Alles over de kattenbak
Re: Alles over de kattenbak
Ik heb wel goede ervaring met Catsan maar omdat dit duur is ben ik de groene Kitty Friend gaan proberen maar die bevalt helemaal niet! De bak stinkt gigantisch naar ammoniak. Ik maak die zak op en dan ga ik Biokat Classic proberen. Heb nog nooit klontvormend grit gehad dus ben heel benieuwd hoe dat bevalt.
Russengroetjes Jolanda
Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Ik gebruik altijd gewoon het kattengrind van de AH euroshopper merk!
Werkt prima, stinkt niet en is goedkoop. Onze katten willen niet op een bak met kattengrind van Catsan.
Werkt prima, stinkt niet en is goedkoop. Onze katten willen niet op een bak met kattengrind van Catsan.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
In de hoop dat het iets voordeliger is. Ik heb 5 kattenbakkenLoontje schreef:Ja, dat is met gewone grit ook wel zo hoor. Toch wil ik nooit meer iets anders dan klontvormend grit, dat is zo
makkelijk met uitscheppen. Waarom wil je eigenlijk overstappen naar gewoon grit?

Maar jij hebt ooit gewone grit gebruikt en je ruikte ook niks van de poepjes?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
En is dat gewoon grit, dus geen klontvormend?ktje schreef:Ik gebruik altijd gewoon het kattengrind van de AH euroshopper merk!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
jups gewoon grint geen klonten
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
Ja, dat heb ik gebruikt en was er op zich best tevreden mee. De poepjes stonken inderdaad nietAnne schreef:
In de hoop dat het iets voordeliger is. Ik heb 5 kattenbakken![]()
Maar jij hebt ooit gewone grit gebruikt en je ruikte ook niks van de poepjes?

Maar toen kreeg ik Lana, en die begraaft haar drolletjes niet, dus tja

Groetjes,
Ilona
En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra
Ilona
En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra

Hahahaha, dat stinkt vreselijk. Dat deden ze hier met de houtkorrels...Dat meurde een uur in de wind en het bleef ook meuren.
Ik hoop toch wel dat ze nu ze de poepjes kuerig ondergraven in het grit dat ze dat met gewone grit ook gaan doen
Ik hoop toch wel dat ze nu ze de poepjes kuerig ondergraven in het grit dat ze dat met gewone grit ook gaan doen

en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Hey,
ik heb een groot deel van topic gelezen,
en er staat heeeeeeeel veel in over grit, maar weinig over de kattenbak.
Zijn er bij de aanschaf van de kattenbak nog specifiek dingen waar ik op moet letten?
ik heb een groot deel van topic gelezen,
en er staat heeeeeeeel veel in over grit, maar weinig over de kattenbak.
Zijn er bij de aanschaf van de kattenbak nog specifiek dingen waar ik op moet letten?
ja, minstens anderhalf maal de lengte van de betreffende kat en hij/zij moet zich goed kunnen omdraaien.
verder hoge rand houdt de korrels binnen en gladde structuur dus makkelijk en goed schoon te maken. aangename prijs.
veel katten houden niet van een dak boven hun hoofd, dus voorzichtig daarmee, ze zouden zo'n bak kunnen gaan mijden.
uitgangsregel is één bak méér dan het aantal dieren op minstens twee verschillende plaatsen.
minder kan ook, totdat er problemen ontstaan en die zijn dan niet 1/2/3 weer recht te breien.
(naast bak plassen, elders in huis plassen omdat ze van hun maatje niet bij de bak mogen komen oid)
zo kwam ik uit bij de dweilemmers van Blokker, mooi blauw, glad, goed hoog en mooi lang.
en voor de helft dan wel nog minder euro's dan al die katzenwinkel katzenbakken.
passen door hun formaat prima naast mijn toiletpot, twee achter elkaar. handvatten er even afhalen.
en ik heb silica en klontvormende bakken voor twee katers.
ze poepen beide op de klontvormende bak en nierfaal- en grote-plaskater plast vaak op silica en dats heel makkelijk,
want lichter en gaat langer mee.
verder hoge rand houdt de korrels binnen en gladde structuur dus makkelijk en goed schoon te maken. aangename prijs.
veel katten houden niet van een dak boven hun hoofd, dus voorzichtig daarmee, ze zouden zo'n bak kunnen gaan mijden.
uitgangsregel is één bak méér dan het aantal dieren op minstens twee verschillende plaatsen.
minder kan ook, totdat er problemen ontstaan en die zijn dan niet 1/2/3 weer recht te breien.
(naast bak plassen, elders in huis plassen omdat ze van hun maatje niet bij de bak mogen komen oid)
zo kwam ik uit bij de dweilemmers van Blokker, mooi blauw, glad, goed hoog en mooi lang.
en voor de helft dan wel nog minder euro's dan al die katzenwinkel katzenbakken.
passen door hun formaat prima naast mijn toiletpot, twee achter elkaar. handvatten er even afhalen.
en ik heb silica en klontvormende bakken voor twee katers.
ze poepen beide op de klontvormende bak en nierfaal- en grote-plaskater plast vaak op silica en dats heel makkelijk,
want lichter en gaat langer mee.
- achtpuntzes
- Jaguar
die situatie hier is:
twee poezen, een (grote) overdekte kattenbak, kattegrid is catsan, en ik maak hem elke dag schoon (soms 2 dagen) met vers kattegrid.
ik doe er vrij veel kattegrid in, ze vinden het heerlijk om erin te graven.
nadeel van catsan is dat ze dat spul door het hele huis slepen.
twee poezen, een (grote) overdekte kattenbak, kattegrid is catsan, en ik maak hem elke dag schoon (soms 2 dagen) met vers kattegrid.
ik doe er vrij veel kattegrid in, ze vinden het heerlijk om erin te graven.
nadeel van catsan is dat ze dat spul door het hele huis slepen.
Een vraagje: wat is het verschil tussen Biokat's Fresh en Biokat's Classic?
Aan biokat's fresh zit een geurtje. Biokat's classic is geurloos. Verder zit er geen enkel verschil in. (zover ik kan beoordelen.....ik gebruik ze door elkaar)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
JoBoris:
Heb je een kater die nog niet is gecastreerd? Zo ja, dan kan het daardoor komen. Ammoniak geur kan ook door een blaasontsteking komen.
Dit even terzijde :P
Ik gebruikte eerst silica korrels, toen Catsan en nu Tigerino klontvormige korrels. Hierna probeer ik Biokat Fresh. In ieder geval wel klontvormig, vind ik het fijnst!
Heb je een kater die nog niet is gecastreerd? Zo ja, dan kan het daardoor komen. Ammoniak geur kan ook door een blaasontsteking komen.
Dit even terzijde :P
Ik gebruikte eerst silica korrels, toen Catsan en nu Tigerino klontvormige korrels. Hierna probeer ik Biokat Fresh. In ieder geval wel klontvormig, vind ik het fijnst!
Ik gebruik de Biofresh klontvormende grid.
Ik dacht trouwens altijd dat klontvormend grid juist voordeliger was?
Omdat je de klonten en drollen er uit kan scheppen ipv de gehele kattenbak iedere keer te verschonen?
Ik doe trouwens vrij lang met een zak (precies weet ik niet, ga ik eens bijhouden) en heb 1 kattenbak voor mijn 3 katten (maak ik uiteraard elke dag plas en poepvrij
) Mijn katten hebben er geen problemen mee om maar 1 bak te hebben. Soms, als ik het bijvoorbeeld door migraine, niet dezelfde dag schoonmaak, gaan ze er nóg op
Maar dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen...
Kattenbakken met klepjes/deurtjes kunnen ook niet alle katten waarderen
Nadeel van de Biofresch vind ik overigens de 20 kilo
Til me nog eens een hernia
Ik dacht trouwens altijd dat klontvormend grid juist voordeliger was?
Omdat je de klonten en drollen er uit kan scheppen ipv de gehele kattenbak iedere keer te verschonen?
Ik doe trouwens vrij lang met een zak (precies weet ik niet, ga ik eens bijhouden) en heb 1 kattenbak voor mijn 3 katten (maak ik uiteraard elke dag plas en poepvrij

Kattenbakken met klepjes/deurtjes kunnen ook niet alle katten waarderen

Nadeel van de Biofresch vind ik overigens de 20 kilo

Til me nog eens een hernia

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
@Sann: Nee, mijn heren zijn beide gecastreerd. Nu ik geen Kittyfriend meer gebruik is de ammoniaklucht verdwenen.
Ik gebruik nu Biokat Classic maar kan nog niet zeggen of ik het blijf gebruiken. Mijn klonten vallen gemakkelijk uit elkaar en daar baal ik wel van.
Ik gebruik nu Biokat Classic maar kan nog niet zeggen of ik het blijf gebruiken. Mijn klonten vallen gemakkelijk uit elkaar en daar baal ik wel van.
Russengroetjes Jolanda