Luna's vacht (op haar rug, richting staart) ruikt al geruime tijd naar urine. Ze wast zich wel, maar de geur gaat niet weg. Ik heb de dierenarts gebeld, daar ga ik vanavond heen, het zijn waarschijnlijk haar anaalklieren. Ze waste zich de laatste tijd ook vaak bij haar staart en dan heel geirriteerd, alsof het daar jeukte en soms leek het wel een dwangmatig iets. Ik vind het zo zielig voor haar dat ik daar niet eerder op gekomen ben, dat het wel eens de anaalklieren konden zijn. Nu heeft ze al zolang jeuk...

Maar goed, tot vanavond waarschijnlijk.
Nog even een vraag, betekent die geur ook dat de vloeistof uit de anaalklieren dan nog echt op de vacht zit? Of is dit alleen de geur die achterblijft? Ik vraag dit, omdat Luna s ochtends altijd even bij ons op bed ligt, ook op het hoofdkussen. Ik vervang de kussensloop al altijd als ze erop gelegen heeft, maar vind het toch een eng idee dat het misschien schadelijk is voor mijn gezondheid. Ik ben hoogzwanger, dus de katten slapen snachts al niet meer op ons bed, alleen sochtends komen ze even. Ik vraag het vanavond ook nog even aan de dierenarts, maar misschien weten jullie al wat...!

Alvast bedankt,
Rian