Hij is nu tussen de 5 en 6 maanden oud, en waarschijnlijk begint hij nu geslachtsrijp te worden (zijn urine stinkt nu meer

Het is een supermooie kat. Geen raskat, maar wel halflangharig en effen van kleur. Dus ergens vinden we het een beetje zonde als zijn goede genen nu door castratie voor altijd verloren zouden gaan..

We hebben zelf voorlopig nog geen plaats voor een kattengezinnetje, maar ooit in de toekomst lijkt het me wel leuk. Vandaar dat we nu overwegen om hem, als hij volwassen is, als dekkater aan te bieden. Als we dat doen, gaat de castratie dus niet door.
Maar ik kan eigenlijk weinig informatie vinden over de verzorging van dekkaters. Ik weet wel dat zo'n poes dan een paar dagen bij ons in huis komt. Maar wat het verder allemaal voor consequenties heeft, weet ik eigenlijk niet. Wat voor invloed het op onze kater heeft bijvoorbeeld.. hoe snel achter elkaar er een nieuwe poes kan komen.. etc. etc. Sproeigedrag zal dan misschien ook meer kans op zijn, of is dat vooral tegen andere katers (concurrenten)?
Zoals jullie merken ben ik een behoorlijke noob, dus alle tips zijn welkom!