Ik heb de laatste tijd steeds een buurtkat bij mij in huis. Ik heb vorig jaar al een kattenluikje met magneet geinstalleerd om dit probleem te verhelpen maar nu blijkt de desbetreffende buurtkat ook over een magneetje te beschikken. Het is geen optie om voor een ander luikje te kiezen aangezien 1 ( de stoere buitenkat)van mijn twee katten regelmatig zijn bandje verliest en de magneten al duur genoeg zijn. Mijn andere twee katten lijken hem gewoon te tolereren alsof hij erbij hoort. Hoe kan ik de buurtkat uit mijn huis houden?
Niet alleen gaat mijn droogvoer nu erg snel ook bespeur ik regelmatig wat urine in huis.
Ik heb hem al eens met de waterspuit proberen af te schrikken toch vind ik hem nog regelmatig in mijn vensterbank wanneer ik thuiskom. Heeft iemand wellicht wat tips voor mij?
Vreemde kat in huis
Re: Vreemde kat in huis
Ik heb dat probleem ook met de katten van mijn buren omdat ik ook een luikje heb.
Heb expres geen luikje met magneetje omdat ze dan een halsbandje om moeten en die kunnen ze weer makkelijk kwijtraken.
Er zijn ook luikjes die reageren alleen maar op de chip vd kat,maar dan moet je kat wel gechipt zijn.
Deze luikjes zijn heeel duur.
Wat ik steeds doe is gewoon de katten eruit zetten. Soms gebruik ik ook de plantenspuit of ik jaag ze weg met veel lawaai.
Dit kan ik alleen doen als ik thuis ben.
Als ik weg ben zet ik alle bakjes met voer weg, zodat zij het niet opeten en waardoor het minder aantrekkelijk is voor hun om te komen. Ik kan het luikje niet op slot doen want anders kunnen mijn katten geen kant op.
Weet je misschien van wie die kat is? Anders zou je z'n baasje erop kunnen aanspreken.
Heb expres geen luikje met magneetje omdat ze dan een halsbandje om moeten en die kunnen ze weer makkelijk kwijtraken.
Er zijn ook luikjes die reageren alleen maar op de chip vd kat,maar dan moet je kat wel gechipt zijn.
Deze luikjes zijn heeel duur.
Wat ik steeds doe is gewoon de katten eruit zetten. Soms gebruik ik ook de plantenspuit of ik jaag ze weg met veel lawaai.
Dit kan ik alleen doen als ik thuis ben.
Als ik weg ben zet ik alle bakjes met voer weg, zodat zij het niet opeten en waardoor het minder aantrekkelijk is voor hun om te komen. Ik kan het luikje niet op slot doen want anders kunnen mijn katten geen kant op.
Weet je misschien van wie die kat is? Anders zou je z'n baasje erop kunnen aanspreken.
De petporte (het eerste luik dat op microchips reageert) is ca. € 150,=.
Er is echter nu ook een goedkopere versie, de "sureflap", o.a. verkrijgbaar bij zooplus. Die is tussen de € 75,= en € 90,=
Ik denk dat 't dat wel waard is. Scheelt jou en je eigen katten een hoop stress.
Er is echter nu ook een goedkopere versie, de "sureflap", o.a. verkrijgbaar bij zooplus. Die is tussen de € 75,= en € 90,=
Ik denk dat 't dat wel waard is. Scheelt jou en je eigen katten een hoop stress.
Ik zal er aan denken Cari voor als ik ooit ga verhuizen.
Helaas voorlopig geen geld daarvoor, anders had ik het misschien gedaan. €75,- is nog steeds te duur voor mij.

Ik ken 't probleem...