Kat op boot

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mariekeoppers
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2010 14:07

Kat op boot

Bericht door mariekeoppers »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb samen met mijn vriend plannen om een boot te kopen en daar ook op te gaan wonen. Heeft er iemand ervaring mee of weet van of een kat er goed tegen kan om op een boot te wonen? De boot ligt in een haven maar wel aan zee, het zal dus een klein beetje golven af en toe.

Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kat op boot

Bericht door ktje »

vraag het aan adriane die heeft een blauwe rus op een boot zitten en weet het er fijne van
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
mendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2009 09:01

Re: Kat op boot

Bericht door mendy »

Ik woon op een woonboot en aan de katten merk ik niets hoor als de boot weer eens schommelt door harde wind of een boot die voorbij vaart. Ze moesten in het begin wel even wennen, maar nu vinden ze het maar al te leuk om lekker bootjes te kijken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat op boot

Bericht door Adriana »

k denk dat mendy er het beste over kan oordelen, t gaat over een woonboot.
in het water vallen en er niet meer uit kunnen komen of onderkoeld raken, of verstrikt ergens in en dan verdrinken.
grote bench op voordek? laat je ze passagieren? of ga je ze in een zeer beperkte ruimte opsluiten?
katten willen graag af en toe racen en buiten zijn en gras voelen/eten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat op boot

Bericht door Cari »

Ik denk dat het prima kan, maar zorg je wel dat je iets vanuit het water naar de boot maakt, zodat de kat, mocht hij/zij in het water vallen, er wel weer uit kan?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2009 09:01

Re: Kat op boot

Bericht door mendy »

Die van mij komen niet naar buiten zonder dat ik direct in de buurt kan zijn en direct is dan letterlijk genomen als er wat gebeurt ben ik per direct bij ze. Overigens met deze vrieskou blijven ze binnen.
Bij mij moeten er overigens nog trappetjes aan de walkant gefrabiceerd worden. en alsnog komen ze dan niet naar buiten als ik zelf niet in de buurt kan zijn.
Plaats reactie