Vacht die op rug samenklit

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
natjepatatje25
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 21:14

Vacht die op rug samenklit

Bericht door natjepatatje25 »

Hallo,

de kat van onze buren, die toch ook bij ons kat aan huis is, heeft toch iets vreemds aan de hand. Bij vele katten valt het haar uit, maar bij onze kat niet. Zij heeft zo'n grote plek op haar rug, waar haar vacht samenklit. Het is al zo'n dikke harde schijf haar! Ik heb schrik dat het iets is dat besmettelijk is... Ze is nu ongeveer een jaar of 8. Weet er soms iemand wat dit zou kunnen zijn???


groetjes


xxx
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: vacht die op rug samenklit

Bericht door Adriana »

er bestaat zoiets als een dierenarts en dit lijkt me typisch een geval voor een advies van iemand, die het dier ziet en die er voor heeft doorgeleerd. vind je ook niet?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: vacht die op rug samenklit

Bericht door Cari »

Ik heb 't nooit meegemaakt, maar zou zeker naar een dierenarts gaan. Haar dat samenklit tot een dikke plak is ook heel pijnlijk voor de kat, omdat het aan de huid trekt. Bovendien kan de huid eronder geïrriteerd/geïnfecteerd raken, omdat er geen lucht meer bij komt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: vacht die op rug samenklit

Bericht door rieneke »

mogelijk is het een erg dikke poes, of is ze stram door artrose?
het beste is als de dierenarts de poes scheert.
daarna kan je het door regelmatig borstelen zelf bijhouden.
hopelijk doen je buren dit, want zo'n grote klit is erg pijnlijk voor de poes, en eronder kunnen flinke huidproblemen ontstaan.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vacht die op rug samenklit

Bericht door Boomer »

1 kat op mijn werk wast zichzelf nooit. Daar is hij te lui voor. Juist in de verharings tijd wordt hij dan dof en komt hij er lelijk uit te zien.
Wij nemen nu "zijn wasbeurt "over door hem in de nachtdienst uitgebreid te kammen. Nu is luie Traffic weer een hele mooie kat.
Ik denk dat dit bij jullie ook zo is. Laat hem scheren en kam hem dan elke dag.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Vacht die op rug samenklit

Bericht door puck0906 »

wij hadden een poes met maagkanker bleek achteraf. Haar vacht begon ook samen te klitten en wij dachten dat het door stress kwam aangezien ze was geopereerd aan haar mond en daarna kregen wij 2 kittens maar achteraf bleek ze dus ernstig ziek te zijn. Dit hoeft uiteraard bij jou niet zo te zijn maar ik zou het gewoon goed in de gaten houden. Daarbij is het inderdaad niet zo fijn voor de kat zoals hierboven al beschreven is dus zeker even naar de dierenarts gaan zou ik zeggen. Succes!
Plaats reactie