Kat trekt plukken vacht uit andere kat tijdens wassen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Camoth
Tijger
Tijger

Kat trekt plukken vacht uit andere kat tijdens wassen

Bericht door Camoth »

Ik had het ook al op een ander forum gezet, maar misschien weten jullie hier wel meer:

Het is een meermaals dagelijks ritueel:

Bindi spreidt zich uit over de vloer (om uit te rekken of geknuffelt te worden). Coco loopt naar haar toe (of Bindi doet het precies voor haar pootjes) en gaat haar dan schoonlikken. Maar dan komt het gekke. Zodra Bindi dan beweegt of weg wil lopen dan bijt Coco haar keihard in d'r oor of pakt een pluk vacht en trekt het uit Bindi :-( . Ik vind dus overal door het huis plukken vacht van Bindi en haar kraag is ook al helemaal aangevreten. Feliway helpt niet.

Waarom doet Coco dit? Ik snap er echt niks van.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter

Re: Kat trekt plukken vacht uit andere kat tijdens wassen

Bericht door Roos en Minousch »

Volgens mij is het dominantie van Coco, Lisa doet het hier ook, die bijt gewoon knoert hard in het oor van Chico, en dat terwijl hij niets doet, ook bij Vlinder doet ze het, dus ik denk dat coco dominant gedrag vertoond
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Oh, dat klinkt niet fijn. Hoe is het verder met Coco? Nog met hem naar de da geweest of overlegt? Ik zou verder niet weten waarom Coco dit doet. Maar moet er wel aan terug denken dat hij wel vaker wat 'rare dingen' heeft. Lichamelijke klachten (waren zo goed als?) uitgesloten, toch? Wordt het misschien toch tijd voor een gedragskundige?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat Diesel en Muis elkaar tijdens het stoeien best vaak 'bijten' maar nooit hard. En ik heb ze nooit aan elkaar vacht zien bijten/ trekken. (bindi heeft natuurlijk wel een verleidelijke vacht om in te bijten ;-)) Nee maar zonder dollen is dit niet fijn en zielig voor Bindi. (laat ze wel van zich horen? Als meneer Coco het weer eens op haar vacht voorzien heeft?)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Uhm.. Coco is een mevrouw :lol: Maar geeft niet hoor ;)

Ik ga met Coco wachten tot haar enting in Maart en dan met de DA overleggen. Eerst wil ik er wat gewicht af proberen te krijgen. Ze heeft inderdaad wel meer gekke dingetjes, maar dat komt denk ik door een vrij traumatisch verleden.

Bindi onderwerpt zich eraan. Als ze het zat is rent ze weg. Ik vind het geen echt groot probleem om daar speciaal voor een gedragskundige te laten komen. Vroeg me meer af wat de mogelijke reden is dat ze dit doet ;) Maar bedankt voor je interesse!
who knows where it's at.

loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Oh ja volgens mij heb ik die fout al eerder gemaakt...zal het proberen te onthouden, 2 lady's heb je in huis. (Of blijkt Bindi nou een man te zijn? haha)

Oh oke, vond het best heftig klinken. Maar als Bindi niet eens een kick geeft dan zal het wel meevallen misschien.

Waarom wil je eerst wat gewicht eraf krijgen? Denk je dat dit ook iets te maken heeft met haar gedrag?
(of begrijp ik je verkeerd?)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Ik denk dat ze wel wat levendiger wordt misschien als er wat gewicht af is. Ik wil zien of het enig effect heeft ;)
who knows where it's at.

Plaats reactie