Kat overleden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
cocoisit
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2009 15:53

Kat overleden

Bericht door cocoisit »

Onze kat is vandaag overleden.. :cry:
hij is dood gereden , wij wonen langs een drukke weg..
eigenlijk wilde ik m al niet zovaak naar buiten doen om die reden,
maar dat is nauwelijks te doen als ze toch naar buiten willen...

weet niet zo goed wat ik moet doen, want mis m heel erg!!!! :cry:
om gelijk n nieuwe te nemen is ook geen oplossing , maar mis m zo! :cry:

ik wilde dit even kwijt..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat overleden

Bericht door sandy »

Als je ooit besluit een andere kat te nemen raad ik je ten zeerste aan om deze binnen te houden, ik vind het altijd erg triest en zo onnodig dat een kat zo aan zn einde moet komen :-( Ze wennen daar echt wel aan hoor ;)
Veel sterkte met je verlies
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat overleden

Bericht door Seemy »

Heel erg veel sterkte met het verlies van je kat! :-(

Mocht je weer een kat nemen als je daar nog woont, dan gewoon binnenlaten... of de tuin / balkon afzetten zodat hij toch lekker van de buitenlucht(jes) kan genieten.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kat overleden

Bericht door daantje »

Tuurlijk wil je dit even delen, het is toch ook verschrikkelijk :-( . Heel veel sterkte met dit verlies.

Ik sluit me voor de rest wel aan bij de andere reacties... Mocht je ooit besluiten een ander katje te nemen dan zou ik de tuin cat-proof maken zodat deze niet meer richting de ramp-weg kan komen. Zoveel werk is het eigenlijk niet maar geeft ontzettend veel gemoedsrust ;-) .

Nogmaals heel veel sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
cocoisit
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2009 15:53

Re: Kat overleden

Bericht door cocoisit »

hey , iedereen heel erg bedankt voor reacties.
dit is ook precies wat ik vind, maar woon met meer mensen hier, en hun denken er anders over.. ik vind het echt erg dat ik niet mijn mening heb doorgezet en hem echt binnen had moeten houden. hij had ook vaak gevechten met andere katten en dacht nog, straks raakt ie nog erg gewond, dat was ook een van de redenen dat ik m binnen wilde houden.. maar wij hebben ook vaak de openslaande deuren open vooral met mooi weer... :cry: vind het zo erg. en onwerkelijk :cry: gisteravond was hij er nog :cry:
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat overleden

Bericht door Admin »

Erg veel sterkte met het gemis van je kat.

Omdat je met andere mensen woont die een andere mening zijn toegedaan wat betreft het buitenlaten (sommige mensen zijn koppig in hun mening dat een kat te allen tijde naar buiten moet kunnen) en je het dier ook niet binnen kunt houden omdat de deuren vaak openstaan, lijkt het mij persoonlijk beter om geen nieuwe kat meer te nemen. Dat is misschien vervelend als je erg van katten houdt, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je dan eerder zijn doodsvonnis tekent, dan dat je hem een kans gunt op een lang en gezond leven.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
cocoisit
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2009 15:53

Re: Kat overleden

Bericht door cocoisit »

ik weet het, ik neem alleen n kat als mijn thuis situatie goed is. deze kat heb ik ook niet zelf gekocht of in huis gehaald, het wat n "straatkat" die van de zomer aan kam lopen, en ontzettend aanhankelijk werd, en dit is zo'n beetje zijn thuis geworde, hij at hier, en sliep en was altijd binne/buiten in de tuin..

wij hebben vroeger vaak katten gehad, en ik wilde ook n kat nemen maar wist dat het niet goed zou gaan met de straat hiertegen over, dus mijn voorneme was ook, als ik ergens woonde waar het kan, of als ik n kat neem die echt n "binnenkat" is dat het dan wel zou kunnen..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat overleden

Bericht door Umimeis »

Wat naar zeg! Ik sluit me bij de rest aan. Woon je nog bij je ouders of woon je in een soort van studenten appartement? In dat geval zou ik wachten met het nemen van nieuwe kat(ten) tot dat je een eigen plekje voor jezelf hebt zodat je zelf kan bepalen of je je katten buiten laat of niet of dat je je tuin kan afzetten zodat ze wel naar buiten kunnen.
cocoisit
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2009 15:53

Re: Kat overleden

Bericht door cocoisit »

bij mijn ouders, ja ik ben dat ook van plan. ik vind het zo erg, hij was zo lief, en ik wil heel graag n nieuwe maar ik weet dat dat niet kan, en doe t ook niet! tot dan ga ik me inlezen, want wil wel n goede keuze maken, als ik eenmaal goed huis voor 'm heb :)
zijn er katten die totaal niet hele tijd binnen kunnen zijn? of heeft dat met de opvoeding te maken, dus wanneer je ze in huis haalt? niet als n kat al n paar jaar oud is?
Denise010
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2009 21:36

Re: Kat overleden

Bericht door Denise010 »

Heel veel sterkte met het verlies van je kat.
En inderdaad een evt.nieuwe kat echt binnen houden hoor.
Sylvester is nu ook een echte binnenkat(zolderkat :grin: )
Spock is anders,maar dat is een vrouwtje,maar die wordt dus straks na haar sterilisatie niet meer krols ;-) ;-)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat overleden

Bericht door Umimeis »

Katten kunnen best wennen aan het binnen zijn, vooral als je ze dat al van kitten af aan laat wennen.

Maar sommige kunnen echt niet binnen blijven, zoals die van mij. Flea (1 jaar) was al gewend om naar buiten te gaan toen ik hem kreeg. Ik heb het wel geprobeerd om hem binnen te houden,maar lukte niet. De vorige eigenaar liet ze op straat rondlopen. Na zijn castratie mocht hij naar buiten. Sam (nu 5,5 maanden) kon ik ook niet binnen laten want hij zag Flea steeds naar buiten gaan door het kattenluikje. Flea word erg onrustig als hij niet naar buiten mag (vooral rond oud en nieuw, dan laat ik ze wel binnen). Sam vind het minder erg om binnen te zijn. Gelukkig woon ik in een soort van hofje waar bijna geen auto's komen, dus kunnen ze wel naar buiten. Ook woon ik in een katvriendelijke buurt waar veel andere katten wonen. Bovendien woon ik in een etage woning en heb dus geen tuin om die katvriendelijk te maken.
Had ik wel aan een drukke weg gewoond, dan had ik mijn katten ECHTNIET buiten gelaten.

Ik hoop ook dat ik in de toekomst een huis met een hele grote tuin krijg, zodat ik die kan afzetten.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat overleden

Bericht door Kattenbella »

Sterkte met je verlies. Doodrijden is altijd zo naar, onverwacht en ondankbaar :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Kat overleden

Bericht door Mandy »

Sterkte met het verlies :-(
Dit is altijd zo'n rot einde :???:
Love cats
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat overleden

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst! Drie maanden geleden hebben we helaas hetzelfde meegemaakt,
dus ik weet hoe je je nu voelt...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie