Plaskat?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plaskat?

Bericht door Cari »

Heel fijn dat Destin weer gezond thuis is. Maar hoe kan 't in godsnaam dat er geen ontstekingscellen, geen steentjes of gruis is gevonden, maar hij wel opgenomen moest worden met een keiharde blaas :???: :?: :?:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Ja dat snap ik ook niet. Ik moet morgenavond weer naar de da met mijn hond, dus dan zal ik het navragen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Plaskat?

Bericht door rieneke »

ik ga nu gokken, maar mogelijk een sterk verdikte blaaswand tgv eerdere ontstekingen?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Plaskat?

Bericht door Kattenbella »

Ben benieuwd!
Misschien is versvoeren ook iets voor jou. Ik heb Jerry eerst een tijd zijn dieetvoer gegeven en ben voorzichtig overgegaan op vers, want dat eten ze hier allemaal. Dat schijnt sowieso beter te zijn bij blaasklachten.
Maar ja, geniet eerst van de man en laat alles eerst rustig inwerken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Ik heb in het verleden geprobeerd om ze op vers te krijgen,. Maar destin moet daar niks van hebben.
Onze hond staat er wel op ivm brokkenovergevoeligheid :-P
Ik geef Destin nu steeds natvoer met extra water. Daar eet hij wel van.

Gistermiddag en avond weer bonje tussen Brammetje en Destin. Destin rook natuurlijk naar de dierenarts maar ja, de andere katten laten hem wel met rust.
Ik breng Brammetje straks terug naar het asiel
Met pijn in mijn hart want het is een hardstikke leuk dier.

Hopelijk komt dit Destinshertel ten goede en word het hier wat rustiger, de arme ziel herkennen we niet meer terug.
Wat ooit zo vrij door het huis wandelde houdt zich nu op in hoekjes en onder tafels.

Vanavond ga ik het een en ander aan de da vragen want ik begrijp er ook heel weinig van.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plaskat?

Bericht door Cari »

Wat een moeilijk beslissing Anne. Maar ik kan me je besluit wel voorstellen. Om Destin zo te zien "verschrompelen" is niet leuk.
Gelukkig is Brammetje een 'mannetjesputter' en een leuk dier. Die vindt wel een goed plekje.
Destin zal je in ieder geval dankbaar zijn ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plaskat?

Bericht door Nyncke »

Wat betrefd versvoeren:

Ik heb juist heel veel moeite gedaan om Binkie aan het verseten te krijgen, terwijl het juist voor hem zo goed zou zijn...
Ik ben gaan malen op momenten dat hij honger had ( dat was op een gegeven moment altijd) Want hij kreeg s avonds zijn Prins blaasgruis voer, verder alleen nog vers.
Maar het gekke was dat toen het voer op was ( na plm 3 maanden ) en er alleen nog maar zelfgemalen voer was, hij dit ging eten.
Eerst pikte hij vn van wat ik net had gemalen, samen met de andere katten en de hond...

Nu is het echt een fanatieke, zelf eter, hij knaagt alles door. Bij elkaar heb ik 3 maanden ( me een lamme arm gemaald) maar nu hoef ik niks meer te malen.
Laatst gewijzigd door Nyncke op 12 nov 2009 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Plaskat?

Bericht door rieneke »

anne, wat een dapper besluit.
sterkte!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Bedankt allemaal

Sinds Bram weg is loopt Destin weer door het huis. Eerst angstvallig om zich heen kijkend en later zoekend.
Nu ligt hij weer op al zijn plekjes. Ik vind het voor destin erg fijn, voor Brammetje wat minder.
Ik heb er zelf ook wel van geleerd.

Ik heb de da gisteravond nog gevraagd wat er precies aan de hand is. Zij heeft het over Fus of FLUTD een aandoening waarbij de verbindingen tussen de cellen in de blaaswand gaan verkrampen en wat pijnlijk is.
Ik heb een pijnstiller meegekregen omdat hij toch nog wel naast de bak plast maar in vergelijking met een paar dagen word dat wel steeds minder.

Ook hebben we besloteno m Destin weer gewoon naar buiten te doen door de voordeur. Ik hoop dat hij snel zich weer ontspannen kan voelen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Nyncke schreef:Wat betrefd versvoeren:

Ik heb juist heel veel moeite gedaan om Binkie aan het verseten te krijgen, terwijl het juist voor hem zo goed zou zijn...
Ik ben gaan malen op momenten dat hij honger had ( dat was op een gegeven moment altijd) Want hij kreeg s avonds zijn Prins blaasgruis voer, verder alleen nog vers.
Maar het gekke was dat toen het voer op was ( na plm 2 maanden ) en er alleen nog maar zelfgemalen voer was, hij dit ging eten.
Eerst pikte hij vn van wat ik net had gemalen, samen met de andere katten en de hond...

Nu is het echt een fanatieke, zelf eter, hij knaagt alles door. Bij elkaar heb ik 3 maanden ( me een lamme arm gemaald) maar nu hoef ik niks meer te malen.
Wat fijn voor jullie! Zeker voor je arm!
Ik heb het er nog met de da over gehad want onze hond die op nrv staat moest gisteren ook mee voor controle e.d.
en zij zei ook dat rauw voeren het beste is.
Maar ja, dan moet het dier wel meewerken :twisted:
Destin lust het niet en weigert het.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plaskat?

Bericht door Nyncke »

Wat ik bedoel, is dat Binkie ook weigerde maar met veel doorzettingsvermogen is het gelukt. Er waren echt wel mensen die me vroegen waarom ik doorging; "Juist omdat het zo goed is".

Wat ik maar wil zeggen is, als je tips wil, kan ik je wel vertellen hoe ik het heb gedaan. Het hoeft niet persé onmogelijk te zijn. Maar in ons geval heeft het ruim 3 maanden gekost.

Moeilijke beslissing met Brammetje, wel erg knap!
Sterkte met het besluit, zal niet altijd even gemakkelijk zijn.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plaskat?

Bericht door Cari »

Ik ben blij dat Destin al weer een beetje zichzelf wordt :smile:
Ik zou hem over een half jaartje nog eens laten testen. Omdat het bij hem blijkbaar toch ook stress gerelateerd is, kan je later misschien toch wel weer overschakelen op gewoon voer. Dat je dierenarts rauw voeren aanbeveelt, vind ik trouwens wel bijzonder en vooruitstrevend. De meeste dierenartsen zweren bij hun dieetvoer.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Plaskat?

Bericht door Roos en Minousch »

Is er al eens een foto gemaakt van de blaas??
er kunnen steentjes in zitten die steeds tegen de blaaswand aanschuren.
Dat lijkt dan op stress, maar in werkelijkheid is het dus heel pijnlijk voor de poes.
Hier sloeg de ab aan, tot de kuur afgelopen was, en toen meteen daarna begon het weer.
en zo ging het een tijdje door, uiteindelijk foto's laten maken op aandringen van mij, want ze zeiden dat het idiopatische blaasontsteking was. er zaten dus inderdaad stenen in haar blaas, en die moesten doormiddel van ee operatie worden verwijderd, ze heeft dat nu 2 keer gehad.
Dus eerst een foto laten maken.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Ja er is een foto gemaakt maar daar hebben ze niks opkunnen vinden. Behalve dan het hele flutd verhaal.
Geef jij je kat ook dieetvoer?
Het is maar goed dat jij heb doorgezaagd over die foto,jammer dat ze het zelf niet zagen aankomen!

Destin gaat ondertussen gewoon lekker naar buiten, eet goed van het natvoer, ik meng er nog een beetje water doorheen.
het naast de bakken plassen word wel minder maar is nog niet geheel over.

Op 1 van de plekken heb ik een nieuwe kattenbak er voor extra bijgezet en de plasjes die hij daar in doet zijn erg klein.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Plaskat?

Bericht door Roos en Minousch »

Inmiddels zit ze niet meer op dieetvoer, ze heeft er 2 jaar op gestaan, en heb nu voer gevonden wat prima gaat.
Gelukkig heeft ze na de laatste operatie nergens meer last van gehad.
Op de eerste foto was ook bij Minousch niets te zien, maar een paar maanden later dus wel.
Een echo zou nog beter zijn.
Ik hoop dat het niet meer terugkomt.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie