Eetgedrag veranderd na verandering brokjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Ferry
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 apr 2007 15:20

Eetgedrag veranderd na verandering brokjes

Bericht door Ferry »

Beste mensen,

graag jullie deskundige mening.
Mikey, onze huistijger van 5 jaar, heeft een tijd op speciale voeding gezeten bedoelt voor gecastreerde katers met overgewicht. Zonder problemen heeft hij daar altijd prima van gegeten en is inderdaad flink wat van z'n overtollige gewicht kwijtgeraakt. Een tijdje geleden hebben mn vriendin en ik besloten om hem langzaam weer over te brengen naar zn RC Outdoor voer. Ik weet niet wat er met meneer aan de hand is, maar nu hij weer op 100% Outdoor zit zeurt hij echt verschrikkelijk om eten. Dit terwijl we hem 's morgens 40 gram geven en 's avonds weer. Voor dat hij overstapte naar de speciale voeding voor gecastreerde katers had hij dat nooit! Nu mauwt hij verschrikkelijk om eten en loopt je continu voor de voeten, net zolang tot je hem eten geeft. Tevens schrokt hij zn bakje in 1 keer leeg, iets wat hij voorheen nooit deed.

Wat is er met Mikey aan de hand? :???:
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Eetgedrag veranderd na verandering brokjes

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Helaas geen deskundig advies, maar mijn persoonlijke idee hierover. Het klinkt alsof het dieetvoer een meer vullende werking had. Per voersoort verschilt het ook nogal hoeveel ze er van moeten hebben. Is het niet handiger om gewoon weer terug te gaan naar het dieetvoer? Kat blij, jullie ook?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Eetgedrag veranderd na verandering brokjes

Bericht door Cari »

Hij vindt zijn nieuwe brokjes waarschijnlijk veel lekkerder. Heel fijn voor hem, maar ook heel vervelend, want nu wil hij weer meer :lol: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie