Niet af te leren of heeft iemand een goede tip?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mir
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:45

Niet af te leren of heeft iemand een goede tip?

Bericht door mir »

Mijn poezen gaan elke keer als ik niet oplet in de kinderwagen of box van mijn baby liggen. Niet als de baby er zelf inligt gelukkig, maar ik vind het toch behoorlijk vervelend als ik elke dag, soms zelfs twee keer op een dag alles moet verschonen omdat er een kat ingelegen heeft.
Met de kinderwagen is het het vervelendst, omdat die aan de binnenkant ook van stof is en vol katteharen komt..

Heeft iemand een idee hoe ik ze dat af kan leren?

Ik zou het jammer vinden als ik ze weg moet doen, maar zie eigenlijk geen andere uitweg meer.
De poezen zijn 6jr en 5jr oud.
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Niet af te leren.. ? Of heeft iemand een goede tip?

Bericht door Zoeza »

Kun je er niet iets overheen leggen wat een vervelend geluid maakt? Hier helpt aluminium folie.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Niet af te leren.. ? Of heeft iemand een goede tip?

Bericht door Admin »

mir schreef:Mijn poezen gaan elke keer als ik niet oplet in de kinderwagen of box van mijn baby liggen... Ik zou het jammer vinden als ik ze weg moet doen, maar zie eigenlijk geen andere uitweg meer.
Sorry als ik wat bot uit de hoek kom, maar op deze manier klinkt het meer als een excuus om de katten weg te doen. Als dat het enige is dat je katten 'fout' doen, dan heb je namelijk erg ideale katten. Hoe moeilijk kan het zijn om iets te bedenken om de kinderwagen of box af te dekken als je er niet bent?

Een dik en glad tentzeilachtige doek over de bodem van de box zou al een snelle oplossing kunnen zijn. Ten eerste is dat niet erg aantrekkelijk om op te liggen en als ze er al op gaan liggen, dan veeg je daarna de haren eraf, je rolt het op en er zitten geen haren in de box.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
mir
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:45

Re: Niet af te leren.. ? Of heeft iemand een goede tip?

Bericht door mir »

Nou, het is zeker niet zo dat dat het enige is wat de katten verkeerd doen hoor..maar de rest heb ik allang mee leren leven ;-)
Plastic is niet zo'n goed idee, daar plassen ze graag over heen als ik iets doe wat ze niet leuk vinden..ze zijn met zijn drieën dus je weet nooit wie het gedaan heeft :smile:
Maar de aluminiumfolie kan ik nog wel proberen, geen idee hoe ze daarop reageren.
Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Niet af te leren.. ? Of heeft iemand een goede tip?

Bericht door Camoth »

Plakkerige dingen vinden ze vaak ook niet fijn. Dus iets van dubbelzijdig plakband op een vel papier doen en dat erin leggen misschien? Of zeg ik nou iets heel onrealistisch :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Niet af te leren of heeft iemand een goede tip?

Bericht door Boomer »

Toen ik nog een kinderwagen in huis had ( pffff tis al tig jaar geleden :) ) deed ik gewoon de regenkap erover heen. Daarover heen een handdoek om het gat te bedekken en de katten bleven er uit.
In de box had ik een plastic mat met daarover heen een badlaken of zo. Als de kleine niet in de box zat dan was de handdoek weg. Even een sopdoekje over de mat voordat de box gebruikt werd en dan de deken of zo erin voor de kleine.
Ook al moest dit tig keer per dag, tis vaak maar voor 1 a 1,5 jaar want dan is de box toch weer weg. En ach wat is dit op een kattenleven om het zo te doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Niet af te leren of heeft iemand een goede tip?

Bericht door ktje »

Hier vinden ze de box erg leuk. Ik heb een tijd lang ballonnen in gelegd. Nu gaan ze er bijna niet meer in(terwijl ik de ballonnen al lang niet meer doe. Heb toen ook een tijd met plantenspuit gespoten als ik de woonkamer was. Al met al gewerkt. Wel haal ik wel het boxkleed elke avond weg voor het geval dat. En ik heb nu nergens last meer van. 's ochtends leg ik het boxkleed gewoon weer in de box.

Wel een rare reden inderdaad om je katten misschien weg te doen! Het is zo simpel op te lossen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Niet af te leren of heeft iemand een goede tip?

Bericht door Sannie_xx »

Ja, ballonnen erin doen, daar dacht ik ook aan. Die knappen als ze er grip op proberen te krijgen, en daar schrikken ze van; nare associatie dus dan doen ze het al snel niet weer.
Wel goed de stukjes ballon opruimen. Dat in combinatie met katten of kleine kinderen is niet helemaal risicoloos.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Niet af te leren of heeft iemand een goede tip?

Bericht door Lana »

inderdaad een rare reden! Schrik er een beetje van dat dat al zo makkelijk gaat!

En met een stofzuiger dan? Telkens als ze erin gaan liggen de stofzuiger aan zetten? Schrikken ze ook van!
Ik wordt af het toe ook gek van Lana's haren, maar haar weg doen daarvoor, zou niet eens in me opkomen! :???:
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie