Kater en geslachtsdeel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Kater en geslachtsdeel

Bericht door Tessa-M »

Hallo,

Wij hebben al een poosje 2 katers, nu net 4 maanden oud. Sinds kort zie ik bij allebei, maar bij de ene iets meer het geslachtsdeel naar buiten komen.

Ik neem aan dat dit normaal is? Af en toe likt hij er ook even aan.

Nou las ik ergens anders dat ze dan last van urine problemen hebben, maar onze kat eet en drinkt prima en ook op de bak merken wij geen problemen. Hij mauwt niet en plast gewoon.

Zou het ook iets anders kunnen zijn of is af en toe likken wel normaal?

Bedankt, Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kater en geslachtsdeel

Bericht door Seemy »

Onze kater deed dat ook in een keer ERG vaak vanaf dat hij 5 maand oud was. Vond hij erg lekker volgens mij :-P ;-)
Constant zat hij daar te likken...
Na het castreren (bij 6 mnd laten doen) was het afgelopen en sinds toen wast hij zich daar weer normaal, in plaats van in overvloed.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Kater en geslachtsdeel

Bericht door Tessa-M »

Ik zie inderdaad ook het geslachtsdeel pas verschijnen als hij ontzettend loopt te kroelen! :-)

Dan likt hij twee tellen en is ie weer weg!


Mijn vriend zei al dat hij gewoon een beetje "geil" was :-)

Bedankt!
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kater en geslachtsdeel

Bericht door Admin »

Meestal hoort dat gewoon bij het wasritueel. Een washandje pakken lukt niet zonder duim, dus zal hij het schoon moeten likken :-) Pas als hij daar constant zit te likken zou ik erop letten dat er misschien iets anders aan de hand kan zijn.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Yunapoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2009 22:46

Re: Kater en geslachtsdeel

Bericht door Yunapoes »

Heel herkenbaar, ik heb ook 3 katertjes van 4 maand en 1 daarvan laat af en toe
ook een behoorlijk instrument zien. Meestal als hij zich wast zie ik het, maar ook als ik hem lig te aaien en knuffelen.
Mijn vriend asocieert het met sexueel gedrag en laat hem dan ophouden met likken.
Maar zelf heb ik het idee dat hij zich niet bewust is van het feit dat het zn geslachtsdeel is...en laat hem gewoon zn gang gaan.
Plaats reactie