Plaskat?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Plaskat?

Bericht door Kattenbella »

Wat vervelend dat het nog zo botst tussen hen. Is het misschien handig om Brammetje ook iets te geven als Destin eet?
Dit heeft echt even tijd nodig. Je hebt de pech van Destins blaasprobleem en een storing in de wenperiode. Geef niet op!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plaskat?

Bericht door Cari »

Begrijp ik goed dat je in totaal 5 katten hebt? Hoe is de verhouding tussen Brammetje en de andere katten? Zijn dat poezen en katers?

Feliway kan een hulpmiddel zijn om stress te verminderen, als de kat angst heeft voor iets wat er eigenlijk niet is. Als Brammetje hem echt in de haren gaat vliegen, zal Feliway geen enkel effect hebben, want de angst is heel reëel, hij wordt echt aangevallen.

Onbewust en goedbedoeld heb je door Brammetje vast te houden, terwijl Destin mocht eten, Brammetje opnieuw reden gegeven om Destin te pakken te nemen. In zijn ogen heb je Destin namelijk op dat moment een hogere positie gegeven en dat moet onmiddelijk weer door hem rechtgezet worden ;-) Als je Destin eten geeft, kan je dat beter even doen in een andere kamer met de deur dicht, 't liefst als Brammetje dat niet ziet, of je moet Brammetje tegelijkertijd ook eten geven.
Of het goed gaat komen is van buitenaf moeilijk te zeggen. Hou goed in de gaten of je verbetering of verslechtering ziet.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plaskat?

Bericht door Nyncke »

Binkie heeft erg veel moeite gehad met veranderingen.
Steeds opnieuw kreeg hij dan blaasontsteking en blaasgruis.

Er zitten 3 componenten in, aanleg en omstandigheden en karakter.

Ik heb nadat niks afdoende was en ik ten einde raad was, Binkie piste/ sproeide zelfs tegen mij aan. Ik heb contact gezocht met iemand die met engelen praatte. Ze heeft een flesje met bachremedies voor me gebrouwen en ik kreeg een hele brief erbij.
Daarna, gaat het werkelijk stukken beter, een hele enkele keer is er nog wel eens een klein startje maar dat is van hele korte duur.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Bedankt allemaal wederom voor het meedenken.
Ik ga vanavond met Destin naar mijn vorige dierenarts, kijken of ze de blaas kan voelen en hoe dat dan aanvoelt. Plus om metacam te vragen en een blaasontspanner.

Ik zal voortaan ze op vaste tijden gescheiden eten geven. Destin laat zich echter moeilijk pakken omdat ik dat steeds deed als hij binnen kwam door de voordeur en hij de bench in moest. Daar heeft hij vervelende herrinneringen aan (logisch)

Er zijn hier 5 katten, allemaal geholpen uiteraard. Destin, Happy en Bram zijn katers en Casper en Roedi zijn poesjes.

Heeft het er misschien ook mee te maken dat toen Bram bij ons kwam hij een maand in het asiel zat en daarvoor jaren geleefd heeft als zwerfkat? Een halve week voordat ik hem ophaalde was hij net gecastreerd.

Gelukkig plast Destin in verhouding met afgelopen vrijdag niet meer zo veel. Zo heeft hij vannacht drie keer geplast maar hij zit als hij moet plassen tussentijds wel steeds aan zijn geslachtsdeel te likken.

Voorlopig zie ik het even aan met Brammetje en Destin. brammetje had gisterochtend Destin dus aangevallen en sindsdien niet meer, ja als ze elkaar zien dan grommen ze even dus ik hoop dat het goed komt

@Cari, in het begin blaasde Bram tegen iedere kat en lag hij vaak afgezonderd van de rest. Nu komt hij wat meer bij ons en en tussen de andere katten inliggen en er wordt vrijwel niet meer geblaasd e.d. dat is al heel fijn he?
Verleden week lag hij zelfs naast Casper in het mandje op de kapstok terwijl Casper altijd degene is die het langst blijft blazen en grommen tegen nieuwkomers.
Dus volgens mij zijn die verhoudingen allemaal wel goed :-P
Ik vind Brammetje echter wel dominant, dwz in het begin ging hij ze achterna als ze niet deden wat hij wilde en dat ben ik niet zo gewend van nieuwkomers
Alleen tussen Destin en Brammetje klikt het dus nog niet. Maar ik wil het nog wel een kans geven,
ga het ook voorleggen aan de dierenarts vanavond want zij heeft wel ervaringen met wat grotere groepen katten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plaskat?

Bericht door Nyncke »

Of het wel of niet klikt tussen katten, dat weet je niet zo snel.

Binkie die erg veel moeite heeft met veranderingen, heeft Salsa en Mambo pas na ruim een half jaar geaccepteerd. Nu slaapt hij samen met Doortje en de anderen ( als Mambo weer terug is) in 1 mandje. Dat was daarvoor ondenkbaar.
Wat wel lastig kan zijn, 1 kat erbij, die gaat zich uitkuren op 1 andere kat. Dat is de rede waarom ik 2 kittens tegelijkertijd erbij heb genomen, die kuren zich vooral op elkaar uit.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plaskat?

Bericht door Cari »

Op het moment dat Brammetje bij je kwam, was hij eigenlijk nog een complete kater. Na de castratie is de testosteron zijn lijf niet gelijk uit. Het is zelfs zo dat ze dan nog korte tijd in staat zijn een poes te bevruchten. Daarom gedroeg Brammetje zich zelfs als nieuweling als 'het baasje - de man met ballen". Dat heeft Destin ook heel onzeker gemaakt. Nu spelen die hormonen niet meer op en is Brammetje toleranter geworden naar de anderen toe.
Je moet zelf goed in de gaten houden dat je Destin en Brammetje gelijk behandelt en niet de een tegen de ander in bescherming neemt. Het bench avontuur heeft wat roet in 't eten gegooid, maar ik denk dat 't nog wel goedkomt. Ze moeten even allebei hun plekje weer vinden en inzien dat geen van beiden een bedreiging is. Het enige dat jij kan doen is zorgen dat ze zo min mogelijk stress hebben. Hoe relaxter, hoe toleranter ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Oh dit geeft mij wel moed! Ik hoop ook dat het goedkomt!! Tot nu toe geen echte confrontatie meer dus dat is al gunstig!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Plaskat?

Bericht door Kattenbella »

Goed ook dat je weer naar de dierenarts gaat. dat hij veel aan zijn geslacht likt na het plassen is geen goed teken. heel veel succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

bedankt en dat zal hij nodig hebben :-x
Zijn blaas voelde keihard aan, zei de da, en dat had niks met stress te maken. Ik moest hem bij de da achterlaten.
Morgen maken ze fotos en dat wachten we maar even af.
Zij vreesde dat hij bijna verstopt zat :evil:
de arme ziel, ik voel me nu schuldig, ik had veel eerder naar de da moeten gaan.

Hier nog een foto van Destin,

Afbeelding


Afbeelding
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plaskat?

Bericht door Nyncke »

Spannend, veel sterkte met hem, hopelijk is hij weer snel de ouwe!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plaskat?

Bericht door Cari »

Hoe is 't nu met m'?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Plaskat?

Bericht door Kattenbella »

Anne, jij hoeft je niet schuldig te voelen. De dierenarts gaf verkeerd advies.
Goed dat je naar je vorige dierenarts bent gegaan. Jerry ligt nu bij mij op schoot, hij had precies hetzelfde.
Wat is Destin mooi! Hoe gaat het met jullie nu?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Hoi

Ik heb zo juist destin opgehaald. Destin heeft fussymptomen en moet levenslang op dieet en zoveel mogelijk natvoer.
De urine was nu goed, zelfs geen ontstekingscellen meer :-P
Ook geen steentjes gevonden of iets dergelijks :-P
Mocht er bloed in de urine worden gevonden dat kan ik medicijnen ophalen, dat had nu geen nut.
Hopelijk voelt Destin zich gauw de oude.
Ik heb lekker (chique) blikvoer voor hem gehaald om hem te verwennen!
Normaal gesproken moet hij niet zoveel van natvoer hebben dus hopelijk lust hij het.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Iemand toevallig bekend met Fus?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plaskat?

Bericht door Anne »

Kattenbella schreef:Anne, jij hoeft je niet schuldig te voelen. De dierenarts gaf verkeerd advies.
Goed dat je naar je vorige dierenarts bent gegaan. Jerry ligt nu bij mij op schoot, hij had precies hetzelfde.
Wat is Destin mooi! Hoe gaat het met jullie nu?
Bedankt Kattenbella :grin: Ik ga voortaan weer naar mijn oude vertrouwde dierenarts!
Wat fijn dat het met Jerry weer goed gaat!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Plaskat?

Bericht door rieneke »

fus staat voor feline urinary syndrome.
gewoon een duur woord voor blaasproblemen.

fijn dat je mooie man weer thuis is!
Plaats reactie