Kater verliefd op jong poesje?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door cindy »

Sinds een paar maanden heb ik een jong poesje in huis, ik had al twee katers. Een van mijn katers lijkt wel verliefd: hij trekt zich
terug op zijn 'divan' op zolder, is erg gericht op zijn eten (dat is hij altijd al), en als ik hem aanhaal, gaat hij heel erg kroelen,
op zijn rug liggen en genieten. Veel meer dan anders. Hij is best dol op het jonge poesje, geeft haar kopjes, en ze liggen af en toe lekker
samen op de stoel, terwijl het poesje zijn oren wast (waar hij zichtbaar van geniet). Nu kan het ook zijn dat hij jaloers is of aandacht tekort kom. Het valt wel op dat hij veel alleen op zolder ligt. Kan een kat uberhaupt verliefd worden op een poes? Of vermenselijk ik ze nu teveel?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
Cindy
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door Nyncke »

Of poezen verliefd kunnen worden, dat denk ik niet.
Maar je hebt wel erg toegankelijke poezen, het lijkt erop dat jou kater dat is.
Misschien trekt hij zich terug omdat het even te druk is.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door JLC »

Dieren hebben ook gevoelens. Dus waarom zou hij niet verliefd kunnen zijn? In ieder geval mogen ze elkaar graag. ;-)
Zijn de katers wel gecastreerd?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Re: Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door cindy »

Ja, de katers zijn gecastreerd en het poesje (bijna een jaar) is onlangs gesteriliseerd, dus het kan in ieder geval geen 'kwaad' ;-)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door Cari »

Dat je kater verliefd is, lijkt me wat ver gaan, maar hij is wel hartstikke blij met dit meissie. Hij is gewoon helemaal happy :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door daantje_xxx »

cindy schreef: geeft haar kopjes, en ze liggen af en toe lekker
samen op de stoel, terwijl het poesje zijn oren wast (waar hij zichtbaar van geniet).
Dit doen Loekie en Saartje hier ook bij elkaar hoor. Soms liggen ze samen op 1 stoel en wassen ze elkaar tegelijkertijd... echte liefde noem ik dat ;)
volgens mij doen ze dat gewoon omdat ze erg op elkaar gesteld zijn en het helemaal goed zit.

Saartje doet zelfs prrt als ze Loekie "onverwachts" tegen komt, dan denk ik dat ze heel blij is om hem te zien.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kater verliefd op jong poesje?

Bericht door Nyncke »

Oh, wat lief die Loekie en Saartje....wat zul je daar blij van worden als je die in huis hebt.
Plaats reactie