Stuntelende katten op traphekje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Stuntelende katten op traphekje

Bericht door mvg83 »

Hallo!

Wij hebben twee superlieve, schattige, aanhankelijke poezen van 7 maandjes oud die natuurlijk ook dol op kattekwaad zijn.
Geen probleem dat m'n katjes nu eenmaal graag overal in hangen en op klimmen, want tja, het zijn immers katten, toch?
Alleen klimmen ze ook graag op het traphekje en lopen daarop vervolgens te stuntelen met als gevolg dat Coco èn Nibby allebei wel eens een aantal meter naar beneden is gevallen :shock: (half op de trap).
Gelukkig nooit met grote gevolgen (eerst zeer pootje, maar na kwartiertje weer druk aan het spelen), maar ik ben bang dat er een keer echt iets fout gaat. Ze leren er namelijk niet van, want het is al een paar keer gebeurd!
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik het nog afleren of misschien tips om de situatie kat-veilig te maken??
Hoop dat iemand me kan helpen voordat ik echt een keer een run naar de DA moet maken.

Groetjes, Marijke
***Nibby & Coco***
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! Stuntelende katten op traphekje..

Bericht door Adriana »

jonge katten zijn speels en een trap is hard. tot dusver ging het goed en prijs je gelukkig.
afleren lijkt me niet echt een optie, voorkómen lijkt me heel verstandig want runs naar een dierenarts,
nog afgezien van het kattenleed, zijn doorgaans dure grappen..
en een smak van een paar meter naar beneden maken is erg slecht voor de ingewanden, met name de nieren.

je kunt een paar bamboe- of andere stokjes bovenin aan het hekje vastmaken en daar tussen een touwtje spannen ongeveer 5 cm boven het hele lengte van de bovenkant van het traphekje. daar zullen ze dan waarschijnlijk niet meer op springen omdat ze niet goed kunnen inschatten waar ze moeten landen, wel de eerste dag even goed in de gaten houden wat er gebeurt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie