Poes die buiten de bak plast

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Poes die buiten de bak plast

Bericht door norma »

ik heb een poes van 1 jaar en 5 maanden.nog niet gesterrilisserd.zijn huiskatten
zij heeft soms haar momenten de avond voor de bak word schoongemaakt doet ze haar behoefte op de mat
voor de bak.
en ze plast ook op plekken in de keuken en in de woonkamer.waar ik regelmatig een plasje zie of ruikt.
maar soms is het reukloos en ik zie me kater van 1 jaar en 5 maanden een schoonmaak beweging maken. en dan weet ik dat er geplast is.
ik heb geprobeert de plekken schoon te maken met citronella,biotex,enz maar ze doet het nog steeds.
ze is ook wel vaak krols. en ik vermoet dat zij de boosdoener is. en niet de kater.de kater is wel gecasteerd.
we brengen haar binnenkort naar de da.

maar hoe moet het met die plekken die zij al heeft gebruikt.ik neem aan dat de geur blijft.
iemand tips.

en ik ga binnenkort wel verhuizen.dus ik wil dit probleem niet meenemen. :???:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: poes die buiten de bak plast

Bericht door Leonie89 »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... en#p396640
in dit topic kun je misschien antwoorden vinden.. ik hoop dat je er wat aan hebt. het lijkt me geen pretje..
(vraagje, waarom is ze niet gesteriliseerd?)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes die buiten de bak plast

Bericht door Cari »

Er is een product Ecodor, dat de urinegeur moet neutraliseren. Ik maak zelf altijd schoon met gewone groene zeep. Ik laat 't opdrogen en spuit er dan Ecodor over. Ik heb een kater die af en toe ergens sproeit en daar gebruik ik 't voor.

http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/in ... 2a21ae561b

Als je poes gecastreerd is, zal het plassen waarschijnlijk wel ophouden. Hoe langer je echter wacht, hoe groter de kans dat het plassen ook een gewoonte is geworden en dat is vrij moeilijk te doorbreken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: Poes die buiten de bak plast

Bericht door norma »

waarom het bij haar niet is gebeurd.is omdat de kater al gecastreer is. en de poes niet. opdat moment vond ik de kater belangrijk om te castreren.ook voor vroegtijdig zwangerschap bij haar.
maar is afspraak is al gemaakt bij de da.
maar alleen was het mij zorg is haar plasplekje die zij al heeft gemarkeerd in huis.

en als zij dat niet meeneemt als we gaan verhuizen?
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: Poes die buiten de bak plast

Bericht door norma »

Cari schreef:Er is een product Ecodor, dat de urinegeur moet neutraliseren. Ik maak zelf altijd schoon met gewone groene zeep. Ik laat 't opdrogen en spuit er dan Ecodor over. Ik heb een kater die af en toe ergens sproeit en daar gebruik ik 't voor.

http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/in ... 2a21ae561b

Als je poes gecastreerd is, zal het plassen waarschijnlijk wel ophouden. Hoe langer je echter wacht, hoe groter de kans dat het plassen ook een gewoonte is geworden en dat is vrij moeilijk te doorbreken.
maar hoelang doe je met z'een bus. en die groene zeep is gewoon huishoudelijk. bijvoordbeeld driehoek groene zeep in een potje :???:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poes die buiten de bak plast

Bericht door rieneke »

goede kans dat ze na de castratie niet meer plast.
voor de zekerheid zou ik ook even de urine laten controleren om blaasontsteking uit te sluiten.
omdat je aangeeft dat ze het vaak doet voordat de bak wordt schoongemaakt, kan je die misschien wat vaker verschonen.
ook een tweede bak erbij kan uitkomst bieden.
plasplekken kan je eerst schoonmaken met biotex groen (uurtje sopdoek er op laten liggen zodat de enzymen hun werk kunnen doen).
dan spoelen en nabehandelen met azijn.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes die buiten de bak plast

Bericht door Cari »

Ik bedoelde inderdaad gewoon driehoek of iets dergelijks.
Wat Rieneke zegt, schijnt ook doed te werken, maar dan ruikt je huis wel naar azijn ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: Poes die buiten de bak plast

Bericht door norma »

rieneke schreef:goede kans dat ze na de castratie niet meer plast.
voor de zekerheid zou ik ook even de urine laten controleren om blaasontsteking uit te sluiten.
omdat je aangeeft dat ze het vaak doet voordat de bak wordt schoongemaakt, kan je die misschien wat vaker verschonen.
ook een tweede bak erbij kan uitkomst bieden.
plasplekken kan je eerst schoonmaken met biotex groen (uurtje sopdoek er op laten liggen zodat de enzymen hun werk kunnen doen).
dan spoelen en nabehandelen met azijn.
ik heb 2 kattenbakken, juist gekocht omdat ik er 2 katten heb.hihi.
laatst was ik boos op haar.ik zag dat ze haar stand nam om op die plek te plassen. en toen ze zag dat ik boos werd, ging ze in de katbak plassen. en dan keek ze me aan met een blik.hihi.

ik zal het met de biotex weer proberen. dank je voor de tips.
Plaats reactie