Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
joen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:33

Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door joen »

Hallo, ik heb nu al een half jaar een katertje die al van voor 12 weken gecastreerd was.
Na een half jaar begon ik aan hem te merken dat hij zich toch een beetje verveelde, dus heb ik een speelkameraadje erbij gehaald, een kleine kitten van toen 12 weken ook geloof ik.
In het begin was het veel grommen en blazen (vanuit de kleine kitten) maar langzamerhand wordt het meer spelen. Echter, wil die kater, dolgraag haar bespringen!

In het begin verzette ze zich er nog tegen, en gromde ze hard enzo, maar nu 2 weken later deed ze niets, en ja het was gewoon zo eng om te zien, ze is nog zo ontzettend klein, het is net een ratje, en ze kan nog niet eens fatsoenlijk miauwen.

Ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan, ik ben van plan om ze uit elkaar te zetten wanneer ik niet thuis ben, maar verder? als politieagentje optreden wanneer ik het zie?

Groetjes,

Joen
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door Nyncke »

Wat je zou kunnen doen is wat plekjes maken waar de kitten kan schuilen.

Toen Doortje kwam kon ze onder de verwarming naar een hoekje achter de bank rennen waar Binkie niet meer tussenkon.
En ik had zo'n poezenhangding aan een ( lage ) verwarming hangen, daar paste zij ook onder en leverde hele veldslagen met Binkie.

Verder hoef je je er dan niet zo druk om te maken, het regelt zichzelf wel.
joen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:33

Re: kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door joen »

Schuilplekjes zijn er, maar er komt gewoon geen einde aan, en het lijkt erger te worden..
En niet ingrijpen en het maar zijn gang laten gaan vind ik ook zo sneu, ze verschillen echt enorm in grootte, ze maakt dan toch geen kans
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door Nyncke »

Ja, het ziet er soms heel erg uit...maar ik heb nog niet meegemaakt dat het echt misging.

Ik zou niet als boeman optreden want dan vervreemd je van je katten. Bovendien heb je kans op andere problemen, die veel vervelender zijn...
Als thuisbent afleiden met spelletjes, zo nu en dan de een in de keuken en de ander in de kamer.
Maar al die dingen zijn vooral voor jouw eigen gemoedsrust ;-)

Uit ervaring gesproken, tegen de tijd dat ze een jaar zijn....wordt het weer wat rustiger in je huis :lol: maar met een maand of 3-4 ziet die kleine er ook niet meer zo fragiel uit.
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door Sann »

Toen onze jonge kater bij ons kwam wilde de oudste ook na een dag of 2 heel wild spelen met hem! Wat een gekrijs en gegrom zeg... we waren echt bang want inderdaad wat je zegt, hij is nog zo klein. Nou ja bij ons 14 weken ofzo - maar hij was kleiner dan de oudste.

Nou hebben we het maar gewoon laten gaan en zijn we niet eigenwijs uit elkaar gaan halen - dat werkt niet... Nu gaat het heel goed en spelen ze samen. Normaler, omdat de jongste zijn grenzen goed aangeeft.

Ook ging de jongste onder het bed of de bank verstoppen, daar had ie een beetje rust van alles. Een plekje alleen is dus wel handig ja!!

Maar gewoon laten gaan, het komt wel goed :D Tenzij je verwondingen ziet ofzo...
joen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:33

Re: Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door joen »

nou ik bedoel eigenlijk niet het bespringen op een speelse manier, ik bedoelde dat hij haar wil berijden, laat ik het zo zeggen :-P
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door Cari »

Ik begrijp van je dat het kitten intussen al niet meer boos of bang is als ze besprongen wordt?
Als het kitten zich verder vrij gedraagt en niet rondsluipt om te proberen haar 'grote broer' te ontwijken, lijkt het me verder geen probleem. Het rijden op jongere dieren komt wel vaker voor, het is ook een soort 'vriendelijk' domineren.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
joen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:33

Re: Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door joen »

het blazen en grommen komt en gaat wanneer hij zijn gang op haar gaat, of wanneer ze gewoon spelen, maar het gaat wel al beter, dat ze langere tijd niet blaast. En ze blijft hem ook wel opzoeken, dus ze vermijdt hem niet. Heb vaker het idee dat ze gewoon een slechte verliezer is, ze zoekt hem op, wil met hem spelen, en zodra ze beseft dat ze niet kan winnen dan begint ze geluid te maken :-P

Ik vind het gewoon raar gezien hij gecastreerd is (het is natuurlijk normaal dat hij nog behoeftes heeft) maar zij is nog mini, en niet krols enzo, en daarnaast vind ik het moeilijk inderdaad om te zien..
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door Maya-en-Maiky »

Mijn poes is al heel lang gesteriliseerd en mijn kater is afgelopen maandag gecasteerd. Toch klimt hij ook nog op haar. Niet dat het veel uithaald, want zodra hij in haar nek gaat bijten staat ze op en loopt ze weg.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kater van 8 maanden en nieuwe kitten

Bericht door Shaz »

Wij hadden twee katers die dat steeds deden. Ze uit elkaar halen heeft geen zin, ze afleiden wel. Wij lieten op zo'n moment een sleutelbos vallen zodat ze afgeleid waren en dan was het weer even over. Ik heb het idee dat het toch om een stukje macht gaat en dat moet uiteindelijk uit worden gevochten, maar dan liever als je kitten wat groter is en zichzelf dus ook goed kan verdedigen.
groetjes Sharon
Plaats reactie