Kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
marcis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2009 20:20

Kale plekken

Bericht door marcis »

Ik zag eerder deze week al wat kale plekken aan de achterkant van Mikkey vlakbij de achterpoten, dat zie je als je Mikkey op haar rug legt. Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kale plekken

Bericht door Uumie »

Zijn de plekken rood of schilferig? Of alleen maar kaal?

Het zou vanalles kunnen zijn, van dat Mikkey haar eigen haar uittrekt/weglikt tot een schimmelinfectie. Dus het is belangrijk om te weten hoe de plekken eruit zien.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kale plekken

Bericht door Tember »

Exzeem, vermoed ik. Dat heeft Erwin ook gehad, ook op z'n achterpoten. Even langs de DA, die checkt de plekken en dan kun je een créme krijgen hiervoor, kost geloof ik iets van 5 euro. Die moet je er dan tweemaal per dag opsmeren. Dan is het met twee weekjes weer weg.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kale plekken

Bericht door Nyncke »

Als het geen schimmel is maar exceem of huidprobleem, visloiecapsules en aloe-gel van herbalife. Geweldig!!!!
marcis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2009 20:20

Re: Kale plekken

Bericht door marcis »

het is geen schimmel zover kan ik het zien, het is niet geheel kaal maar het zijn plekjes die kaal zijn en lichtrood. vanmiddag om 14.30 ga ik met Mikkey naar de dierenarts. Ik zie ook geen bijtwonden of zo
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kale plekken

Bericht door Tember »

Als ik het zo allemaal hoor blijf ik bij exzeem. Het lijkt heel erg op wat Erwin had. Laat je het even weten als je terug bent van de DA?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
marcis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2009 20:20

Re: Kale plekken

Bericht door marcis »

volgens de DA zag het er goed uit en heeft ze een spuitje gehad, het kan zijn dat ze zich verveeld. Verder is ze kerngezond en weegt ze nu 4.1 kg, eten en drinken doet ze verder goed. Ik moet het gewoon in de gaten houden.
marcis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2009 20:20

Re: Kale plekken

Bericht door marcis »

ik zie al verbeteringen bij Mikkey, ik zie niet alles maar ze bijt naar mijn idee veel minder dan voor de bezoek aan de dierenarts
Plaats reactie