Graag jullie mening!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Paris
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2010 21:48

Graag jullie mening!

Bericht door Paris »

Ik heb ook een apart geval en moet gewoon even m,n verhaal kwijt en ben benieuwd hoe jullie erover denken.. Hoop ook op eerlijke reacties

Hier komt ie.. Vorig jaar heb ik m,n ex leren kennen.. We gingen vrij snel samen wonen en hij had al een kat.. We hadden een leuk appartementje op 3 hoog dus ze kon alleen op het balkon en het balkon van de buren (die daar geen probleem mee hadden terwijl zij gigantisch allergisch was) dus dat was super! Ik heb weken lopen zeuren dat ik er een katje bij wou omdat ze zo,n 6 uur op een dag alleen was en ik niet vind dat je dat kan maken als ze ook nog eens verplicht binnen zitten.. Eindelijk kreeg ik dr! M,n kleine Paris! Ze is 27 April geboren en 9 weken later hebben we dr opgehaalt! Het was een kadootje (van toen nog m,n vriend) en ik was er superblij mee! In het begin hebben ze natuurlijk wel lopen knokken maar nu zijn het maatjes.. Nu is het zo dat m,n vriend en ik in November uit elkaar zijn gegaan.. Nu kwam ik er net 2 weken geleden achter dat ze 2 weken achter elkaar 16 uur per dag alleen waren.. Hij ging om half 6 sochtens de deur uit kwam om 10 uur savonds thuis en ging dan slapen dus de katten krijgen gewoon geen aandacht.. Toen ging er bij mij een knop om en wou ik dat Paris mijn kant op kwam! Ik had altijd gezegt als je goed voor ze zorgt mag ze blijven anders haal ik dr op.. Dat punt was dus 2 weken geleden gekomen en ik heb toen gezegd dat ik dr mee wou nemen.. Was hij het totaal niet mee eens en ik zou ze uit elkaar trekken en ze allebei pijn doen etc.. Maar toch heb ik het vandaag voor elkaar gekregen dat ik dr morgen op kan halen!

Maaar.. Ik voel me zooo kl*te! Ik heb inderdaad echt het gevoel dat ik ze uit elkaar trek, maar ik kan het ook niet over m,n hart verkrijgen dat ze daar steeds alleen zitten.. Nu komt die ander (voorlopig) alleen te zitten en kan wel janken.. Hij is ook niet van plan om haar aan mij mee te geven.. Ik wil het mijn kat niet aandoen om daar zo lang alleen te zitten maar dit vind ik ook verschrikkelijk! Ik heb hier nog 2 katten dus bij mij is ze niet alleen..

Ik hoor heel graag jullie mening hierover.. Zover hij mij 'beloofd' heeft gaat ie er een nieuwe kat bij halen voor zijn kat.. Mja ik vind het gewoon heel erg moeilijk!

Bedankt alvast voor het lezen..

Liefs
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Graag jullie mening!

Bericht door Camoth »

Als hij toch een nieuwe kat erbij gaat halen, welk probleem los je dan op door Paris naar jezelf te halen? Die twee katten komen dan toch ook weer de hele dag alleen te zitten?

Geen kritiek hoor, maar ik snap je niet zo goed.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Paris
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2010 21:48

Re: Graag jullie mening!

Bericht door Paris »

Je snapt mijn probleem niet?! Ik heb de geweldigste kat gekregen.. Heb altijd met heel veel liefde en zorg voor m,n 2 meiden gezorgd! Ik ben daar weg gegaan in de veronderstelling dat hij goed voor ze zou zorgen en ik kom er dus achter dat die kattenbak altijd vies is en dat hij ze 2 weken 16 uur per dag alleen heeft gelaten en als ie thuis kwam ging ie z,n bed in.. Ze kunnen niet naar buiten en hunzelf vermaken helemaal niks..

Begrijp me niet mijn katten zijn m,n alles! Ga voor ze door het vuur! En daarom wil ik niet dat mijn katje dat mee moet maken.. Bij mij kan ze naar buiten of juist binnen door t kattenluik, net wat ze wil.. Over de hele dag is er eigenlijk altijd wel iemand thuis.. Dus ik vind dat ze dan een veel beter leven krijgt dan op 3 hoog in die omstandigheden.. En ik vind het echt verschrikkelijk voor een eventuele andere kat die hij aanschaft en vind het ook verschrikkelijk dat ik daar niks tegen kan doen.. Maar ik wil niet dat mijn kat dat overkomt..

Gr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Graag jullie mening!

Bericht door Adriana »

tja, dat zijn zo van dat soort situaties..
zal proberen mee te denken, mening of oordeel heb ik doorgaans niet, is ook niet nodig en weet daarvoor veel te weinig..

jouw ex had een kat en ik neem dat hij daar goed voor zorgde, want daarover lees ik je niet.
jullie gingen samenwonen en jij kreeg Paris als speelmaatje erbij.
relatie opgebroken en jouw Paris is bij jouw ex gebleven.
intussen heb jij twee andere katten genomen. vandaag komt daar dan Paris bij en het is te hopen dat die introductie goed gaat en dat ze elkaar bij jou verdragen, want vergeet niet Paris komt nu nieuw in hun territorium.

en nu heb jij over zijn situatie een aantal zorgen en meningen: zijn kat is te lang alleen en de zorg kan beter, bv vieze kattenbak.
hoop dat je ex een voerautomaat heeft en anders.. cadeautje voor het afstaan van Paris?

hij is dus weer terug in de oude situatie met één kat. dat geeft om te beginnen al de helft minder in de kattenbak, dus dat scheelt.
nu is het geen wet van Meden en Perzen dat een kat alleen het niet naar zijn zin kan hebben, er zijn heel erg veel solo poezen en katers, die dat prima lijken te vinden. die passen vaak hun waak/slaap-dienstregeling aan aan de dienstregeling van het personeel.
en zo lang ze niet op jacht moeten om voedsel te bemachtigen zijn katachtigen vrij 'luie' beesten hoor!

zou je je ex niet gewoon met rust kunnen laten?
hij zal toch wel oud en wijs genoeg zijn om voor zijn kat te zorgen? dat ging voorheen toch ook goed?
en er was vóór jouw komst in zijn leven toch geen sprake van een vervelingsprobleem bij zijn kat?

wat ik je wens is dat je snel verder kunt gaan met en in je eigen leven met je eigenste drie pluizebollekes.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Graag jullie mening!

Bericht door Tember »

Ik zal eerlijk zijn: tussen mij en mijn vriend gaat het ook niet goed. Ik vrees dat we de zomer niet gaan halen en ook wij hebben 2 katten. Die twee zijn echt vriendjes geworden en ik zou ze nooit uit elkaar willen halen. Ze zijn van mij, dus ik ga er momenteel vanuit dat ze samen met mij mee zullen gaan, áls we uit elkaar gaan. Ik heb er al over nagedacht wat er zou gaan gebeuren als we uit elkaar zouden gaan en hij zou bijv. één kat willen houden. Hij heeft namelijk wel eens voor de grap gezegd dat hij Erwin wil houden en ik Dennis mag houden. Als dit echt serieus ter sprake zou komen, zou hij ze allebei mogen houden, want ik zou ze nooit uit elkaar willen halen. Ze houden van elkaar. Nu weet ik dat mijn vriend ook niet de beste is met kattenbakken en andere kattendingen, maar als hij hem echt te weinig zou verschonen, zou hij zelf met de gebakken peren zitten, want dan doen ze het mooi op de bank.

Ik snap dat je graag je eigen kat wilt, je geeft om zo'n beestje. Maar ik zou nog eens goed nadenken wat het beste zou zijn. Ik snap dat het lastig is dat er nu niet meer zo supergoed voor ze wordt gezorgd, maar je vriend had voordat Paris erbij was, ook al een kat, dus hij weet dondersgoed hoe hij voor ze moet zorgen. Ze heeft misschien niet altijd een brandschone kattenbak, maar ze is wel bij d'r kattenvriendje, wil je die echt uit elkaar halen? En het zal voor je vriend na de break-up ook moeilijk zijn om weer een vast ritme in z'n leven te krijgen met bijv. elke zaterdag de kattenbak verschonen. Maar als hij om de diertjes geeft, zal hij dit vanzelf weer krijgen.

Maargoed, het is en blijft jouw kat en je moet er zelf voor kiezen of je haar wel of niet bij haar thuis wilt. Maar ik ben van mening dat het niet een van de slimste dingen is die je kunt doen, want het gaat voor haar ook veel extra stress opleveren.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Graag jullie mening!

Bericht door Cari »

Scheidingen ... als het niet de kinderen zijn, dan zijn de dieren wel de klos.... :evil:
Maar dat is geen verwijt hoor, die dingen gebeuren gewoon - alle begrip daarvoor.
Tsja.... Paris zal bij jou -mits het met je 2 ander katten klikt - ongetwijfeld heel gelukkig zijn, dat is het probleem niet. De achterblijver....daar heb ik enorm mee te doen :-( . Nou zit ie én alleen, én hij is zijn vriendinnetje kwijt :cry: .
Weet je of hij er weer een kat bij gaat nemen?
Je hebt het over 2 weken 16 uur alleen - was het een tijdelijk iets of gaat dat altijd zo blijven? Als 2 katten, die het goed met elkaar kunnen vinden, lang alleen zijn, is daar nog mee te leven (want ze zijn dan tenslotte niet alleen ;-) ) Een kat alleen in een leeg huis vind ik echt niet kunnen :evil: . Is er niet een mogelijkheid de achterblijver vrij te kopen? Als iemand niet zo begaan is met zijn dieren, kan geld soms wonderen verrichten... 8-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Graag jullie mening!

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Uit elkaar gaan is al naar genoeg en het is dan helemaal vervelend als je je zorgen moet maken over de dieren die (zullen achterblijven).

Onze katten vinden elkaar veel interessanter dan dat ze ons vinden, ik weet niet of het echt problematisch is als ze 16 uur bij elkaar zitten zonder mensen om zich heen. Het regelmatig voeren lijkt me wel belangrijk, zoals Adriana al eerder aangaf.

Het feit is dat de kans bestaat dat Paris jou niet goed herkent en dat je weet dat Paris nu wel klikt met de kat van je ex, hoe het met jouw katten gaat is niet zeker.

Ik denk dat je het het beste bespreekbaar kan maken met je ex dat hij beter voor ze moet zorgen, draag suggesties voor en vraag eventueel wederzijdse bekenden of ze af en toe kijken hoe het met ze gaat.

@Tember Hier ook een hobbelige relatie en wij hebben pas geleden besproken wie de katten krijgt mocht het uitgaan. Het gaf me erg veel rust om die duidelijkheid te hebben. Misschien ook handig in jullie situatie?

Allebei, veel sterkte
Plaats reactie