Kater lusteloos (depri) na overlijden maatje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
bliss013
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:04

Kater lusteloos (depri) na overlijden maatje

Bericht door bliss013 »

Ik heb een kater van 10 jaar die na het overlijden van zijn maatje (ook een kater) zeer teneergeslagen is. Al een aantal malen ben ik naar de dierenarts gegaan en lichamelijk mankeert hij helemaal niets. Ik ben bang dat het dus psychisch is. Het is nu zo erg dat hij totaal niet meer reageert op aanhalen ed. Ik heb geprobeerd om hem met valeriaan rustig te krijgen en t e verlossen van stress, maar dit werkt maar tijdelijk.
Wie heeft ervaring in zulke situaties of heeft een tip waar ik hulp kan krijgen?
Dank je wel!!

mvg Bernice
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater lusteloos (depri) na overlijden maatje

Bericht door Adriana »

:oops: jeetje wat een verdrietig bericht.
zelf heb je er al erg veel aan gedaan maar jouw kater denkt daar anders over en is blijkbaar helemaal van slag.

je zou kunnen zoeken/googelen bij gedragstherapie/verdriet/kat, in dit forum en elders als je op de langere termijn wilt proberen een oplossing voor hem te vinden.
je zou ook bij de volgende middelen kunnen kijken of er in de omschrijving iets zit, wat je herkent en wat je (en hopelijk hem) aanspreekt.
telizen/medpets geloof ik en anders via je da, - destress (huisdierendokter) - cholodin (NML health).
groene os, macsamuel en tal van merken hebben middelen die helpen bij stress.

het is wèl zo dat niet ieder dier baat heeft bij een middel,
ik heb broer en zus grijstijger en broer doet niks met telizen en heeft veel baat bij destress en zus heeft geweldig veel baat gehad bij telizen.
t is vaak een hele :?: --> :idea: --> :!: :!: zoektocht....

en ik durf het nauwelijks te suggereren - een klein pluizebolletje erbij om hem wat af te leiden?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kater lusteloos (depri) na overlijden maatje

Bericht door Nyncke »

Ik heb een paard behandeld met reiki, die was erg boos en verdrietig nadat zijn vriendin met wie hij 15 jaar wei en stal had gedeeld was overleden.
Na 2 weken was hij weer de oude.
En na 2 maanden zag hij er weer prachtig uit met een stralende vacht.

Als je meer over reiki wil weten, neem een kijkje op mijn website www.reiki-wiu.eu
TrudyTraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 dec 2009 22:41

Re: Kater lusteloos (depri) na overlijden maatje

Bericht door TrudyTraa »

Bachremedie Star of Bethlehem werkt goed bij het overlijden van een dierbare.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater lusteloos (depri) na overlijden maatje

Bericht door Cari »

Bliss, hoe is 't nu?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie