Gal overgeven?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Gal overgeven?

Bericht door lyly »

hallo,
ik ben hier nieuw dus hoop dat het goed staat :)

ik heb een kat van bijna 10 jaar, ze is wat te dik omdat ze 5 jaar lang medicijn heeft gehad die ze niet nodig had, maar dit terzake

ze is al heel de nacht aan het overgeven dus al het eten is er al uit, dus nu geeft ze puur gal over. ze ligt ergens, begin te miauwen, begint over te geven en krijst hard. dit gaat los door mijn hart :( nu we gaan vandaag naar de DA maar ik wil ze niet afgeven :(

iemand een idee wat het is?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: gal overgeven ?

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum en al gelijk goed mis, denk ik,

gelukkig ga je vandaag naar de dierenarts en daar zal wel een diagnose uitrollen.
probeer wat ontlasting en wat urine mee te nemen!
en als bloedonderzoek wordt gedaan, neem dan de uitdraai en alle gegevens mee en laat het niet bij een paar woordjes van je dierenarts. je betaalt en hebt recht op een papieren overzichtje van de gegevens. alleen dan kunnen we wat beter met je meedenken.

tja, je vertrouwen in dierenartsen is niet groot, merk ik.
je wilt haar niet afgeven en dat begrijp ik goed.
maar soms met een infuus is het handig als ze daar wat langer blijft, maar dan zou je de afspraak kunnen maken dat je haar na tig uur weer ophaalt..
(we hebben hier wel eens een kat met infuus en al mee naar huis genomen.. maar ik weet niet hoe ervaren en hoe handig jullie zijn..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Re: gal overgeven ?

Bericht door lyly »

Inderdaad, als je naar 2 dierenartsen gaat en alle 2 geven ze medicijnen mee die ze niet moet hebben, heb ik nog maar weinig vertrouwen. Als het ons niet aanstaat, gaan we naar de dierenkliniek.

Nog een bijkomend probleem, kat is heel agressief bij de dierenarts :(. Ik hoop dat niet te erg is.

Om 13u moeten we er zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: gal overgeven ?

Bericht door Adriana »

waar woon je en heb je een goeie dierenarts, die je vertrouwt?
als je kat erg ziek is, dan zijn ze bij de dierenarts redelijk tam, dat is dan een voordeel bij een groot nadeel,
probeer met twee te gaan, buurvrouw of vriendin mee, twee horen meer dan één en kunnen ook beter onthouden..

maar welke kwaal had ze dan wel? en welke medicijnen heeft ze meegekregen, die ze niet moest hebben?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Re: gal overgeven ?

Bericht door lyly »

Ik woon in Herentals (BE). Er is een wel een dierenarts dat ik vertrouw, daar ga ik ook heen.

Mijn moeder gaat mee dus :).

We hebben ze gekocht heel erg jong 4 weken en woog 350gram. Op een gegeven moment begon ze kaal te worden op haar achterlijf, precies geschoren. We naar de dierenarts daar zeiden ze dat het hormonaal was, dus alles weg laten nemen, speciaal voer en medicijnen. Ze bleef kaal, dus een ander onderzoek daar bleek dat ze allergisch was aan een bepaalde stof in het voer, weer speciaal voer weer andere medicijnen. Ze bleef dus nog steeds kaal.

Andere dierenarts die zei dat het aan haar schildklier lag, dus weer ander voer en andere medicijnen. 5 jaar lang hebben we gesukkeld. Op een gegeven was mijn moeder het zo beu dat ze naar de dierenkliniek ging. Onderzoek gedaan. Wat bleek? Er was allemaal niets mis met haar schildklier en was niet eens allergisch. Die dierenarts zei dat ze angstpsychose heeft. Vandaar dat ze soms zo agressief kan zijn naar vreemden toe.

We geven GEEN medicijnen meer en GEWOON voer, na 2 weken al haar pels terug. Ze is nu bijna 10 jaar maar ik vreesde al dat er iets was, heel de tijd miauwen ook als je ze pakte, maar dit had ik niet verwacht.

Ze is te dik door de cortisone die ze kreeg.

Nu is ze ziek, ze verstopt zich in de kattenbak. Ze ligt nu bij mij op een handdoek ondergedekt en heeft het koud :( Mijn arme kat, zoveel meegemaakt en nu dit nog :(

Afbeelding
Dit is ze.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: gal overgeven ?

Bericht door Adriana »

zucht, dat zijn verdrietige dingen. hoe heet ze?

gelukkig gaat je moeder mee.
als ze al lang veel te dik is, dan zou ze diabetes ontwikkeld kunnen hebben en dus een veel te hoge bloedsuiker hebben. als haar gluco aan de hoge kant is - maar dat kan alleen al van de stress - vraag dan aan je dierenarts een fructosaminetest. dat geeft een gemiddelde van bepaalde waardes en is de enige betrouwbare test voor diabetes. suikerziekte is vrij goed te behandelen in het geval dat...
maar ik zie haar niet en kan op een afstand niet veel meer zeggen dan dat ik je erg veel succes wens en voor jullie duim..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Re: gal overgeven ?

Bericht door lyly »

Ze heet Sheba.

Ze is inderdaad al langer dik, nooit last van gehad. Misschien met ouder worden wel..

Straks zullen we het weten, ik zal hier wel posten wat er aan de hand is.

Als het maar niet ernstig is. Bedankt voor de steun, we zullen die wel kunnen gebruiken. ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: gal overgeven ?

Bericht door Adriana »

http://www.allemaalkatten.nl/verzorging ... tml?page=2

http://www.sablok.nl/weetjesdoc/braken.htm

en als je zelf zoekt/googelt op 'gal overgeven braken kat' dan krijg je meer info en artikelen

nierfalen zou ook nog kunnen en dat is een heel vervelende kwaal.
afhankelijk van de waardes kun je toch nog wel een paar dingen doen.

ja, graag even terugmelden wat de da heeft gedaan en wat zijn diagnose / vermoedens zijn.
we hebben met z'n allen best wel veel ervaring en kennis in huis en kunnen missch tips geven en meedenken..
Laatst gewijzigd door Adriana op 09 feb 2010 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Re: gal overgeven ?

Bericht door lyly »

Ze is heel lusteloos zit bijna niets in. Ligt nu in de badkamer voor de verwarming.

Inderdaad tips kunnen we wel gebruiken, ik heb zelf dierenzorg gevolgd op school dus ik heb ook een beetje ervaring. ;)
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Re: Gal overgeven?

Bericht door lyly »

Ze is ingeslapen :(

Ze had een milttumor die open was gebarsten :(

Jammer maar ze zag af. Ik zal je missen meisje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gal overgeven?

Bericht door Adriana »

dat was behoorlijk schrikken! gossie, wat ongelofelijk verdrietig van je lieve Sheba.
gelukkig was je met je moeder. wens je heel erg veel sterkte in deze verdrietige tijd en blijf je wel een beetje bij ons? erover praten/schrijven helpt echt, probeer het maar. en plaats als je er aan toe bent wat foto's van je lieve Sheba.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lyly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2010 09:07
Locatie: Herentals BE

Re: Gal overgeven?

Bericht door lyly »

ja het was echt schrikken :(

ik blijf nog wel eventjes hoor en ik zal al gelijk een verhaaltje posten
Plaats reactie