Graven op bed

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baasje van Harry
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2010 14:42

Graven op bed

Bericht door Baasje van Harry »

Hallo allemaal,

Op het moment dat wij naar bed gaan springt Harry bij ons op bed en graaft hij op het matras.. Vervolgens ploft hij, op zijn rug, neer op het plekje waar hij heeft gegraven.. Daarna vind hij het heerlijk om over zijn buikkie gekroeld te worden.. Heeft iemand enig idee waarom hij dit doet?

Groetjes, Danielle :catani:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Graven op bed..

Bericht door Kattenbella »

Hij installeerd zich gewoon lekker, zoekt zijn plekje ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Graven op bed..

Bericht door Adriana »

hoi en welkom,
dit is een heel slimme kat die zelf aangeeft hoe en waar hij het liefste slaapt :sleeping:
de volgende aflevering is als een mol onder dekens of dekbed
en dan is er ook nog de variant, héé een teen! een bewegende teen... wat doe jij hier??? leuk!!
is dit jullie eerste kat?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Baasje van Harry
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2010 14:42

Re: Graven op bed..

Bericht door Baasje van Harry »

Dank voor jullie antwoord..
Het vreemde is alleen dat hij dit doet op bed.. :grin:

Ja, dit is onze eerste kat.. Het is echt een superschat!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Graven op bed..

Bericht door Kattenbella »

Dat is de plek waar iedereen ontspant, dus hij ook en hoe ;-) Eerst plekkie maken en zich gruwelijk laten verwennen :lol:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Graven op bed..

Bericht door Adriana »

in parket en andere harde vloerbedekking valt weinig te graven
heeft hij een slaapmandje voor overdag? een lekker zacht kussen, beetje opstaande rand

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... sen/bedden
wat voorbeelden voor de inspiratie, kun je zelf ook maken met handdoek en daarover fleece-lap in een doos
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Baasje van Harry
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2010 14:42

Re: Graven op bed..

Bericht door Baasje van Harry »

Ja, meneer geeft precies aan waneer hij wil worden gekroeld.. :D
Ja, voor onze kachel staat een heerlijk mandje met een kleedje erin waar gretig gebruik van wordt gemaakt.
In zijn mand graaft hij niet.. Hij doet het echt alleen op bed.. Gek beessie.. :D
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Graven op bed..

Bericht door Camoth »

Coco masseert altijd eerst uitgebreidt mijn buik voordat ze zich erop neer flaneert en opkrult met de kin omhoog als hint: "Ik heb jouw buik gemasseerd, moet jij me als tegenprestatie onder m'n kin krabbelen hoor!" :lol:
Laatst gewijzigd door Camoth op 01 jan 2010 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Baasje van Harry
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2010 14:42

Re: Graven op bed

Bericht door Baasje van Harry »

Hahaha..
Ze weten precies wat ze willen!! :D
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Graven op bed

Bericht door JLC »

Mijn katten slapen ook graag op bed.
Lizzie speelt daarnaast ook graag met onze tenen. Dan bespringt ze onze tenen wanneer wij in bed liggen. Dat doet ze als ze in een wilde, opstandige bui is.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Graven op bed

Bericht door Cari »

Grappig dat graven.... typisch hondengedrag voor 't slapen gaan :sleeping:
Als katten gaan graven hebben ze meestal hele andere bedoelingen :toiletpaper: :wink:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Graven op bed

Bericht door lizzy123 »

dat doet mijn lizzy ook, dat is gewoon kattengedrag, alle katten doen iets anders voor ze gaan slapen.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Graven op bed

Bericht door loek »

Grappig! dat doet Diesel ook maar dan niet in bed. Vervelende is dat hij 'in mij graaft'. Hij doet het alleen in mijn badjas.....als ik deze aan heb. Het is ergens heel schattig en grappig en ergens ook heel pijnlijk zo nu en dan. Hij propt dan eerst zijn hoofd met geweld ergens onder mijn oksel, dan komen die poten (MET nagels) erbij en gaat dan graven alsof hij een gang wil graven in de grond. Alleen is het dus geen grond waar hij in graaft maar 'ochtenjas met mensenhuid eronder!' Hier kan jij erg volhardend in zijn! Het is echt een soort obsessief gedrag hoor! En luid spinnen altijd. Hij probeert ook vaak zijn hoofd in mijn mouw te proppen (ook alleen als ik die ochtendjas aan heb)

Als hij de kans krijgt dan graaft hij trouwens ook in mijn dekbed. Hij ligt het liefst in de sloop. En meestal graaft hij zich daar ook een weg naar het einde van de sloop. Hij mag niet op mijn slaapkamer dus dit komt alleen voor als er een dekbed in de woonkamer ligt. Maar ik zit weleens te overwegen om een klein dekbedje te maken ofzo omdat hij dat blijkbaar zo heerlijk vind. Kussens met kussenslopen daar ging hij altijd in toen hij heel klein was. Maar dat is nu net iets te krap vermoedelijk.

(uhm even tussendoor misschien heel dom....maar ik vraag me weleens af of hij daar wel genoeg zuurstof krijgt)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Graven op bed

Bericht door Roosje »

1 van de katten doet dat ook altijd in mijn badjas, maar ook in fleecevesten, vind ie heerlijk. Maar ik denk dat dat (in zijn geval) meer onder trappelen valt dan dat het echt graven is.

Ik denk dat als ie er niet genoeg zuurstof zou krijgen dat ie het niet steeds op zou zoeken, ach en dekbedovertrekken zijn volgensmij best wel luchtdoorlatend, kan me haast niet voorstellen dat ie er niet genoeg lucht zou krijgen. :)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Graven op bed

Bericht door Adriana »

Baasje van Harry schreef:Vervolgens ploft hij, op zijn rug, neer op het plekje waar hij heeft gegraven.. Daarna vind hij het heerlijk om over zijn buikkie gekroeld te worden..
t is een groot compliment als een kat op zijn rug gaat liggen met zijn buik naar je toe.
dan voelt ie zich super veilig, vertrouwt hij jullie helemaal. buik is heel kwetsbaar dus als ie dat toont en jullie mogen daar kriebelen,
dan zit het wel goed en is hij op dat moment helemaal in de wolken.
bij baasjes op bed slapen is voor de meeste katten het absolute einde en voor de meeste baasjes ook.
k zou me geen raad weten s nachts wanneer er geen kat tegen me aan ligt. en liefst twee natuurlijk.. :sleeping: :sleeping:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie