?
5 hoog en het is niet afgezet?
Dan zou ik mijn katten ook niet op de galerij laten, geen angsthaas maar gewoon gezond verstand.
Dan zou ik mijn katten ook niet op de galerij laten, geen angsthaas maar gewoon gezond verstand.

Toch niet he?
Maar aan de andere kant denk ik dan weer.., vroeger ging het ook goed
Vandaar dat ik een beetje met 'mixed feelings' zit...
En afzetten mag ik niet doen op de gallerij, want dat is "eigendom van de VvE..".
En door anderen krijg ik weleens het idee dat ze me een zeur vinden omdat ikbang ben dat ze zouden vallen...
Maar aan de andere kant denk ik dan weer.., vroeger ging het ook goed

Vandaar dat ik een beetje met 'mixed feelings' zit...
En afzetten mag ik niet doen op de gallerij, want dat is "eigendom van de VvE..".
En door anderen krijg ik weleens het idee dat ze me een zeur vinden omdat ikbang ben dat ze zouden vallen...
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Tja, anderen, die vinden zoveel....
Er valt toch geregeld een kat naar beneden en 5de etage is erg hoog.
Kun je je balkon niet afzetten zodanig dat het wel veilig is maar de woningbouw er niet over kan klagen?

Er valt toch geregeld een kat naar beneden en 5de etage is erg hoog.
Kun je je balkon niet afzetten zodanig dat het wel veilig is maar de woningbouw er niet over kan klagen?
Ik zou dat ook niet aandurven hoor, mn zus dr kat is ook naar beneden gevallen van het balkon(jaren geleden hoor) was weliswaar niet zo hoog maar ze had wel dr heup uit de kom.
Zelf ben ik mn eerste kat kwijtgeraakt doordat ze door het slaapkamerraam naar buiten was gegaan en waarschijnlijk ook op de rand van de goot had gelopen.
Nee je angst is wat mij betreft volledig terecht.
Zelf ben ik mn eerste kat kwijtgeraakt doordat ze door het slaapkamerraam naar buiten was gegaan en waarschijnlijk ook op de rand van de goot had gelopen.
Nee je angst is wat mij betreft volledig terecht.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nou, ik heb op mijn balkon een soort gaas aan de spijlen gedaan zodat ze er niet doorheen kunnen, en het net te hoog is om eroverheen te gaan. Op de reling zelf heb ik van die ronde balkon-plantenbakken, 3 stuks, maar ik denk dat ik er nog wel een of 2 bij moet zetten haha....nog net teveel ruimte tussen de bakken
. Dan heb ik ook nog een klein muurtje, en daar heb ik over de hele breedte van dat muurtje een plantenbak op gezet. Volgens mij als ik die vol doe met redelijk grote planten, klimmen ze daar neit zo snel in, toch?
Aan de hoge muren aan de buurzijdes, daar kan ik eventueel ook nog wat hangen, want Speedy springt daar met gemak op....
Maar dan krijg ik zo'n planten balkon
Ik word af en toe echt gek van mezelf hoor
Maar ben blij dat ik in ieder geval geen onterechte angsthaas ben

Aan de hoge muren aan de buurzijdes, daar kan ik eventueel ook nog wat hangen, want Speedy springt daar met gemak op....
Maar dan krijg ik zo'n planten balkon

Ik word af en toe echt gek van mezelf hoor

Maar ben blij dat ik in ieder geval geen onterechte angsthaas ben

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Mijn katten springen met gemak op een schutting van 1.80-2.00 meter.
Dus zoals ik het bij jou inschat, nemen ze met een flink vaartje de plantenbak mee van 5 hoog naar beneden, als ze in een dolle bui zijn.
Kun je niet het hele gat dichtmaken met gaas? Misschien door een soort raamwerk te bespannen met gaas wat erin past.
Even wennen aan het uitzicht...maar goed, zit je wel lekker samen met de poezewoezels buiten in de zomer.
Of is het zo'n beetje uitstekend balkon, dan moet je even hulp aan de techneuten vragen....
Dus zoals ik het bij jou inschat, nemen ze met een flink vaartje de plantenbak mee van 5 hoog naar beneden, als ze in een dolle bui zijn.
Kun je niet het hele gat dichtmaken met gaas? Misschien door een soort raamwerk te bespannen met gaas wat erin past.
Even wennen aan het uitzicht...maar goed, zit je wel lekker samen met de poezewoezels buiten in de zomer.
Of is het zo'n beetje uitstekend balkon, dan moet je even hulp aan de techneuten vragen....
Nou ik zit ook met de Vereniging van Eigenaren...ik mag dus niets bevestigen in de muren....En ik geloof dat dat wel nodig is als ik bijv. een kattennet aanschaf. (ik neem aan dat ik het niet vast kan plakken
)

Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Dan zou ik het niet weten,....
Misschien mag je bij je buren ( boven en opzij ) het net bevestigen aan hun balkon met van die tie-rips?
Misschien mag je bij je buren ( boven en opzij ) het net bevestigen aan hun balkon met van die tie-rips?
Hm, ik geloof niet dat dat gaat werken. Zijn vrij brede betonnen palen.
Zal binnenkort eens een foto maken van het balkon. Misschien makkelijker nadenken met een beeld van het balkon
Maar ik word er echt moedeloos van. Ze willen dolgraag op het balkon.
En ik wil in de zomermaanden ook wel eens 's avonds mijn balkondeuren open zetten voor wat frisse lucht (overdag geen optie want de zon staat er de hele dag op...)
Maar goed...het is nog geen zomer, dus ik heb nog even tijd haha'.
Toch bedankt al voor het meedenken!
Zal binnenkort eens een foto maken van het balkon. Misschien makkelijker nadenken met een beeld van het balkon

Maar ik word er echt moedeloos van. Ze willen dolgraag op het balkon.
En ik wil in de zomermaanden ook wel eens 's avonds mijn balkondeuren open zetten voor wat frisse lucht (overdag geen optie want de zon staat er de hele dag op...)
Maar goed...het is nog geen zomer, dus ik heb nog even tijd haha'.
Toch bedankt al voor het meedenken!
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ik mag (en kan) ook niks aan de muren vastmaken met mijn balkon. Ik heb er een stalen kooi op gemaakt wat vast zit met tiewraps (staat dus los). Door het gewicht valt het niet om. Is dat geen idee?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Tja, ik ben er niet zo gauw bang voor dat mijn katten vh balkon vallen, hoewel het wel eens is gebeurt. Maar ik woon ook niet 5 hoog, maar 1 hoog (soort duplex/portiek woning of hoe je dat ook noemt).
Maar als ik ook 5 hoog of nog hoger had gewoond, dan was dat een heel ander verhaal, waarschijnlijk had ik of m'n katten binnengehouden of iets voor het balkon gehangen.
Als je niks aan je balkon mag bevestigen, word dat wel een beetje lastig.....
Maar als ik ook 5 hoog of nog hoger had gewoond, dan was dat een heel ander verhaal, waarschijnlijk had ik of m'n katten binnengehouden of iets voor het balkon gehangen.
Als je niks aan je balkon mag bevestigen, word dat wel een beetje lastig.....
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......