Astma, Bachtherapie

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jbo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jan 2010 18:29

Astma, Bachtherapie

Bericht door Jbo »

Hoi,
Mijn katje heeft astma.. aanvallen ook.. buikademen. Nu las ik op dit formum iets over de bach therapie.. en ene Stella.. het is een formum van 2004.. erg lang geleden..

Maar misschien weet iemand nog iets over bach of gegevens van Stella ?

Alvast heel erg bedankt.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Astma, bach therapie

Bericht door Cari »

Stella achterhalen wordt lastig. Iemand heeft dat laatst ook voor mij geprobeerd, maar je komt alleen nog oude berichten tegen en haar website van toen bestaat ook niet meer.
Ik kan je verder helaas ook niet helpen :-( .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Astma, bach therapie

Bericht door Adriana »

in het profiel van Stella (en dat zal zoals bijna gebruikelijk ook wel weer niet haar echte naam zijn)
staat het adres van een website en er staat dat zijn Bach bloesem therapeute is.
zoek bij zoeken, blokje rechtsboven een bericht van Stella op door Stella in te tikken.
en dan open je het bericht en links onder staat een blokje met profiel (rechts pb)

maarrr
ik neem aan dat er ooit een dierenarts geweest is die de diagnose astma heeft gesteld.
die heeft het ongetwijfeld ook over medicijnen gehad.
katten kunnen erg benauwd zijn van astma en jij spreekt ook over aanvallen.
wat was het advies van je da en wat doe en/of geef je?

en trouwens, welkom op het forum
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Astma, bach therapie

Bericht door Nyncke »

Ik zweer bij Bach....maar Bach en astma????

Daar zou ik niet aan beginnen, als je iets alternatiefs zoekt, zou ik het meer in de klassieke homeopatie of holistische diergeneeskunde zoeken.
Van de klassieke homeopaten heb je overkoepeldende organisatie.
Gebruikersavatar
Jbo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jan 2010 18:29

Re: Astma, bach therapie

Bericht door Jbo »

Bedankt voor de reacties. Mijn DA heeft het over prednison gehad, maar dat dat zware medicijnen zijn en we eerst moeten kijken wanneer ze die aanvallen heeft.. dat moet ik gaan bijhouden. Ik heb wel een middel voor hooikoorts, allergieen.. lijkt iets te helpen soms.. en luchtwegcompositum van Groene OS. Ik heb al wel verder wat informatie gevraagd over homeopathie... maar in t begin verergeren dan de verschijnselen dus dat vind ik een beetje eng. Daarom toen ik las over die bach therapie, dat dat vooral direct helpt bij een aanval, en het vermindert... wilde ik dat wel proberen. Maar als je zelf kijkt bij bach therapieen zie ik niks staan over luchtwegen ?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Astma, bach therapie

Bericht door Adriana »

Jbo schreef:Bedankt voor de reacties. Mijn DA heeft het over prednison gehad, maar dat dat zware medicijnen zijn en we eerst moeten kijken wanneer ze die aanvallen heeft.. dat moet ik gaan bijhouden. Ik heb wel . lijkt iets te helpen soms.. en luchtwegcompositum van Groene OS. Maar als je zelf kijkt bij bach therapieen zie ik niks staan over luchtwegen ?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 3&start=15

in bovenstaande berichtenwisseling gaat het over astma/bronchitis/hoesten/benauwd zijn en andere middelen dan prednison en soorten van.
en misschien moeten we onze ervaringen uitwisselen over de diverse middelen en of het helpt
en daarmee kun je een ander ook op een spoor zetten om te proberen bij de eigen katzel of .. enzo enzo

er zijn best wel veel middelen bij bv medpets, huisdierendokter, nml health, dierapotheker
ik heb zelf iets van een bronchitistiepje (?) rondlopen en als die gestresst is en moe dan wordt ie hoesterig.
begin januari zal bij de da wel blijken wat het is en kunnen we gericht verder.
hij krijgt nu beetje vit c + destress. en ik houd het al een week bij en met vit c hoor ik hem niet hoesten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Astma, Bachtherapie

Bericht door Admin »

Jbo schreef:Maar misschien weet iemand nog iets over bach of gegevens van Stella ?
De website van Stella is niet meer in de lucht. Als je op zoek bent naar een goede therapeut die o.a. veel met Bachbloesem werkt, neem dan contact op met Hilleke Keereweer.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie