Wat kan wel en niet?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door Nyncke »

Nou zou ik willen dat ik het gevraagd had...

Jaren geleden toen ik nog in Utrecht woonde zag ik een vrouw met een kat in tuigje over het station CS lopen, dwars door alle drukte heen, het deerde het beest totaal niet.
Toen heb ik vooral vol bewondering staan kijken.
foureyes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:49

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door foureyes »

@Shaz: Stiglitz durfde de tweede keer al met twee pootjes uit de mand buiten :lol: Daarna schrok ze van iemand die 10 meter verderop liep en wilde ze haar reismand niet meer uit, dus zijn we weer naar boven gegaan. Vandaag nog eens proberen als het droog wordt... Het gaat in elk geval wel met kleine stapjes vooruit :smile:
En Stiglitz is overdag ook maar weinig alleen hoor. Mijn vriend is op maandag en dinsdag thuis, ik ben op woensdag en donderdag thuis en vrijdag en in het weekend zijn we er allebei, aandacht krijgt ze in elk geval genoeg.

@Daantje: Mijn vriend wil voornamelijk op dit moment geen tweede katje, en ik ben het opzich wel met hem eens. Dit is ons eerste katje en we willen eerst kijken hoe het gaat, of we tegen problemen aanlopen, eigenlijk willen we gewoon eerst al onze aandacht richten op dit katje. Daarbij hebben we aardig wat moeite gehad met het krijgen van deze, de vraag is op dit moment veel groter dan het aanbod en we willen geen oudere kat erbij voor deze ook wat ouder is. Ik sluit absoluut niet uit dat we over een paar maanden er een tweede katje bij halen, nu alleen nog niet. En ja, ik weet dat ze er nu waarschijnlijker makkelijker aan kan wennen, maargoed, dat lukt over een paar maanden ook nog wel...

Groet Annika
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door Nyncke »

Geen zorgen, een tweede erbij, vooral als ze wat jonger zijn, is geen probleem. Als ze ouder worden ( na plm 1-2 jaar ) kan het meer problemen geven.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door Tember »

foureyes schreef:@Shaz: Stiglitz durfde de tweede keer al met twee pootjes uit de mand buiten :lol: Daarna schrok ze van iemand die 10 meter verderop liep en wilde ze haar reismand niet meer uit, dus zijn we weer naar boven gegaan. Vandaag nog eens proberen als het droog wordt... Het gaat in elk geval wel met kleine stapjes vooruit :smile:
En Stiglitz is overdag ook maar weinig alleen hoor. Mijn vriend is op maandag en dinsdag thuis, ik ben op woensdag en donderdag thuis en vrijdag en in het weekend zijn we er allebei, aandacht krijgt ze in elk geval genoeg.

@Daantje: Mijn vriend wil voornamelijk op dit moment geen tweede katje, en ik ben het opzich wel met hem eens. Dit is ons eerste katje en we willen eerst kijken hoe het gaat, of we tegen problemen aanlopen, eigenlijk willen we gewoon eerst al onze aandacht richten op dit katje. Daarbij hebben we aardig wat moeite gehad met het krijgen van deze, de vraag is op dit moment veel groter dan het aanbod en we willen geen oudere kat erbij voor deze ook wat ouder is. Ik sluit absoluut niet uit dat we over een paar maanden er een tweede katje bij halen, nu alleen nog niet. En ja, ik weet dat ze er nu waarschijnlijker makkelijker aan kan wennen, maargoed, dat lukt over een paar maanden ook nog wel...

Groet Annika
Ik heb het op precies dezelfde manier als jij gedaan, Annika. Ik had Erwin ong. een half jaar nadat ik er een tweede bijhaalde. Ik wilde net zoals jij, eerst zien hoe dit ging. Wat de kosten waren, hoe hij zich zou ontwikkelen en hoe m'n vriend er na een tijdje tegenover zou staan. Want hij wilde het in het begin ook absoluut niet. En als je er over een paar maanden een katje bijwilt, wat ong. in de lente/zomer zal zijn, zijn er ontzettend veel nestjes. In de zomer is er een overvloed aan kittens en in de winter een zwaar tekort, waardoor mensen belachelijke bedragen gaan neerleggen voor een kitten via marktplaats. En als je over een paar maanden besluit om er alsnog een kitten bij te halen, zal het vast geen probleem worden voor Stiglitz. Je kent Stiglitz dan ook goed en je kunt een kitten uitzoeken die bij hem en bij jou past. Tussen mijn katten Erwin en Dennis is ook alles perfect gegaan en die twee zijn nu onafscheidelijk.

Maar of je er een kitten bijneemt is natuurlijk helemaal aan jou. Ik zou momenteel gewoon even genieten van Stiglitz en over een maandje of 2/3 nog eens de situatie bekijken.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door loek »

foureyes schreef:@Shaz: Stiglitz durfde de tweede keer al met twee pootjes uit de mand buiten :lol: Daarna schrok ze van iemand die 10 meter verderop liep en wilde ze haar reismand niet meer uit, dus zijn we weer naar boven gegaan. Vandaag nog eens proberen als het droog wordt... Het gaat in elk geval wel met kleine stapjes vooruit :smile:
En Stiglitz is overdag ook maar weinig alleen hoor. Mijn vriend is op maandag en dinsdag thuis, ik ben op woensdag en donderdag thuis en vrijdag en in het weekend zijn we er allebei, aandacht krijgt ze in elk geval genoeg.
Groet Annika
Oh ik zie het helemaal voor me hihi. Ik heb 1 stoer katje en 1 mutsje ;-) Als ik dit bij Muis (mijn lieve lieve mutsje) zou proberen, die zou echt niet eens een poging doen om uit die reismand te komen. Ze zou me 'boos' miauwend aankijken, van wat doe jij mij nou aan haha. Voor Diesel zou het nog best een idee zijn. Alleen stel ik me zo voor dat je dat dan ook dagelijks moet volhouden. En tja weet eerlijk gezegd niet of ik dat op zou kunnen brengen. En vind het zielig als hij aan buiten komen gewend is en je het dan niet (of minder vaak) doet plotseling.

Wat betreft het alleen thuis zijn. Eigenlijk is ze dus maar 1 dag alleen thuis begrijp ik?! Nou dan komt ze echt geen aandacht te kort!!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
foureyes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:49

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door foureyes »

@Loek: ze is nu niet één dag alleen thuis, alleen komende zondag vanwege een verjaardag in het noorden van het land. Verder zal ze vanaf volgende week alleen het grootste deel van de woensdag alleen zijn, dus aandacht krijgt ze inderdaad wel :smile: En het lijkt me ontzettend leuk als ze eindelijk een beetje naar buiten durft, het enige wat me aan een hond leuk lijkt is ook het uitlaten :lol:

@Tember: het is inderdaad ook mijn plan om tot de zomer alles een beetje aan te zien, en dan vanwege het overschot eventueel een katje uit het asiel te halen. Stiglitz komt uit een nestje bij iemand thuis, dus de volgende wil ik zeker uit het asiel halen!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door Shaz »

Dat is ook precies zoals wij zijn begonnen hoor, met één kitten een klein jaar later hebben we er nog een 2e kat bij gehaald.
groetjes Sharon
Plaats reactie