Ik ga bevallen in het ziekenhuis.
Hoe kun je nou het beste de baby introduceren als ik thuis kom uit het ziekenhuis? En de dagen erna...
Wat kun je het beste doen? Iemand ervaring mee?
Ik hoor van iedereen weer wat anders aan goedbedoelde tips... Bijv; gelijk bij thuiskomst aan de luier laten ruiken en dat soort dingen...)
Wij laten voor onze beide katten alles hetzelfde in huis.
In principe komt er voor hun geen verandering behalve dat de kleine er straks bij is.
Iets minder aandacht (op den duur) dan ze nu krijgen zal erbij horen, maar we zijn zo ontzettend gek met onze katten dat dat niet heel veel minder zal gaan worden als nu. Helemaal in het begin willen we de katten net zoveel aandacht geven als nu.
Ze mogen overal gewoon nog komen waar ze eerder ook kwamen (behalve in het ledikantje waar de baby slaapt en ook niet in de box), verder veranderd er niets, en ze blijven ook gewoon gezellig bij ons op bed slapen.
De baby gaat vanaf het begin op zijn eigen kamertje slapen (gelijk tegenover onze slaapkamer) met babyfoon erbij.
Zijn er nog dingen waar je op moet letten in het begin om ervoor te zorgen dat het allemaal soepel gaat verlopen?
Het zijn zulke lieverds, ik wil het graag zo houden