Catnip wat is dat?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xtaix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2009 12:37

Catnip wat is dat?

Bericht door xtaix »

Hallo,
Wij hebben een speelgoedtje voor Sam. Het is een kussentje met een belletje en staat op Cats love Catnip. Nu vraag ik mijn af waar is dat voor.. kan die het eten? Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: catnip wat is dat?

Bericht door Camoth »

Catnip is engels voor kattenkruid. Dat is een soort plant wat katten heel erg aantrekkelijk vinden. Ze worden er vaak heel erg speels van. Doen een beetje "dronken" zeg maar.

Het is eetbaar voor katten, maar meestal is de geur al genoeg om gek van te gaan doen. Daarom zit het in veel speelgoedjes verborgen. In het kussentje met het belletje zit het ook (veel verkocht speeltje). Op jonge kittens heeft het overigens geen effect en op sommige ouderen katten ook niet.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Anne87

Re: Catnip wat is dat?

Bericht door Anne87 »

Sinds gisteren heeft Noodle een muisje gevuld met catnip. Hij vond het heerlijk en heeft er echt heel lang mee liggen stoeien, op liggen kauwen, noem maar op. Maar daarna leek hij wel dronken. Hij liep wat 'klunziger' en viel twee keer bijna van de vensterbank af, alsof hij mis stapte. Is dat normaal? Hij is wel echt gek op zijn muisje, en als het verder geen kwaad kan, laat ik hem graag het muisje houden, maar ik wil het wel even checken.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Catnip wat is dat?

Bericht door Dinky »

Denk dat Noodle dan het gen heeft om high te worden van kattenkruid zoals hier omschreven ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Catnip wat is dat?

Bericht door Anne87 »

Ah, maar het kan dus geen kwaad? Mooi zo, want het is wel grappig om te zien, en hij is heel blij met zijn muis. Dus dan mag hij hem lekker houden! ;)
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: Catnip wat is dat?

Bericht door petra 45 »

Ik vroeg me ook al af wat het was, zat hier ook bij speeltjes, maar ze doet er niets mee.

vind het zelf ook maar stinken. Maar mijn vraag ook beantwoord dus.
Plaats reactie