Nou, we hadden weer een andere DA (ooit in het verleden ook al eens tegengekomen) en deze maakte een betere indruk, ze kwam in ieder geval over alsof ze wist waar ze het over had, is ook al een behoorlijke tijd dierenarts. Ze heeft naar het wondje gekeken en was er voor 90% zeker van dat het een vechtwond is. Het was inmiddels dus al zelf opengebarsten en ze heeft het uitgedrukt, schoongemaakt en we geven hem nu ontstekingsremmers en pijnstillers. Hij had geen koorts, heel lichte verhoging. Daarna hebben wer het erover gehad of het nou niet iets anders kan zijn waardoor hij elke keer gewond raakt en zij stelde ook voor om een aids-test te doen. Hebben we gedaan en de uitslag was gelukkig negatief. Dat zegt nog niet alles want het duurt 3 maanden voordat het in het bloed zichtbaar is maar drie maanden geleden was ie dus in ieder geval niet besmet. Verder vond ze hem er goed uitzien en denkt ze dat ie gewoon pech heeft gehad dit jaar. Die kiezen die eruit moesten was trouwens vanwege FORL (een tandziekte) die (dacht ik) erfelijk is, dus dat heeft niks met z'n imuunsysteem te maken.
Over de antibiotica: ze zei dat katten niet zo snel resistent worden en als hij geen diarree o.i.d. krijgt, het ook niet al te schadelijk is...

Ze heeft gekeken welke antibiotica hij heeft gehad het afgelopen jaar en volgens haar kan je het beste bij een type blijven want als je elke keer een ander type geeft, is er een kans dat ie voor alles resistent wordt. Dus mocht ie het nodig hebben, dan krijgt ie weer hetzelfde als de vorige keer.
Tja, voorlopig ga ik er maar vanuit dat ze weet waar ze het over heeft, zij is tenslotte de arts. Ze kwam in ieder geval geloofwaardig over en ik heb het er met haar ook nog over gehad of we de katten niet beter binnen kunnen houden als we op vakantie zijn maar zij zegt dat ze dan waarschijnlijk gestrest raken (omdat ze ons al missen en dan ook nog eens niet naar buiten kunnen) en je hoogstwaarschijnlijk andere problemen gaat krijgen zoals plassen in huis etc. En dat mocht er iets gebeuren en onze oppas ze niet te pakken krijgt, ze altijd de dierenambulance of de praktijk kan bellen en er dan naar een oplossing wordt gezocht.
Onze kater was na het bezoek weer snel de oude en behoorlijk actief. We houden de wond in de gaten en als het er maandag niet beter uitziet gaan we 's avonds weer terug, hopelijk is het niet nodig.
Bedankt voor alle reacties en tips, ik ga ook eens even naar dat collodiaal zilver kijken, wie weet is dat de oplossing!