He wat balen allemaal. Kan me voorstellen dat dit geen doen is zo. Ik heb een paar keer in de woonkamer geslapen (domein van mijn katten ' s nachts) en dan doen ze vergelijkbare dingen. Steeds die 'bewegende bubbels deken' aanvallen. Of achter elkaar over me heen rennen etc. Ik wist dan dat ik mijn slaap wel weer in zou halen...maar een jaar lang uhm pfffft.
Ik ben echt geen kattenkenner hoor. Maar ik denk dat het hem erin zit dat ze eerst wel bij jullie mochten slapen....toen niet...tja dan krijg je 'protest'. En nu dus weer wel, maar nou zijn ze weer niet gewend aan het slapen bij jullie en gewend om meer (en eerder) rond te rennen.
Ik denk iniedergeval dat je even 1 beslissing moet nemen wat je met ze wil 's nachts en dat heeeel lang volhouden. En ik zou zeggen negeren! En dat heeeel lang volhouden. Misschien wel een aantal maanden? Maar dat is het daarna ook de rest van hun leven oke. Op de langere termijn is het dan weer niet zo lang. (positief bekijken

En persoonlijk denk ik dat het veel moeilijker is om ze ' s nachts rustig bij je te laten slapen dan dat je ze juist niet in je slaapkamer laat.
Katten 'dwingen' te slapen....of katten 'dwingen' alles te doen wat ze willen als het maar niet in je slaapkamer is, of aan je deur bonken etc. Volgens mij is katten 'dwingen' te slapen echt onmogelijk en die tweede optie wel mogelijk...moeilijk in dit geval maar iniedergeval mogelijk!
In mijn deur zit trouwens ook wat speling, dat kussen helpt echt. Dat krukje zorgt ervoor dat de deur op zijn plaats blijft. Wel moet ik daarbij zeggen dat ze het vrij snel op hebben gegeven of iniedergeval drastisch verminderd op het moment dat ze merkte dat de deur niet meer open ging en er totaal geen reactie kwam. Ze springen nog wel eens 1 of 2 keer (nadat mijn wekker is gegaan..dan weten ze dus ook dat hun actie WEL resultaat heeft...tenminste in hun ogen) maar dat was het.
Succes er maar weer mee! Zou een kattendeskundige/ therapeut hier misschien iets mee kunnen??? Lijkt me het proberen waard. Kost je misschien wel wat...maar als het helpt...