Geen brokjes, ook niet geweekt

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Sann »

Mijn katertje wilde ook geen brokjes eten, hij was toen ongeveer 5 maanden. In plaats van 'dwingen' brokjes te eten en geen natvoer aanbieden heb ik gewoon wel natvoer aangeboden. Hij is nog in de groei dus ik wilde absoluut niet dat hij niet at! Liever iets dan niets. En ineens eet meneer weer brokken! Heb de brokken sowieso altijd staan, zodat hij wel een keus heeft. Lag volgens mij aan de tandjes... want nadat hij gewisseld had, at hij pas weer brokken. Ik weet niet of zijn kiezen gewisseld zijn hoor, maar in ieder geval de snijtandjes en hoektanden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Adriana »

:eclap: ja en dat lijkt me een uitstekende verklaring voor de brokjes-weigering.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Onze kittens aten graag brokjes totdat ze flink ziek werden van de niesziekte (en bijbehorende antibiotica). Sam, destijds een vrij klein katertje, wilde helemaal niet meer eten. We zijn toen begonnen met alles wat ze maar wilden eten te geven. Uiteindelijk waren ze weer goed opgeknapt en we wilden weer naast het natvoer en droogvoer geven. Sam weigerde dit steeds, ook als er niks anders was. Vele soorten geprobeerd, maar hij wilde absoluut niet. Nu geven we al een tijdje Carnibest met geweekte en geprakte RC-brokjes en mijn vriend zag onlangs dat Sam op een onbewaakt moment toch van de droge brokken begon te knabbelen! :-D
Plaats reactie