Diarree en overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke86
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2009 16:09
Locatie: Rhenen

Diarree en overgeven

Bericht door Duke86 »

Hallo allemaal,

Ik heb 27 Augustus 2009 een kitten(van 4 weken) op straat gevonden vlakbij waar mijn paard staat deze heb ik helemaal opgelapt en het is een super beestje.
Nou heb ik sinds 06-10-09 van de DA een Rood Witte kater van 4,5 maand erbij gekregen.
Ik had de kater net 4 dagen toen hij ineens last had van diaree. (ik GAF Whiskas junior gemengd met eigen merk voeding AH) ik heb het weekend even aangekeken (ik dacht misschien ligt het aan voer wisseling???)Op maandag ochtend 12-10-09 toch de DA hierover ingelicht, nadat de kater ook had overgeven en de diaree nog niet over was. Hij heeft toen FINIDIAR(2x daags 1/4 tablet) voor geschreven tegen de diaree en PROTEXIN (poeder voor door het nat voer of water 1x daags) op donderdag ochtend 15-10-09 weer de DA gebeld nadat de kater tot 3x toe in een half uur had overgegeven.
Ik moest meteen die ochtend langs komen op de kliniek.

De kater heeft toen een spuit tegen het braken gekregen en nog 2 soorten medicijnen STOMORGYL (2x daags 1 tablet) en PRIMPERID (2x daags 1/4 tablet) waar ik de dag erna pas mee mocht beginnen I.V.M. de spuit. Ik heb ook andere voeding gekregen, namelijk: Royal Canin HYPOALLERGENIC want in WHISKAS JUNIOR zaten teveel RUWE EIWITTEN.
Inmiddels is het nu 19-10-09 en mijn kat heeft nog steeds last van diaree en het loopt er gewoon uit net als zijn urine zo dun is het.
WIE O WIE WEET WAT HET IS.......
SJONNIE & MOONLIGHT
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Diaree en overgeven

Bericht door Camoth »

Jeetje zeg, wat erg allemaal :-(

Mijn eerste gedachte was ook de Whiskas als boosdoener. Maar nu hij op het hypo van RC zit en hij heeft het nogsteeds moet het wat anders zijn. Ik zou toch weer even langs de dierenarts gaan. Verder denk ik dat er nog wel andere mensen hier zijn die goed advies hebben over dit soort problemen. Sterkte ermee!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Duke86
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2009 16:09
Locatie: Rhenen

Re: Diaree en overgeven

Bericht door Duke86 »

Ik hoop inderdaad dat er mensen zijn die wat advies hebben vandaar dat ik een topic had geopend.
Het vreemde is ook hij heeft een eetlust van je welste het is net een kliko!!! haha
SJONNIE & MOONLIGHT
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Diaree en overgeven

Bericht door rieneke »

als je de protexin met water geeft, dien je dat dan meteen toe met een spuitje?
je moet het nl meteen toedienen.
verder moet je zowel het dieet als de medicatie even de tijd geven om aan te slaan.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Diarree en overgeven

Bericht door Cari »

http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink24c.htm

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je het eens informeren bij je dierenarts?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Duke86
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2009 16:09
Locatie: Rhenen

Re: Diaree en overgeven

Bericht door Duke86 »

rieneke schreef:als je de protexin met water geeft, dien je dat dan meteen toe met een spuitje?
je moet het nl meteen toedienen.
verder moet je zowel het dieet als de medicatie even de tijd geven om aan te slaan.
Ik geef de Protexin in de avond als ze hun natvoer krijgen dan doe ik het daar door heen.
Vandaag krijgt hij zijn laatste pilletje van de gehele medicijnkast :grin: dan wacht ik ff af tot donderdag mocht hij dan nog aan de diaree zijn neem ik inderdaad weer contact op met de dierenarts.
Het braken is na de spuit van vorige week donderdag niet meer terug gekomen.
SJONNIE & MOONLIGHT
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Diarree en overgeven

Bericht door JaapJose »

Kaena en Kala hebben ook beide diarree. Kala erger dan Kaena. Hun eetlust is geweldig en drinken doen ze ook goed. Ze slapen alleen de heeeeeeeeeeeeele dag. Ze zijn 9 weken jong. Je zou verwachten dat ze na een slaapje toch wel ff op ontdekking zouden gaan. Ik heb toch een afspraak gemaakt bij de DA. Ik vertrouw de omgeving waar ze vandaan komen niet helemaal.

Toen ik haar belde dat de dames vlooien hadden en haar vroeg met wat ze ze behandeld had zei ze wel dat ze een valse kat er lopen had die zich niet laat behandelen en dat ze denkt dat ze dames ze daar van heeft gekregen. Alleen vermoed ik dat ze iets meer mee gekregen hebben van de valse dame..............

We gaan het morgen horen bij de DA. En nee hier tegen heb ik geen huis tuin en keuken middeltjes....... ;-)
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
Duke86
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2009 16:09
Locatie: Rhenen

Re: Diarree en overgeven

Bericht door Duke86 »

Nou sterkte ermee en laat t even weten mocht je iets meer te weten zijn gekomen....
SJONNIE & MOONLIGHT
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Diarree en overgeven

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Toen mijn kittentjes aan de diarree waren en niet wilden eten vanwege niesziekte, kreeg ik de tip van de DA om ze gekookte kip te geven. Gekookte kip zou diarree-remmend moeten werken.
Tip van mijn moeder was om witte rijst mee te koken met de kip en ze dat samen te geven. Alleen dat zou al goed moeten werken. Volgens haar is het ook erg goed om op een pannetje de kip met rijst te koken en in een volgend pannetje alleen witte rijst. Het tweede pannetje met alleen witte rijst moet zolang koken totdat er een slijmachtige substantie in zit. Twee eetlepels van de slijmachtige substantie door de witte rijst met kip (goed mengen, anders eten ze soms alleen de kip). Ze vinden het lekker en het werkt goed.

Ik hoop dat je eruit komt! Veel succes!
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Diarree en overgeven

Bericht door JaapJose »

Dank je voor de tip!! Ik wil alles proberen wat goed voor ze is zodat ze maar aankomen. In feite zou je zeggen........... vest mesten.......... Kaena zit weer lekker te eten nu aan het Hills voer. Helaas laten ze nu de brokjes wat meer staan maar dat zal wel weer goed komen denk ik. Ze zijn ook veel te jong om alleen maar brokjes te eten.

Ze waren gisteren nog zulke zielige hoopjes. Ben blij dat ze nu weer een klein beetje in beweging komen. Hoewel ze nog altijd heeeeeeel erg veel slapen.
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Plaats reactie