Katten en vuurwerk
Dap is nu nog buiten, maar als ie nu weer thuiskomt hou ik hem binnen. Hij vind het niet echt eng, siervuurwerk vind ie juist erg interessant. De knallers, daar van raakt ie een beetje verdwaasd, om dat ie niet kan peilen waar het geluid vandaan komt.
Maar als we vanavond weggaan geef ik hem nog wel even een kalmeringstablet, dat ie in ieder geval lekker kan slapen.
Maar als we vanavond weggaan geef ik hem nog wel even een kalmeringstablet, dat ie in ieder geval lekker kan slapen.
Dappie rules!
- Poezebal
- Panter
- Contacteer:
Daarom neem ik dus met dit soort dagen niet eens het risico mijn katten buiten te doen, of ik had al een kattenren moeten hebben...
Vorig jaar was hij misschien niet bang omdat hij jonger was, maar nu misschien wel, en daarbij is het vanachter glas voor sommige dieren niet eng, maar buiten waar het harder klinkt e.d. wel.
Mijn buren hebben net hun jonge kat naar buiten laten glippen, nergens te vinden. En dan maar hopen dat ze niet geschrokken zijn en weet ik veel hoe ver waar heen zijn gerend en nog dichtbij zijn.
Liever de katten dan dik anderhalve dag binnen, dan dat ik met die zorgen er om zou moeten zitten
De katten hebben hier allemaal alweer een verstopplek, de een onder de tafel, de ander achter de stoel, en onze kleine zwarte dame kennende die zal wel in dr mandje naast de stoel liggen.
Anders niet.
Mijn vogels gaan zo naar binnen, het luik dicht en het gordijn voor de binnenvoliere en de katten zijn al sinds gisteravond binnen.
De hond gaat mee naar mn ouders en de tv en lampen blijven hier aan voor de katten.

Vorig jaar was hij misschien niet bang omdat hij jonger was, maar nu misschien wel, en daarbij is het vanachter glas voor sommige dieren niet eng, maar buiten waar het harder klinkt e.d. wel.
Mijn buren hebben net hun jonge kat naar buiten laten glippen, nergens te vinden. En dan maar hopen dat ze niet geschrokken zijn en weet ik veel hoe ver waar heen zijn gerend en nog dichtbij zijn.
Liever de katten dan dik anderhalve dag binnen, dan dat ik met die zorgen er om zou moeten zitten

De katten hebben hier allemaal alweer een verstopplek, de een onder de tafel, de ander achter de stoel, en onze kleine zwarte dame kennende die zal wel in dr mandje naast de stoel liggen.
Anders niet.
Mijn vogels gaan zo naar binnen, het luik dicht en het gordijn voor de binnenvoliere en de katten zijn al sinds gisteravond binnen.
De hond gaat mee naar mn ouders en de tv en lampen blijven hier aan voor de katten.
Ik ben in vorm
. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..

Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gelukkig 2007 iedereen!
Onze poezels (binnenkatten) raken rond middernacht tijdens de jaarwisseling altijd getraumatiseerd van al dat geknal, nu is het gelukkig na 1 uur en is de rust binnenshuis weer terug en zijn ze alle 4 weer relaxed.
Onze poezels (binnenkatten) raken rond middernacht tijdens de jaarwisseling altijd getraumatiseerd van al dat geknal, nu is het gelukkig na 1 uur en is de rust binnenshuis weer terug en zijn ze alle 4 weer relaxed.
Groetjes, Bert (ons foto-topic)
Woefie had ook wel schrik, zat verstopt op een stoel onder tafel. Musti zat gewoon naar buiten te kijken. Was niet van het raam weg te krijgen. En hier binnen klinkt het eigenlijk ook nog wel hard.
Tja, die Musti zal altijd wel een specialleke blijven. Is gewoon een kieken. Maar wel een geweldig kieken...
Tja, die Musti zal altijd wel een specialleke blijven. Is gewoon een kieken. Maar wel een geweldig kieken...

Re: katten en vuurwerk
Ik las over Bach Rescue spray, verkrijgbaar bij de Tuinen. Is dit ook voor katten geschikt?
Mijn kat heeft ook niks met kattenkruid, zou dit middel dan wel aanslaan of moet ik misschien de Feliway stekker kopen (zo duur
)?
Mijn kat heeft ook niks met kattenkruid, zou dit middel dan wel aanslaan of moet ik misschien de Feliway stekker kopen (zo duur

Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Re: Katten en vuurwerk
Je kan de Bach remedies inderdaad ook bij dieren gebruiken.
En weet je ook hoeveel druppels je moet geven voor een kat van 1 jaar, normaal gewicht?
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Rooie Mac is nu 1 jaar
- Kattenbella
- Tijger
Ik ben al lang blij dat er nu al niet geknald wordt. Een jaar of tien geleden werd er met deze dagen volop geknald.
Volgens mij bij Bach altijd vier druppels.
Volgens mij bij Bach altijd vier druppels.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ik heb de Bach rescue druppels door zijn voer gedaan. Hij heeft de hele tijd geslapen vanaf 17.00 uur. Of hij was gewoon lui vandaag of de druppels hebben gewerkt 
Misschien heeft het wel effect, misschien niet....maar ik heb in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan heb gedaan om hem rustig te houden.
Ben benieuwd 31 december

Misschien heeft het wel effect, misschien niet....maar ik heb in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan heb gedaan om hem rustig te houden.

Ben benieuwd 31 december

Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Rooie Mac is nu 1 jaar