Kattengras

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattengras?

Bericht door Admin »

Gras van een parkeerplaats (voor auto's) is niet aan te raden met alle aanslag van de uitlaatgassen die erop zit. Niet lekker als je kat dat binnenkrijgt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
xtaix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2009 12:37

Re: Kattengras?

Bericht door xtaix »

Er staan maar 5 á 6 auto's en achter loopt een klein padje, het is zeg maar het gras van de achterburen hun tuin.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kattengras?

Bericht door Tember »

Kattengras was bij Erwin ook niet zo'n succes. Hij wilde er niks van hebben, maar alle andere planten in huis waren wel de pineut. Dat heb ik hem weten af te leren. Over een aantal dagen mag ie voor het eerst naar buiten, als ie weer goed is bijgekomen van de castratie, en dan kan ie buiten gras eten.

Ik denk ook dat een kat zelf kan bepalen of ie wel of niet dat gras kan eten. Als er een vreemd luchtje aan zit, zullen ze het wel niet eten, lijkt me.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
pinaytje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 sep 2009 04:23
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door pinaytje »

omdat ik ook las dat kattengras helpt met haarbal te verwijderen (een van mijn kittens bleek last van haarbal te hebben) kocht ik ook z'n kattengras-snoepje. helaas vinden de kittens het maar niks. :( zonde..

2e poging dus, een kattengras zaden in een bakje gekocht vorige week. vandaag lijkt de gras helemaal goed gegroeid te zijn. morgen zal ik het voor het eerst aan de kittens geven. ben benieuwd. ik hoop dat ze het wel gaan eten. ik vraag me af of ik het bakje gewoon voor de kittens moet zetten, of de gras eerst eruit plukken en op de bord doen..

we zijn nog bezig met de kittens afleren met huisplanten klooien. ben beetje bang dat als ik het bakje met kattengras ze laten eten, dat ze verwaard zou worden en denken dat al de planten in huis wel te eten is.. :???:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door Camoth »

Tegen haarballen krijgen ze hier malt kiss snoepjes en malt pasta van Gimpet. Werkt heel goed, nooit last van haarballen terwijl ze grandioos verharen.

Heb hier 1x kattengras geprobeerd, het stonk een uur in de wind en ze maakten er een troep van maar vraten het amper. Hier dus geen succes. De grassnoepjes vinden ze wel weer lekker.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
pinaytje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 sep 2009 04:23
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door pinaytje »

welke merk zijn die grassnoepjes, als ik mag vragen? :)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door Camoth »

Die ik heb zijn deze:
Afbeelding
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
pinaytje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 sep 2009 04:23
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door pinaytje »

ah.. ok. die zag ik op zooplus. bedankt :)
Laatst gewijzigd door pinaytje op 08 nov 2009 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kattengras?

Bericht door Roosje »

Heeft iemand ook toevallig ervaring met de anti-haarbalsnoepjes van Whiskas? Ik heb ze gister meegenomen, maar ik eigenlijk even benieuwd of ze echt goed werken of dat het toch handig is om er nog gras bij te zetten als aanvulling? Ze vind de snoepjes in ieder geval lekker, dus dat scheelt. :)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door Camoth »

Die snoepjes werken erg goed is mijn ervaring. ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
pinaytje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 sep 2009 04:23
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door pinaytje »

hier zijn ze er ook helemaal gek op (whiska's anti-haarbal) en ik heb geen idee of het wel werkt voor wat het bedoeld is. hoe zie je dat eigenlijk? ik heb de katjes nooit gezien haarballen aan het kotsen ofzo..

kattengras was niet echt zo'n success hier. ze aten er weinig van, wel vaak zaten ze ermee te klooien.. :eeh:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door Camoth »

Haarballen krijgen katjes zoals de jouwe denk ik pas als ze een stuk groter zijn. Bij kittens heb je daar niet zo snel last van. Sommige katten hebben er meer last van dan anderen. Hangt ook af van het seizoen, als ze veel verharen dan hebben ze ook eerder last van haarballen. Mijn katten hebben nog nooit een haarbal uitgekotst. Coco had wel eens dat ze slijm opgaf met wat haartjes erin, dus daarom krijgt ze moutpasta en moutsnoepjes. Maar echt haarballen heb ik hier nog nooit gezien ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
treg
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2011 19:07

Kattengras

Bericht door treg »

hallo weet iemand wat voor een soort gras katten gras precies is ,want die bakjes bij tuincentrum zijn zo duur ,dan zou ik evt een zak gras zaad kunnen kopen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: katten gras

Bericht door castratenkoor »

Je kunt zelf vrij makkelijk tarwegras kreken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Frank M
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2011 08:22

Re: Kattengras

Bericht door Frank M »

Onze kat had een poezenverwenpakket gewonnen en daar zat ook kattengras in. Beide katten keken er niet naar om. Dus eerst op de een of andere manier testen hoe ze reageren.
Plaats reactie