Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Uumie »

Hoi iedereen!

We zijn net drie weekjes geleden verhuisd naar een nieuw appartement. Het is een heel andere omgeving, met veel tuinen etc. Heel veel mensen in de buurt hebben katten. Links van ons is een huis met twee poezen, rechts van ons een huis met één poes en achter ons een huis met twee poezen en een kater. (Jaja, we hebben research gedaan ;))
Nu zitten de dames graag op het dak waarop ons keukenraam uitkijkt. Het is een centrale plek, van daaruit kunnen ze alle tuinen overzien. Dus daar zitten ze vaak als het mooi weer is. Gisteren ook weer. George, Morisson en Charlie kwamen de keuken in, en ik was al bang voor sproeien of omgerichte agressie of wat dan ook. Niks daarvan.
Ze klommen/sprongen op de vensterbank en gingen van die kirrende geluidjes maken en met hun koppen en flanken langs het raam wrijven. Ze maakten zich ook helemaal groot (zonder haar op te zetten). Ik wist echt niet wat ik zag hoor, had iets heel anders verwacht! Ik wist niet dat katers ook achter het raam werkten hahaha :lol:
De dames waren er overigens niet van gediend en renden weg (toch wel een domper voor mijn heertjes!). Ook achteraf bleven de jongens heel knuffelig en lief tegen ons.

Betekent dit nou dat ze lopen te flirten met de poezen uit de buurt? :shock: En is dat erg? Is het dan niet frusterend dat ze niet naar buiten mogen, en die andere poezen wel?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Seraatje »

hihi, wat een grappig verhaal, ik zou et niet weten :-P misschien was het ook gewoon een begroeting zeg maar. Ik denk niet dat het erg is dat ze niet naar buiten mogen, ze zijn niet anders gewend toch?
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Umimeis »

Sam heeft sindskort ook sjans met de poezen van mijn buren (kittens van 3,5 maanden) hihi
Ze komen elkaar tegen buiten en dan zitten ze elkaar uit te dagen.
Die kittens komen alleen overdag buiten omdat ze nog te jong en te klein zijn om ook 's nachts naar buiten te mogen. en Sam word over 2 weken geholpen.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 19 sep 2009 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Uumie »

Nee, dat is ook wel zo, Seraatje. Maar ik ben een beetje bezorgd, dat ze misschien jaloers/gefrustreerd raken, omdat ze niet naar de andere poezen en katers toe kunnen.
Ze zouden hier in principe wel naar buiten kunnen, maar ik wil dat gewoon echt niet. Twee straten verderop is het alweer heel druk, en dat vind ik toch te eng, zeker omdat ze er (op George na) geen ervaring mee hebben. Ik zou dan ook niet gerust thuis kunnen zitten.

Umimeis, wat een sjanskonten hebben wij toch hahaha ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Umimeis »

Hahaha jah :lol: meisjes plagen kusjes vragen.

Je kunt ze opzich wel buiten laten hoor, mijn katten blijven ook dicht bij huis.
Flea is al gecastreerd en zal minder snel op pad gaan. En Sam is nog niet geholpen,maar ook die blijft in de buurt.
Ik snap dat je het eng vind, maar ik zelf vind het allemaal wel meevallen.
Maar jah ik woon in een relatief rustige buurt. 2 straten verder is het ook iets drukker dan bij mij.
Sam draagt wel een halsbandje met een kokertje, Flea niet.
Maar die van mij weten donders goed waar ze niet mogen komen.
Ze lopen me wel eens achterna als ik boodschappen doe,maar blijven aan het einde vd straat op de stoep zitten om me uit te zwaaien en vervolgens lopen ze dan weer terug naar hun gebied of naar hun huisje.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door loek »

Ik zie het helemaal voor me haha. Ik denk dat het niet erg is hoor als ze gewend zijn binnen te blijven. Ik vind het wel zielig als ze naar buiten mogen en dan plotseling niet meer. Dus mocht je ze naar buiten laten gaan wees er dan zeker van. Ik zit er hier ook weleens over na te denken. Dan moeten ze alleen wel twee trappen af.....zie dat vooral niet zo zitten. Ze blijven dus waarsch. gewoon lekker binnen. En ik heb eigenlijk nog nooit het gevoel gekregen dat ze dan erg vinden (gelukkig)!

Hier in de buurt zijn ook heel veel poezen en katten. En er zit er hier regelmatig 1 beneden in het zicht. Maar ze lijken dat beest niet te zien. 'Dat beest' hun wel haha. Zit af en toe naar boven te loeren.

Oja da's ook een ding waarom, mocht ik ze ooit naar buiten laten gaan, ik het in het begin eng zou vinden. Zoveel katten, dan moet de 'rangorde van de buurt' volgens mij weer opnieuw worden duidelijk gemaakt. Dus een paar schrammen hier of daar zou ik dan wel incalculeren. Niet dat dat meteen een ramp is...vind ik dan.

Maar verder klinkt het eigenlijk vooral wel schattig wat je vertelde. Ik denk dat het minder leuk wordt als ze echt iedere dag gaan miauwen voor de deur of raam. Ik denk dat het dan misschien toch tijd wordt om te heroverwegen om ze naar buiten te laten gaan. Maar zo ver is het nog lang niet toch!?

succes met 'die raamwerkers' ;-)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Uumie »

Tsja, het probleem is ook dat ons appartement nogal raar is ingedeeld. We delen een tuin met de (toekomstige) onderburen, en wij hebben een eigen 'poort' zegmaar. Maar: Om in ons appartement te komen, moeten we via de bijkeuken van de onderburen naar boven. Dus dat houdt me ook tegen, ik zou het zelf ook niet leuk vinden als de huisdieren van de bovenburen af en aan door mijn bijkeuken banjerden om naar buiten te gaan. ;) Dus nee, ik denk dat ik het niet doe, ook niet in de toekomst. Want stel dat we over 5 jaar weer teruggaan naar een drukkere buurt (je weet maar nooit), dan wordt het verrekte lastig om ze dan weer binnen te houden.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door Umimeis »

Ja, je hebt wel gelijk. Dat probleem heb ik dus ook als ik ooit wil verhuizen.
Ik kan dan eigenlijk alleen maar naar huizen zoeken in een 'rustige'buurt.
Maar ik woon in een dorp, dus zal dat wel wat makkelijker zijn.
Flea was al een echte buitenkat toen ik hem kreeg, ik kon hem niet meer binnen houden.
Ik heb het wel geprobeerd, maar het lukte niet. En Sam kon ik ook niet binnenhouden omdat hij elke dag zag hoe Flea door dat luikje verdween. Als je de 1 buiten laat, dan moet je de ander ook buiten laten.
Ik merk wel dat Sam meer binnen is dan Flea.

Ik hoop ooit een huis te krijgen met een grote tuin, die kan ik dan helemaal afzetten voor de katten.
Ik heb nu alleen maar een balkon.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Sjansen mijn katers met de buurtpoezen?

Bericht door lievelijn »

Vlinder heeft dit ook 1 of 2 x gedaan met een kat die los door onze tuin loopt snachts.. maar ook ik vroeg me af wat het nou precies was.
ik <3 Vlinder
Plaats reactie