Nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Tja, het zelf eten is vandaag weer een probleem. In zoverre het is geen probleem, maar ze doet het dus niet. Ik heb nog een laatste medicijn ervoor gekregen: een eetlustopremmer. Plus ze heeft een injectie gekregen tegen misselijkheid.
De uitslag van de kweek van de urine was ook binnnen: negatief. Wel was duidelijk dat ze een nierbekkenontsteking heeft gehad. Dus we moeten nu weer door met de antibiotica.

Haar gedrag is weer helemaal normaal. Totaal niet ziek. Slaapt 's nachts ook weer gewoon door. Het eten gaat waarschijnlijk het probleem worden.
Stress heeft ze ook niet, ondanks alles: dwangvoeren, medicijnen en elke dag spoelen. Moeilijk hoor......

Cinto gaat gelukkig best redelijk. Maar hij heeft ook veel medicatie gekregen gisteravond. Hij eet gelukkig. ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

petra schreef: Tja, het zelf eten is vandaag weer een probleem. In zoverre het is geen probleem, maar ze doet het dus niet.
----------
ik heb hier ook zo'n portret rondlopen met slechte nierwaardes.

wat ik nog wel eens doe is een kwart van zijn meest favo voer (dus niet nierdieetvoer) prakken door nierdieetvoer
en dan leg ik er paar flintertjes kip of vlees of een kwart snoepje bovenop.
het geheel in piramidevorm lauwwarm opdienen,
desnoods op een schoteltje
op een bakje met warm water zodat het wat langer warm blijft.
en dan staat het ook wat hoger, zodat hij niet met zijn neus bijna in zijn voer moet om te eten.
en schoteltje omdat ze soms weigeren uit een dieper bakje te eten want ze willen niet met hun snorren tegen de zijkant komen (en dat is geen grapje).
en dan is Mo ook nog een aandachtsjunk, dus ik zet het neer en ga weg en zeg: Mo, eten! soebatten werkt hier averechts, want aandacht.
en in een heel ernstig geval sluit ik hem 's nachts met katzenbak en voer op in de slaapkamer en dat werkt doorgaans erg goed want hij eet s nachts makkelijker/meer dan overdag.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Niet etende katten zijn slopend....
Ik zit momenteel elke dag een aantal keren op de keukenvloer, met de meest exquise lekkernijen (sheba, gourmet diamant, shiny cat, rauwe en gekookte kip, koolvis, sardientjes, a/d, kuiken, gehakt, gewone whiskas, noem maar op...) om me heen verzameld, op bordjes, in bakjes, kuipjes, op verhoging, op de vloer, warm/niet warm, alles in de hoop dat Barney ergens een hapje van neemt. Daarbij moet deze lieverd, die voor ieder ander een "wilde" is, ook voortdurend aangemoedigd en vertroeteld worden, want anders weigert hij sowieso :roll:
Hij zal niet meer genezen (tenzij er een wondertje geschiedt :epray: ), maar elke dag is er één...
Ik denk dan ook maar: hoe minder voedsel er naar binnen gaat, hoe minder zijn lever (die is kapot door een kogeltje) moet verwerken. Keep looking at the bright side :icon_shifty:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Helaas....................

Onze allerliefste Astertje is er niet meer..... Wij hebben haar om 17.45 uur in moeten laten slapen.

Vanmiddag werd ze ineens onrustig en kreeg ik het idee dat ze pijn aan het verdragen was. Zodra je haar aandacht gaf, deed ze heel flink. Het was zo'n dapper meisje. Dierenarts gebeld en ik kon direct terecht. Opnieuw bloedwaarde gemeten en het was weer omhoog gegaan. Niet spectaculair, maar toch. Dit was het moment om een hele moeilijke beslissing te nemen en dat hebben we gedaan.

We hebben ons best gedaan voor haar en ze verdiende ook alle kansen. Helaas heeft het niet mogen baten. Gelukkig voelde ze zich vanaf zondag lekker en hebben we daar nog van kunnen genieten.

Het afscheid doet pijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig nieuws, wens jullie veel sterkte, dag Aster..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieren

Bericht door Ambertje73 »

Hoi Petra en co,

Ik ben nog niet zo lang thuis van m'n werk en wilde ff kijken hoe het hier op het forum was....

Ik heb er geen woorden voor......
Gelukkig hebben jullie nog wat "extra" tijd met Aster gehad.
De laatste tijd met haar was natuurlijk heel intensief en dan valt het extra rauw op je dak.
Je houdt er altijd rekening mee dat het zo afgelopen kan zijn, maar aan de andere kant verwacht je het ook weer niet!

Jullie hebben ALLES gedaan wat je kon. Nu heeft ze een waardig afscheid gehad....
Geen pijn meer voor haar, maar des te meer pijn voor jullie, want afscheid nemen doet zeer :cry:

Heel veel sterkte en ik zal een kaarsje branden voor Aster.....
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het meeleven en het meedenken in de afgelopen twee weken. Het was zeer bijzonder om bij elke stap jullie reacties te ontvangen. Ik had het gevoel dat ik er niet alleen voor stond. En alle ervaringen die werden gedeeld, daar had ik echt wat aan.

Bedankt! Ik vind jullie toppers!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

ach nu is het toch zover gekomen, afscheid van je geliefde beestje.
wat is dat hard en moeilijk he.
heel veel sterkt, en een goede reis aster!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Ach Petra, wat een ontzettend triest nieuws.... we hadden het allemaal zo graag anders gezien.
Je hebt alles gedaan, maar het verdriet wordt daardoor niet minder. Ik wens je heel veel sterkte!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Nieren

Bericht door Kattenbella »

Petra, sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

Sterkte..........
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nieren

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte !!!

Jullie hebben echt alles geprobeerd , maar helaas ..... het mocht niet baten :(
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
katifel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2010 23:30

Re: Nieren

Bericht door katifel »

Hallo,
Kan er iemand mij een antwoord geven op volgende vraag?
Ik geef reeds 2 maand Fortekor (1 per dag) en 1 maand Rubenal 75 (2 per dag) aan mijn 15-jarige kater met nierfalen.
We gaan nu een week op verlof. Mijn moeder komt dagelijks eten en drinken geven, maar pilletjes toedienen kan ze niet. Mag de medicatie een week stopgezet worden? Of moet ik iemand zoeken die dit wel kan?

Alvast bedankt!

Katia
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieren

Bericht door Camoth »

Ik heb er geen verstand van, maar de kat krijgt die medicijnen denk ik niet zomaar. Ik zou toch iemand zoeken die de medicijnen kan geven denk ik.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

katifel schreef: Ik geef reeds 2 maand Fortekor (1 per dag) en 1 maand Rubenal 75 (2 per dag) aan mijn 15-jarige kater met nierfalen.
We gaan nu een week op verlof. Mijn moeder komt dagelijks eten en drinken geven, maar pilletjes toedienen kan ze niet.
Mag de medicatie een week stopgezet worden? Of moet ik iemand zoeken die dit wel kan?
;-) welkom op het Forum om te beginnen, Katia,

nierfalen zal vastgesteld zijn door de dierenarts en je katzel eet neem ik aan nierdieet-voer.
er is in de dierenspeciaalzaak easy pill, dat is een vleesstaafje, soort van stopverf, daar doe je het fortekor tabletje in. je kunt ook twee balletjes maken met twee maal half tabletje, fortekor breekt makkelijk en anders doorknippen.
bij AH kun je vita kraft staafjes kopen (euro 1,25) en neem dan de zachtste en dat zijn de zalm/vis staafjes. dat spul kun je ook vrij goed kneden, eerst stukje zonder geven en dan stukje met, paar favo brokjes en nog een stukje mèt en.. opgelost!

meld je even terug?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie