Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Sannie_xx
Panter
Panter

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sannie_xx »

:-o
Als die in mijn kamer zou staan was er geen plek meer voor mij :lol:

Wat een megading! Heerlijk voor ze :D
Roosje
Lynx
Lynx

Bericht door Roosje »

Misschien een domme vraag hoor, maar moet een kat eigenlijk echt haar nagels ergens in kunnen zetten om ze goed te kunnen scherpen? Rosa zet namelijk steeds haar nagels in de drempels, maar die zijn van vrij hard hout, en het is meer dat haar nagels er overheen schuren dan dat ze ze er echt in kan zetten. Maar omdat ze verder ook nergens anders haar nagels in zet, dacht ik dat het wel goed zou komen, wil het alleen even zeker weten.
Anders ga ik namelijk wel achter een krabpaal/plank aan, maar als de drempels wel goed genoeg zijn vind ik dat ook prima. ;-)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Als ze verder niets beschadigd en tevreden is is het wel ok ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Als jij dat prima vind lijkt me dat prima roosje. Het gaat ook juist om dat 'schuren' wat ze willen doen. Ze hoeven niet ergens in te kunnen hangen met hun nagels volgens mij (juist vervelend lijkt me). Onze kat vroeger had ook voorkeur voor hout om aan te krabben 'echte' krabpalen liet hij links liggen.

Een 'krabpaal' of eigenlijk mee 'klimmeubel' is wel heel leuk natuurlijk. Maar als je kat buiten komt heeft ze daar natuurlijk waarschijnlijk genoeg 'klimmeubelen'.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Roosje
Lynx
Lynx

Bericht door Roosje »

Ik zat dus even te twijfelen of alleen het schuren wel genoeg was, maar aangezien ze nergens anders haar nagels in zet neem ik voor het gemak aan dat ze er tevreden mee is. ;) Ze komt verder niet buiten, maar ze is ook nog absoluut niet speels/actief, dus een klimmeubel heeft nog geen haast denk ik, ze durft nog niet eens op een stoel te springen. (Het enige waar ze tot nu toe op springt is het aanrecht, als er iets te halen valt. :P) Ze zal eerst nog wel meer moeten wennen, ze begint nu alles al wel een beetje te bekijken door er tegenop te gaan staan enzo, dus dat is al een vooruitgang.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan je anders eerst een klein krabplankje proberen. Ik kan mij voorstellen dat je niet direkt zo'n heel ding in huis wil als je het idee hebt dat je kat het niet gaat gebruiken. Je hebt die plankjes met touw en ook van karton.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Roosje
Lynx
Lynx

Bericht door Roosje »

Dat kan inderdaad natuurlijk ook gewoon, kijken of dat haar beter bevalt dan de drempels...
ktje
Poema
Poema

Bericht door ktje »

Je bij zooplus nu 20 % korting krijgt op alle krabpalen!!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
pinaytje
Huiskat
Huiskat

Bericht door pinaytje »

ja, ik heb ook een mailtje gekregen over die korting met krabpalen. net een of twee dagen daarvoor heb ik een groot krabpaal besteld bij hun :( (net de posts terug gelezen en ik zag dat we dezelfde krabpaal besteld hebben, ktje :))

najah, de kleintjes zijn er wel gek op. ze zijn echt vaak aan de krabpaal aan het spelen of chillen. het is dus wel het geld ward :) ik zat nog te twijfelen of een hoge krabpaal iets voor hun is want ergens heb ik gelezen dat ragdolls niet echt van hoogte houden maar dat geldt blijkbaar niet voor mijn chichi en shenzu :)
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dees-Nicky »

Hallo allemaal,
Zoals jullie misschien gelezen hebben zijn wij hier nieuw op het forum,
Over 2 weken krijgen wij eindelijk ons kittens Nala en Luca :smile:
Nu zijn wij op zoek gegaan naar spullen voor ons kittens en we kwamen tenslotte uit op een internetwinkel. Nadeel daarvan vinden wij is dat we de kwaliteit niet goed kunnen beoordelen,
We willen nu graag een telescoop? krabpaal kopen, 1 van de grond tot het plafond.
Ons vraag hierbij was of de krabpaal welke wij op het oog hebben wel stevig genoeg is?
http://media.zooplus.com/bilder/krabpaa ... rgos_1.jpg

Nu is ons vraag of deze krabpaal wel stevig genoeg is, ik lees wel erg veel positieve recencies op de site zelf maar we horen graag hoe andere mensen hierover denken!
Het lijkt ons namelijk dat volgende krabpaal steviger is, omdat deze met 4 'palen'op het ondergrond plateau vast zit. http://media.zooplus.com/bilder/krabpaa ... ozo1_1.jpg

Is bij deze krabpalen trouwens alles gestoffeerd? Dus ook de onderkant van de plateaus? Anders kijk je zo lelijk tegen het geraamte aan lijkt ons? En zijn onderdelen eventueel makkelijk te vervangen?
Of zijn wij helemaal de verkeerde richting opgegaan en moeten wij naar iets anders kijken, zo ja hebben jullie dan eventuele suggesties?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Dees, Nicky, Nala en Luca!!! :grin:
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Is dat zo'n telescoop krabpaal? Want die zouden vrij stevig tussen muur en plafond geklemd moeten kunnen worden.
Nou heb ik wel zelf een krabpaal besteld wat daar erg op lijkt, maar daarvan wel meegekregen dat hij iets minder stevig is omdat er ook stof aan de bovenkant zit. Daardoor zou hij wat meer van het plafond wegschuiven.
Maar het zal er ook wel aan liggen hoe je hem zelf neerzet. Er zijn wel krabpalen die je echt vast kunt schroeven aan het plafond dacht ik, maar of je daar blij van wordt. Ik denk niet dat hij om zal vallen, dat had je op de site waarschijnlijk wel gelezen dan :) Hooguit beetje wiebelen. Doet de krabpaal bij mijn vriend thuis ook, maar hij is nog nooit omgevallen. En als je ziet wat die katten er af en toe op uitspoken is het ook niet verwonderlijk dat zo'n ding af en toe wat slingert. Maar ik denk dat hij wel stevig zal staan hoor.

Ik heb de Zaragosa krabpaal gekocht. 52 euro. Maar 'platina-grijs' was bedrieglijk. Hij is gewoon bruin! En niet het verkeerde artikel, want ze hebben alleen platinagrijs en beige. En het is echt donkerbruin. Maar blijkbaar is een zooplus medewerker kleurenblind? Nou zit ik te twijfelen of ik hem maar zal houden of hem zal omruilen voor de beige. Die vind ik ook te koffiemelk, eigenlijk :S Maar voor 52 euro vind ik nergens anders zo'n mooie....
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat

Ja dat is een zogenaamde Telescoop krabpaal!
Bij bijna al die krabpalen is de bovenkant volgens mij van stof,
maargoed wij zullen alles nog even bekijken en dan bestellen wij vanavond of morgen de spullen :smile:
Die Zaragosa was inderdaad ook leuk ja alleen bij de recensies stond er al iets bij dat die kleur niet helemaal goed was, vreemd is dat en heel vervelend! Maar voor 52 euro word het volgens mij wel heel lastig om een soortgelijke krabpaal te vinden ja!
Hopen dan maar dat we wel de goede kleur ontvangen als we een krabpaal bestellen anders past het niet bij de rest van de kamer...
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ik vind het jammer dat de meeste krabpalen ontzettend lelijk zijn. Die van ons vind ik ook erg lelijk, maar de katten hebben er plezier van en daar gaat het om.

Afbeelding
Er hingen nog wat speeltjes aan, maar die zijn er door Erwin al afgesloopt.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat

Ik vind heel veel krabpalen wel mooi als ik eerlijk ben :smile:
Wij hebben vanmiddag ons krabpaal binnen gekregen, besteld bij zooplus!
Nu hebben wij hem in elkaar gedraaid en merken ten eerste dat 2 gaten niet helemaal verticaal boven elkaar zitten waardoor 1 paal ietsie scheef staat....Verder geen probleem want het is bijna niet te zien en de paal stond tot dat moment stevig....
we merkten daarna dat 1 plateau op een paal niet stevig vastdraait? We hoorden daar een vreemd geluid tijdens het aandraaien en nu draait hij hem niet meer vast dus dat plateau ligt er zo goed als los op.... :??? :???:
Dat is mooi vervelend want als we hem nu retour sturen dan duurt het wel een tijdje voordat we een nieuwe binnen hebben? Of valt dat reuze mee? ...Dan is het tevens maar afwachten of de volgende krabpaal wel stevig in elkaar te draaien is? :-(
We hebben al een mailtje gestuurd naar zooplus om te vragen of ze ons een nieuwe paal en een nieuw plateau kunnen geven maar dan moeten we waarschijnlijk weer de hele krabpaal opsturen?

Het ligt overigens waarschijnlijk aan de paal zelf want als we het plateau op een andere paal vastdraaien dan zit deze er iets steviger op, maar nog niet stevig genoeg naar ons mening!!!

We kunnen dus niet echt spreken van een goed begin :-(
nkusters
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door nkusters »

7 december kan ik mijn 2 katten gaan ophalen (moet volgende week helaas 5 dagen weg, dus nog even wachten :() en heb de volgende twee krabpalen uitgezocht:

Afbeelding
Heb veel gelezen en dacht dat dit ideaal zou zijn voor de katten om zich tegen uit te strekken (ze zijn nogal groot).

en

Afbeelding
Vondt hem erg mooi en ruim genoeg voor grote katten.

Zou heel graag deze kopen:
Afbeelding
Helaas is die nogal duur en hoor ik van mensen klachten over de stevigheid en duurzaamheid.

/me verheugd zich heel erg op de katten. Is de eerste keer dat ik een kat als huisdier heb en moet zeggen dat ik met veel genoegen posts op dit forum heb gelezen, heeft me een hoop geleerd!

Nu maar aftellen tot ik ze kan gaan ophalen.

Groet,

Nick.

Edit:

Heb ze maar besteld, zijn vandaag op de post gegaan bij ZooPlus.

Wat verzenden die gasten trouwens veel? Bestelling wordt in 6 delen (colo's) uitgeleverd (beetje veel besteld :P) en tussen twee inpakrondes zat 4 uur in. Qua TNT Track&Trace codes zaten ze gewoon 489 colo's verder! Da's 1 pakket elke 30 seconden! Ik wou dat mijn webshop zo goed liep :P

Nu nog wachten totdat ik mijn schatjes kan gaan ophalen :)
Afbeelding
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Plaats reactie