Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Gewoon lekker rauw geven. Kippenvleugel heeft meer bot en is dus weer anders dan de filet. naast de carnibest mag je van alles bijvoeren.
Zeker als je wil gaan barfen is de carnibest een mooie complte voer om mee te beginnen. ik geef er hier van alles bij. Voor morgen staan kippennekken en vleugels op het menu ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

haha, ik ben echt razend enthousiast over al verse eten!
Erg fijn dat je dit gewoon zonder romp slomp mag geven en het zo gezond is.
Werd al een beetje zat van die 20 soorten, voor elk kwaaltje een ander zakje!
Fijn dat ze dit waarschijnlijk wel beter gaan vinden en het ook zo gezond is.
Vond je mijn berekening te doen of niet?
Elke kat 125gr, de een weegt 4 kilo de ander 5. De een krijgt iets meer. de ander wat minder.
Ik hoor het wel!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Hilda »

Gewoon voeren op het oog,als ze te dik/zwaar worden iets minder geven en als je ze te mager vind iets meer.Ik denk niet dat je de hoeveelheid voer af moet wegen aan het gewicht van de kat want,net als bij ons mensen,zet het bij de een meer aan en heeft een ander meer nodig ivm snellere verbanding etc.
Fijn dat je zo anthousiast bent over vers voeren!Ik hoop voor je dat je katten net zo anthousiast zullen zijn :eshifty: (hier een stel enorme miepers die het niet blieven,op een paar na)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Hier "klooi" ik ook maar wat aan met de hoeveelheden, maar uiteindelijk zie je inderdaad wel wat ze nodig hebben.
Ik hoop dat ze het lusten!

Hou je ons op de hoogte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Dank jullie wel voor alle tips!
Volgens carnibest kan ik het op de manier waarop ik het berekend heb het beste beginnen. Van daaruit kijk ik wel hoe ze reageren!
Ik wil zelf erg graag beginnen, maar heb ook nog 4k RC staan, dus we beginnen over 3 weekjes, dan heb ik nog voor een week brokken over, mochten ze het totaal niet willen :-)
En dat geeft mij nog even de tijd een vriezer te vinden!
Ik hou jullie op de hoogte!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Anders haal je 1 rol om te kijken hoe het gaat. Gewoon wat tijd tussen de brokken door.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Ja, was ik ook van plan. Mochten ze het niets vinden dan is die vriezer ook zo'n miskoop.
Ik ga morgen even een rol van 500gr halen, ik laat wel even weten wat ze er van vonden.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Alvast een up-date: Om 13.00 uur 500 gr natuurvoeding gehaald, om 14.00 uur ben ik deze in vier delen gaan snijden en heb ze laten ruiken.
Dolenthousiast werden mijn vingers afgelikt! Vervolgens heb ik het vlees in een vers-houdbak in de koelkast gedaan en de verpakking in de prullenbak gegooid.
Om half 3 het huis verlaten en net kom ik weer terug.
Twee blije katten begroeten mij, ondertussen druk bezig met de mondjes schoon likken. :shock:
Jawel, de prullenbak is geplunderd! Prullenbak ligt omver en alleen de verpakking van Carnibest lag in stukken door het huis! Haha hebben ze netjes de restjes er uit gelikt. Zelfs de pannenkoeken shaker (met restjes) melk, ligt onaangebroken in de bak. :?:
Omdat ik begreep dat er 8 uur tussen de brokjes en Carnibest moet zitten, wacht ik netjes tot ze hun avondeten mogen, maar ik heb het idee dat ze het wel lekker vinden! Hoera! :lol:
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Hoeft niet perse 8 uur tussen te zitten. Men zegt dat ze ervan moeten overgeven of dat de bacterien in de darmen dan langer zouden leven ofzoiets dergelijks. Hier krijgen ze al tijden lang gewoon brokjes GEMENGD door hun vers voer en heb nooit problemen gehad.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Ja ik hoorde ook al dat de 1 wel brokjes geeft, de ander niet. Ik moet nog even uitvogelen wat hier het beste werkt!
Heb een kat met gevoelige maag, dus ik denk dan: beter voorkomen dan genezen.
Overdag heb ik ook 8 uur tussen de porties zitten omdat ik werk, 's avonds zit er 4 uur tussen. Dus dit kwam per toeval zo uit! :smile:
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Nog even een up date!
Ik had ze allebei miauwend in de keuken toen ik de porties klaar maakte, ik vond het alleen nog iets te koud om te geven dus ze moesten eerst nog een kwartier wachten.
Toen ze eindelijk aan mochten vallen heb ik me rot gelachen.
Fez (de jongste alles eter), deed 45 minuten over zijn portie (normaal 5 minuten) en liep als een gek te kauwen. Maarja, er was geen brokje om te breken dus dat kwam nogal maf over.
Brownie, was helemaal in de war, moest ze nou uit haar eigen bakje eten of uit die van Fez. Heel enthousiast begon ze te likken, maar er kwam maar niets naar binnen, dus de lol was er gauw van af.
Ik heb bij Brownie een beetje kokend water toegevoegd, wat brokjes er in gegooid en het zo gehusseld dat ze het heel makkelijk kon eten. Ze heeft bijna haar portie helemaal op gekregen, maar had er aan het eind geen zin meer in.
Toen Fez eindelijk klaar was met zijn portie (hij gooide de helft naast zijn bakje om verder te eten), at hij eerst alles naast het bakje op, vervolgens ging hij het bakje van Brownie helemaal leeg eten.
Na een wasbeurtje liggen ze nu beide lekker te slapen, nog geen rare dingen gebeurd (qua uitspugen).

Dus een best geslaagde missie! Ik blijf bij beide nog wel brokjes mengen, ze krijgen overdag 2 porties brok en 1x vers. Zo hoop ik dat ze het goed gaan waarderen, dan kunnen ze over 3 week over op versvoeding :-P

Bedankt allemaal voor de tips, mocht ik nog andere vragen hebben, dan laat ik het weten!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Leuk te lezen, geslaagd dus :grin: Nu verder voor de vriezer ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Jaaaa! :lol:
Kwam er alleen achter dat we 2 week geleden nog een nieuwe zak RC hebben gekocht :icon_shifty:
Maar die heb ik nu aangeboden op het forum, wie weet heeft iemand anders er baat bij!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik zag het staan. Ik heb hier nog 40 kilo Yarrahbrokken staan, ook ongeopend :lol:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

haha jeetje, dat is nog weer 'iets' meer, dat raak je vast ook niet zo makkelijk kwijt?
Succes in ieder geval!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Plaats reactie